Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zrozumieć Rogersa Studium koncepcji pedagogicznych

28-02-2012, 14:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 25.80 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713205
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 09:47:58

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2004
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 172
Format: B5
Rok wydania: 2004
Oprawa: miękka, klejona



Zrozumieć Rogersa Studium koncepcji pedagogicznych Carla R. Rogersa

Marek Kościelniak

'Zrozumieć Rogersa' to pozycja, która nie tylko w przejrzysty i przystępny sposób prezentuje myśl pedagogiczną Carla Rogersa, ale i poddaje ją wnikliwym badaniom, ukazując jej wewnętrzną konstrukcję, docierając do podstawowych założeń teoretycznych, ujawniając zawarte w niej paradoksy i śledząc ich implikacje z większą konsekwencją i przenikliwością niż większość dostępnych w Europie (a może i na świecie) prac na ten temat. Książka ta wypełnia niewątpliwie lukę w polskiej literaturze pedagogicznej, przedstawiając brakujące studium teoretyczne koncepcji pedagogicznych Rogersa. Może być wykorzystana zarówno przez studentów poszukujących obszerniejszego źródła wiedzy na temat szczegółowych zagadnień pedagogiki rogersowskiej, jak i przez naukowców poszukujących analitycznych opracowań dla własnej pracy badawczej.


SPIS TREŚCI

 

Wstęp

Rozdział I

Co to jest facylitacja ?

Rewolucja w edukacji?

Znaczące uczenie się – „atomowy napęd” Rogersowskiego modelu edukacyjnego

Facylitacja jako postawa

Kształtowanie postawy facylitatywnej

Facylitacja jako działanie

Odniesienie do rzeczywistych problemów

Kontrakty

Bogactwo „zasobów informacji”

Wolność w wyborze formy uczenia się

Wykorzystanie procedur naukowych w uczeniu się uczniów

Uczniowska autoewaluacja uczenia się

Znajomość sytuacji uczącego się dziecka

Umiejętności interpersonalne nauczyciela

Wiedza na temat zainteresowań uczniów

Umiejętność gromadzenia materiałów pomocnych w uczeniu się uczniów

Holistyczne nastawienie względem ucznia

Podejście skoncentrowane na uczniu

Facylitator w roli organizatora „uczenia się w wolności”

 

Rozdział II

Czy to działa ?

 

Rozdział III

Jak to działa – czyli teoretyczne podstawy facylitacji

Prawidłowości i zaburzenia rozwoju osobowego

Teoria osoby w pełni funkcjonalnej

„Paradoksalna natura wolności”

W miejsce teorii relacji interpersonalnych – koncepcja relacji wspomagającej

Przebieg procesu facylitacji prawidłowego rozwoju osobowego dziecka

Proces formowania się postawy facylitatora

 

Rozdział IV

„Szkiełkiem i okiem”, albo „O niecnym paradoksie, sprytnej facylitacji i jej facylitatorze”

Paradoks „wolności zdeterminowanej”

Paradoks atakuje – JA w dobrowolnej niewoli organizmu

„Niedokończona teoria” w roli ofiary zderzenia dwóch zamierzeń usiłujących ją wykreować z pomocą paradoksu

O tym, jak sprytna facylitacja paradoksowi (niemal) umknęła

 

Coda, czyli „ogonek” – jako skromne zakończenie (bez kadencji wirtuozowskiej)

 

Bibliografia

 

Dodatek specjalny. Relacja międzyosobowa  jej istotne właściwości – w dialogu pomiędzy Carlem Rogersem a Martinem Buberem

Najważniejsze wydarzenia z biografii Carla Ransoma Rogersa.