Yokohama RY818 to opona letnia klasy premium (wysokiej).
Opona Yokohama RY818 to letnia opona wysokiej jakości o podwyższonej nośności. Polecana jest do samochodów dostawczych, lekkich ciężarówek i minibusów. Zapewnia trwałość i bezpieczeństwo oraz wysoki komfort jazdy. Charakteryzuje się również wysoką odpornością na zużycie.
Yokohama RY818 została wyposażona w wytrzymały bieżnik, który gwarantuje dobrą kierowalność, optymalną przyczepność i krótką drogę hamowania, zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Ponadto zapewnia komfort podróżowania porównywalny z jazdą samochodem osobowym.
Opona Yokohama RY818 została wyprodukowana z mieszanki gumowej z dodatkiem krzemionki. Komponent gwarantuje redukcję oporów toczenia, a także większą odporność na ścieranie. Tworzywo jest również odporne na działanie wysokich temperatur. Dzięki temu opona gwarantuje przejechanie wielu tysięcy kilometrów nawet przy bardzo dużym obciążeniu. Wewnątrz bieżnika opony Yokohama RY818 stanowi sztywne, stalowe opasanie, które zwiększa trwałość i nośność. Konstruktorzy usztywnili ścianę boczną oraz poprawili budowę stopki, dzięki czemu opona lepiej przylega do felgi. Konstrukcja gwarantuje ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi oraz w mniejszym stopniu przenosi drgania.
Zaletą opony Yokohama RY818 jest wysoki komfort jazdy. Odpowiedni kształt barków zapewnia płynne sterowanie. Proste nacięcia redukują poziom hałasu wewnątrz i na zewnątrz pojazdu. Dzięki temu opona Yokohama RY818 zapewnia wysoki komfort akustyczny. Dwa żebra w środkowej strefie bieżnika złożone są z sekwencji ponacinanych klocków. Zapewniają precyzyjne sterowanie nawet na nierównej nawierzchni. Barki opony dodatkowo stabilizują tor jazdy. Pomagają również utrzymać naciski w odpowiednim miejscu. W połączeniu z płaskim profilem konstruktorzy firmy Yokohama uzyskali równomierne zużycie bieżnika oraz redukcję oporów toczenia. Bieżnik lepiej przylega do drogi, co wpływa korzystanie na reakcję na hamowanie.Za bezpieczeństwo na mokrej drodze odpowiadają trzy obwodowe kanały, umieszczone w środkowej strefie bieżnika. Chronią przed zjawiskiem aquaplaningu oraz gwarantują dokładne sterowanie, nawet podczas jazdy w głębokich kałużach lub zalanych koleinach.