Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zweite, ideale Schopfung. Sztuka w myśleniu...

24-01-2012, 5:25
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 21.90 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2003094184
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 10   
Koniec: 16-01-2012 03:50:59
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Zweite, ideale Schopfung. Sztuka w myśleniu historycznym Jacoba Burckhardta.

Zweite, ideale Schopfung. Sztuka w myśleniu historycznym Jacoba Burckhardta.
Dodatkowe informacje

  • ISBN:83-7363-205-0
  • liczba stron: 378
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: KUL
  • Wymiary: 148 x 210 mm
  • Rok wydania: 2004
  • Opis

    Autor rozpatruje stanowisko Burckhardta na starannie przemyślanym, szerokim tle niemieckiej myśli estetycznej i historycznej XVIII i XIX stulecia, od Kanta i Schillera, poprzez Humboldta, aż po Rankego, Droysena i Meineckego, nie zaniedbując wnikliwej analizy krytycznego stanowiska Burckhardta wobec otaczającej go rzeczywistości, stawiającego go pośród najważniejszych krytyków modernizmu i kultury masowej.
    Poruszając się swobodnie i ze znawstwem po obszernej literaturze przedmiotu, autor kolejno omawia metodologiczne zasady uprawiania historii sztuki (roz. I), model sztuki jako takiej i jego filozoficzne implikacje dla historycznego poznania sztuki (roz. II), oraz znaczenie sztuki dla kultury nowoczesnej (roz. III). W dającej się wyodrębnić drugiej części rozprawy autor analizuje kluczowy dla XIX-wiecznej myśli historycznej i historiozoficznej problem zasad i celów historyzmu, wskazując niezbicie, jak bardzo Burckhard dystansował się do tez historyzmu i w jaki sposób zachował niezależność w obliczu dominujących tendencji niemieckiej szkoły historiograficznej. Dzięki temu autor rozprawy jest w stanie naświetlić i wydobyć oryginalność poglądów Burckhardta na kulturę i jej związki z innymi dziedzinami ludzkiej aktywności (roz. IV). W rozdziale V autor przedstawia jeden z fundamentalnych problemów Burckhardta - znaczenie religii w dawnej i nowoczesnej kulturze, głęboko zakorzenione w osobistym doświadczeniu szwajcarskiego historyka. Całość zamyka rozdział poswięcony Burckhardtowskiej analizie mitu w kulturze antycznej Grecji, znaczeniu mitu dla kształtowania się formy artystycznej i miejsca mitu w dociekaniach historycznych.
    Na szczególną uwagę zasługuje staranne połączenie wątków z zakresu historii filozofii dziejów, metodologii historii i dziejów sztuki oraz estetyki XVIII wieku. Niezwykle interesujące są też przykłady wyjścia poza krąg myśli niemieckiej i porównanie zapatrywań Burckhardta z angielskimi teoretykami sztuki i kultury, a nawet poglądami niektórych poetów. Ta praca oferuje nam obraz refleksji historycznej

    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa