Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zwolnienia pracowników a polityka... [nowa]

28-02-2012, 19:48
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 62.70 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 2029946561
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 30-01-2012 15:22:04
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Zwolnienia pracowników a polityka personalna firmy

Sidor-Rządkowska Małgorzata

Dane:
  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]52670
  • liczba stron: 220
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: wolters kluwer polska
  • seria: ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI (HR)
  • Rok wydania: 2010
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Zarządzanie procesem odchodzenia pracowników z firmy jest ważnym elementem polityki personalnej, a jego jakość - sprawdzianem kultury organizacji. Omawiając kwestie zarówno zwalniania pracowników przez pracodawcę, jak i ich odchodzenia z własnej woli, autorka rozważa przyczyny i skutki tych zjawisk oraz towarzyszące im problemy i sposoby ich rozwiązywania.

    O autorce
    Wstęp
    CZĘŚCI. ZARZĄDZANIE PROCESEM ODCHODZENIA PRACOWNIKÓW Z ORGANIZACJI SPRAWDZIANEM KULTURY ORGANIZACYJNEJ FIRMY 17
    Rozdział 1. Zwalnianie pracowników a wizerunek przedsiębiorstwa
    Firma w oczach byłych pracowników
    Podstawy prawne rozwiązania stosunku pracy
    Wybrane przepisy kodeksu pracy
    Ustawa z dnia 13 marca 2003 roku o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników
    Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
    Ustawa z dnia l lipca 2009 roku o łagodzeniu skutków kryzysu gospodarczego dla pracowników i przedsiębiorców
    Rozdział 2. Przegląd najczęściej występujących przyczyn odchodzenia pracowników z przedsiębiorstwa
    Zwolnienia spowodowane przyczynami organizacyjnymi
    Zwolnienia spowodowane negatywną oceną pracy
    Zwolnienia z inicjatywy pracownika
    CZĘŚĆ II. GDY DECYZJĘ PODEJMUJE PRACODAWCA
    Rozdział 3. Restrukturyzacja firmy a redukcja zatrudnienia
    Pojęcie restrukturyzacji
    Restrukturyzacja zatrudnienia jako nieodzowny element restrukturyzacji przedsiębiorstwa
    Przebieg procesu restrukturyzacji zatrudnienia
    Znaczenie komunikacji
    Pojęcie planu społecznego
    Próba podsumowania
    Rozdział 4. Redukcja zatrudnienia a dalsze funkcjonowanie firmy
    Syndrom "tych, co przeżyli"
    Sposoby przeciwdziałania negatywnym skutkom redukcji
    Rozdział 5. Sposoby przeciwdziałania przerostowi zatrudnienia
    Planowanie zatrudnienia
    Wprowadzanie elastycznych form zatrudnienia
    Rozdział 6. Rozwiązania alternatywne wobec redukcji zatrudnienia
    Zachęcanie do dobrowolnego odejścia z organizacji połączone z systemem odpraw
    Zaproponowanie pracownikom urlopów bezpłatnych (lub częściowo płatnych)
    Obniżka wynagrodzeń osób zatrudnionych w firmie
    Rozdział 7. Podejmowanie decyzji dotyczących wyboru osób przeznaczonych do zwolnienia w ramach redukcji
    Kryterium stażu pracy
    Kryterium społeczne
    Kryterium efektywnościowe
    Rozdział 8. Przekazywanie pracownikom informacji o podjętych decyzjach
    Utrata zatrudnienia jako poważny problem psychologiczny
    Zasady prowadzenia rozmów ze zwalnianymi pracownikami
    Rozdział 9. Outplacement
    Czym jest outplacement?
    Rodzaje outplacementu
    Dlaczego firmy decydują się na zastosowanie outplacementu?
    Trudności związane z prowadzeniem programów outplacementu w Polsce
    Jak mierzyć efektywność outplacementu?
    Rozdział 10. Zwolnienia spowodowane negatywną oceną pracy
    Najczęstsze przyczyny niewłaściwego wykonywania zadań
    Zła organizacja pracy w firmie
    Błędy w procesie rekrutacji i selekcji
    Trudności przeżywane przez długoletnich pracowników
    Zagadnienia, które należy rozważyć przed podjęciem ostatecznej decyzji
    Informowanie pracownika o zwolnieniu spowodowanym negatywną oceną pracy
    CZĘŚĆ III. GDY DECYZJĘ PODEJMUJE PRACOWNIK
    Rozdział 11. Powody odchodzenia dobrych pracowników z organizacji
    Brak realistycznego obrazu przyszłej pracy
    Zatrudnianie osób ze zbyt wysokimi kwalifikacjami
    Niewłaściwy przebieg okresu adaptacyjnego
    Nie satysfakcjonujący poziom wynagrodzeń
    Rozdział 12. Jak zatrzymać wartościowych pracowników w firmie? Program działań długofalowych
    Przestrzeganie najważniejszych zasad efektywnego kształtowania systemów motywacyjnych
    Tworzenie kafeteryjnych systemów wynagradzania
    Stosowanie mniej popularnych, a skutecznych sposobów motywowania
    Właściwe kształtowanie polityki szkoleniowej
    Prawidłowości związane z procesem uczenia się osób dorosłych
    Właściwy dobór uczestników prowadzonych przez firmę szkoleń
    Tworzenie uczącej się organizacji
    Stwarzanie pracownikom możliwości awansu
    Programy zarządzania talentami
    Rozdział 13. Rozmowa z odchodzącym pracownikiem źródłem informacji o polityce personalnej przedsiębiorstwa
    Sygnały świadczące o zamiarze odejścia
    Czy warto nakłaniać pracownika do pozostania?
    Zasady prowadzenia tzw. wywiadów końcowych
    Dodatek. Odejść z klasą. Kilka słów do rozstających się z firmą pracowników
    Rozstanie z pracodawcą jako naturalny etap życia zawodowego
    Jak przewidzieć zwolnienie?
    Wskazówki dla odchodzących
    Bibliografia
    Indeks

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.