Bieżnik opony Kleber Transalp 2 został wykonany z mieszanki wyselekcjonowanych gum, których właściwości mają utrzymywać elastyczność nawet przy bardzo niskich temperaturach. Fakt ten wpływa bezpośrednio na żywotność opony i jej funkcjonowanie zimą. Zmienność warunków na drodze o tej porze roku zmusiła inżynierów firmy Kleber do zastosowania szeregu rozwiązań konstrukcyjnych, mających na celu sprostanie wyzwaniom, które przed opona dostawczą stawia oblodzona czy pokryta śniegiem nawierzchnia. Kierunkowy wzór bieżnika Kleber Transalp 2 tworzą masywne klocki, których zadaniem jest poprawa przyczepności zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Dodatkowo wgryzają się one w podłoże, co w zamyśle twórców ma zapewniać optymalną trakcję także na śniegu i bezpieczeństwo jazdy. W porównaniu z poprzednimi wersjami zwiększono również gęstość lamelizacji. Zabieg ten przeprowadzono, aby jeszcze bardziej poprawić parametry przyczepności na każdym rodzaju nawierzchni. Testy porównawcze z użyciem ogumienia z poprzedniej gamy wykazały 50% poprawę w tym aspekcie, na korzyść opon Kleber Transalp 2. Aby efektywnie przeciwdziałać zjawiskom aquaplaningu i slush-planingu, zastosowano szerokie kanały wzdłużne, które usuwają wodę i błoto pośniegowe spod powierzchni opony. Na oponę dostawczą działają dodatkowo czynniki, niestanowiące problemu w przypadku ogumienia przeznaczonego do aut osobowych. Mowa tu o zwiększonym obciążeniu i podniesionym ryzyku uszkodzeń mechanicznych. Dlatego w oponie Kleber Transalp 2 wprowadzono masywne klocki barkowe, które zapewniać mają optymalny kontakt opony z nawierzchnią, a w celu dodatkowego wzmocnienia, zastosowano gumowy podkład o grubości 4 mm, umieszczony pod bieżnikiem. Ma on gwarantować niezawodność i trwałość.