FABRYCZNIE NOWY Olej do silników kosiarek itp. Briggs&Stratton 1400ml 100006E Przy zakupie z innym produktem nie jest doliczany koszt transportu !
UWAŻAJ NA PODRÓBKI !!!
O MARCE BRIGGS&STRATTON DLA TYCH KTÓRZY JEJ NIE ZNAJĄ:
W 1909 roku z inicjatywy dwóch przyjaciół,
STEPHENA F. BRIGGSA i HAROLDA M. STRATTONA powstała
amerykańska Korporacja Briggs&Stratton, która dziś jest największym w świecie producentem silników spalinowych benzynowych czterosuwowych chłodzonych powietrzem o mocy od 3,5 HP do 22 HP. Na początku swego istnienia firma
Briggs&Stratton była liczącym się na rynku producentem części samochodowych takich jak: zamki, stacyjki, wyłączniki, układy zapłonowe.
W 1919 roku firma B&S skonstruowała i wypuściła na rynek
„Motor Wheel”, czyli koło napędzane silnikiem typ „P”, które stanowiło napęd dla rowerów i innych lekkich konstrukcji samochodopodobnych.
Od tego momentu firma B&S zaczęła stawać się największym światowym producentem małych benzynowych silników stacjonarnych chłodzonych powietrzem. Pierwsze silniki znalazły zastosowanie do napędu: pralek traktorów ogrodowych, kultywatorów, pomp i agregatów prądotwórczych.
W 1930 roku firma B&S rozpoczęła organizację międzynarodowego systemu serwisowego w oparciu o "niezależnych autoryzowanych centralnych serwisowych dystrybutorów". Te dystrybucyjne centra współpracowały bezpośrednio z personelem firmy B&S i dostarczały na rynek konsumencki oryginalne części zamienne, specjalistyczne narzędzia warsztatowe, książki warsztatowe i wiedzę techniczną.
W czasie II Wojny Światowej, firma B&S oprócz silników, samochodowych zamków i układów zapłonowych produkowała na zamówienie rządowe m.in. zapalniki do różnego rodzaju bomb lotniczych, specjalne wersje silników do wojskowych agregatów prądotwórczych zasilających reflektory lotnicze i radiostacje, elementy układów zapłonowych do samolotów typu: P-47 Thunderbolt, P-61 Black Widow i A-26, B-17 Flying Fortress, B-29 Super Fortress, B-24 Liberator, P-38 Lockheed, transportowce C-45 i C46. Po okresie II Wojny Światowej firma B&S musiała przestawić swój potencjał produkcyjny na produkcję cywilną. Począwszy od 1945 roku zapotrzebowanie na silniki do napędu kosiarek trawnikowych zaczęło gwałtownie rosnąć. Począwszy od 1948 roku produkcja firm B&S skoncentrowała się na dwóch kierunkach: produkcja silników spalinowych i samochodowych zamków oraz akcesoriów. 18 grudnia 1952 roku produkcja silników przekroczyła liczbę 1 miliona sztuk. W związku z ciągłym wzrostem zapotrzebowania na lekkie silniki do napędu kosiarek trawnikowych, w 1953 roku wdrożono do produkcji silniki typu „Kool-BoreT” wykonane z aluminium łącznie z gładzią cylindra (brak żeliwnej tulei cylindra), co zrewolucjonizowało rynek sprzętu ogrodniczego.
W 1954 roku 46% produkcji stanowiły silniki aluminiowe, a począwszy od 1957 roku dominacja silników aluminiowych w produkcji wzrosła do 80%. W 1958 roku po serii badań udało się przezwyciężyć problem efektu bariery cieplnej i wdrożono do produkcji pierwsze modele silników aluminiowych z żeliwną tuleją cylindra.
Od tej daty rozpoczęto produkcję większości modeli silników w dwóch wersjach: „Kool-BoreT” (całkowicie aluminiowe) i "Sleeve-Bore" (z żeliwną tuleją cylindra).
Równolegle ze wzrostem produkcji tanich i lekkich silników została rozwijana sieć serwisowa w oparciu o Centralną Szkołę Serwisową firmy Briggs & Stratton. W 1960 roku na całym świecie było ponad 12000 Autoryzowanych Punktów Serwisowych firmy B&S.
W 1961 roku B&S wdraża zmiany w konstrukcji silników pod nazwą "Easy-Spin starting system". Ideą tego rozwiązania jest zmiana konstrukcji wałka rozrządu powodująca dekompresję podczas uruchamiania silnika (uchylanie zaworu wydechowego lub ssącego podczas suwu sprężania). To rewolucyjne rozwiązanie stosowane do dziś, ułatwia rozruch silnika zarówno przy pomocy rozrusznika linkowego, jak i elektrycznego.
Produkcja silników w 1967 roku przekracza 5 milionów sztuk rocznie.
Kolejnym ukłonem w kierunku użytkowników traktorków do koszenia trawy było wprowadzenie w silnikach o mocy od 7 do 12 HP układu zmniejszającego wibrację - "Synchro-Balanced". W roku 1977 zostaje wdrożony do produkcji silnik dwu cylindrowy - "boxer' o mocy 16 HP W roku 1979 rozpoczęto produkcję rodziny silników o nazwie "Industrial/Commercial" (I/C), przeznaczonych do napędu różnych sprzętów
o zastosowaniu przemysłowym. W roku 1979 B&S uruchamia produkcję silników małych silników diesla chłodzonych powietrzem, o mocach od 3 do 30 HP
w Lampertheim w Niemczech w zakładach o nazwie Faryman Diesel GmbH&Company. Niestety zbyt na tego rodzaju silniki był niewielki i roczna produkcja nie przekraczała 20.000 szt, co spowodowało, że w 1984 roku zakłady te zostały sprzedana. Od roku 1982 wszystkie silniki zostają wyposażone w bezstykowy elektroniczny system zapłonowy o nazwie
"Magnetron"®, który jest bezobsługowy i wodoodporny.
W roku 1984 rozpoczyna się produkcja rodziny silników "
QuantumÔ";
W roku 1986 powstała spółka typu joint venture pomiędzy Briggs & Stratton a chińską firmą "
Pauling Machinery Works of Chongqing", która rozpoczęła produkcję żeliwnych silników o mocach 10 i 16 HP, przeznaczonych na rynki Azji, Afrykii Oceanii.
Na przełomie lat 1986 - 1987 powstaje spółka 50% - 50% pomiędzy
Briggs & Stratton a
Daihatsu Motor Company o nazwie skróconej "
DBS" i po wybudowaniu zakładu produkcyjnego w pobliżu Osaki w Japoni uruchamia produkcję silników jednocylindrowych górno zaworowych Vanguard o mocy od 12,5 do 15 HP, oraz widlastych dwu cylindrowych górno zaworowych
VanguardÔ V-Twin o mocy od 14 do 22 HP. W 1987 roku powstaje kolejne joint venture pomiędzy
Briggs&Stratton a
Mitsubishi Heavy Industries. Celem przedsięwzięcia jest produkcja jednocylindrowych silników górno zaworowych o mocach od 4 do 13 HP. Również w maju 1987 roku Briggs&Stratton podpisał 10 letni kontrakt z Japońską firmą
Komatsu Zenoah Company na produkcję silników dwusuwowych,4 konnych do kosiarek trawnikowych. Niestety ta produkcja nie odniosła sukcesu ze względu na niekorzystną relację pomiędzy jenem a dolarem, co spowodowało wysoką cenę silnika na rynku USA.
W związku z brakiem popytu na te silniki, produkcji zaniechano w 1994 roku. W roku 1996 zostają wdrożone do produckcji w ramach joint venture
Briggs&Stratton i
Daihatsu Motor Company trzycylindrowe, chłodzone wodą silniki z zapłonem iskrowymi samoczynnym o mocach 32 HP i 36 HP.
Koniec lat dziewięćdziesiątych to finalizacja kolejnych joint venture w Indiach z firmą Kirloskar Oil Engines Ltd. w zakresie produkcji pomp do wody napędzanych silnikami B&S, oraz z firmą Hero- Motors, producenta motocykli i skuterów, dla której firma B&S skonstruowała silnik 4-suwowy górno zaworowy, silnik o pojemności skokowej 150 cm
3. Kontynując tradycje, w rok 2000 firma Briggs&Stratton wkroczyła jako nadal największy w świecie producent małych silników stacjonarnych (ponad 11 mln szt), oraz z dużymi perspektywami dalszego rozwoju. Należy podkreślić, że niemożliwe byłoby osiągnięcie tak wysokiej produkcji bez zaplecza serwisowego stworzonego przez ponad 32 000 Autoryzowanych Punktów Serwisowych w 85 krajach.
Olej firmy Briggs & Stratton do silników 4 suwowych, został specjalnie skomponowany do używania we wszystkich modelach silników Briggs & Stratton chłodzonych powietrzem montowanych w kosiarkach spalinowych, mikrociągnikach ogrodniczych i glebogryzarkach. Jest to wysokodetergentowy olej klasy SJ/CD według klasyfikacji API.