Opis książki: Twój osobisty regulamin pracy- Przede wszystkim jasno określ swoje cele i zadania
- Następnie wyeliminuj problemy i przeszkody
- I wreszcie odzyskaj swój cenny czas
Reguły - strona po stronie Czas jest jak pieniądz - naucz się go oszczędzać
Czas stał się dziś jedną z największych wartości. Każdego dnia starasz się upchnąć w dwudziestu czterech godzinach tak wiele czynności, ile tylko się da, a mimo to zawsze coś zostaje przełożone na następny dzień. Efektywna organizacja dnia to klucz do Twojego sukcesu, a co za tym idzie, także do wydajniejszej pracy, zmniejszenia stresu i większej satysfakcji zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym.
Koniec z marnowaniem Twoich cennych minut! Nikt nie będzie szanował Twojego czasu, jeśli Ty nie zaczniesz go szanować. Rozmowy telefoniczne, wiadomości w skrzynce poczty elektronicznej, spotkania, zebrania, nawet Twoje biurko... wszystkie te elementy da się uporządkować w taki sposób, by nie pożerały Twojego czasu, ale stały się sprzymierzeńcem w codziennej walce, jaką toczysz w biurze i domu. Metody działania w sytuacji, gdy:- musisz znaleźć czas na sytuacje nieprzewidziane i niezaplanowane;
- Twoi współpracownicy rozpraszają Cię i przeszkadzają w pracy;
- technologia zaczyna Ci utrudniać pracę, zamiast ją upraszczać;
- zebrania, w których bierzesz udział, są zbyt czasochłonne;
- konieczna jest decyzja dotycząca delegowania zadań.
Jak korzystać z tej książki (11)
1. Najtrudniej jest zacząć (13)
2. Dokonaj analizy sposobu organizacji czasu (14)
3. Zidentyfikuj problematyczne obszary (15)
4. Wyznacz sobie jasne cele (16)
5. Zapisz sobie swoje cele (18)
6. Wyznacz sobie jasne cele w kwestii organizacji czasu (19)
7. Wyznacz sobie cele dzienne i tygodniowe (20)
8. Zacznij swój dzień już poprzedniego wieczora (21)
9. Niczego nie odkładaj na później (22)
10. Reguła Pareto (23)
11. ABC nadawania priorytetów (24)
12. ABC zaczyna się od A (25)
13. Drugą literą jest B (26)
14. Na zakończenie: C (28)
15. Zapisuj otrzymywane zadania (29)
16. Dla każdego zadania wyznacz termin realizacji (30)
17. Obiecuj ostrożnie, działaj z rozmachem (31)
18. Pilnuj wyniku (32)
19. Sporządź listę zadań do wykonania (33)
20. Korzystaj ze swojej listy zadań do wykonania (35)
21. Udostępniaj swoją listę zadań do wykonania innym (36)
22. Uaktualniaj swoją listę zadań do wykonania (37)
23. Organizacja miejsca pracy - uwagi ogólne (38)
24. Organizacja miejsca pracy - biurko (39)
25. Organizacja miejsca pracy - dokumenty na papierze (41)
26. Organizacja miejsca pracy - teczki (42)
27. Organizacja miejsca pracy - pliki elektroniczne (43)
28. Organizacja miejsca pracy - kontakty (44)
29. Organizacja miejsca pracy - redukuj ilość dokumentów (45)
30. Do poczty podchodź z głową (46)
31. Prowadź dokumentację przejściową (48)
32. Korzystaj z tylko jednego organizera (49)
33. Co zachować, a czego nie (50)
34. Co robić z projektami dokumentów (51)
35. Jak postępować z wizytówkami (52)
36. Powinieneś wiedzieć, kiedy najlepiej Ci się pracuje (54)
37. Najważniejsze spotkania umawiaj w najlepszych dla siebie porach dnia (55)
38. Grupuj podobne zadania (56)
39. Ogrodź się (57)
40. Każdego dnia zostaw sobie czas na nieprzewidziane sytuacje (58)
41. Planowanie, czyli pięć kolejnych kroków (59)
42. Planowanie, krok 1. (60)
43. Planowanie, krok 2. (61)
44. Planowanie, krok 3. (62)
45. Planowanie, krok 4. (62)
46. Planowanie, krok 5. (63)
47. Korzystaj z elektronicznego kalendarza (64)
48. Naucz się prawidłowo korzystać z kalendarza elektronicznego (65)
49. Spotkania poza firmą (67)
50. Staraj się nie rozpraszać - wyznacz godziny przyjęć (68)
51. Drugi najważniejszy czynnik decydujący o marnowaniu czasu (69)
52. Posługiwanie się pocztą głosową (70)
53. Jaką wiadomość powitalną nagrać? (72)
54. Korzystaj z poczty głosowej jako filtra rozmów przychodzących (73)
55. Korzystaj z identyfikacji numerów (74)
56. Zarządzanie połączeniami przychodzącymi (76)
57. Zarządzanie połączeniami wychodzącymi (77)
58. Sporządzaj notatki z przeprowadzonych rozmów telefonicznych (78)
59. Mówi się szybciej niż pisze wiadomości (80)
60. Jak radzić sobie z tradycyjną pocztą? (81)
61. Praca z pocztą elektroniczną - kiedy? (82)
62. Praca z pocztą elektroniczną - zwięzłość (83)
63. Praca z pocztą elektroniczną - katalogowanie wiadomości (84)
64. Praca z pocztą elektroniczną - spam (85)
65. Praca z pocztą elektroniczną - zniechęcaj żartownisiów (87)
66. Praca z pocztą elektroniczną - porządkowanie folderów (88)
67. Praca z pocztą elektroniczną - jasne i przejrzyste tytuły wiadomości (89)
68. Kopiuj i Wklej to Twoi najlepsi przyjaciele (90)
69. Gdy ktoś przychodzi do Twojego biura (91)
70. Dokumenty na papierze (92)
71. Czasopisma - ogranicz swoją lekturę (94)
72. Korzystaj z "poczekalni" (95)
73. Sporządź listę kontaktów (96)
74. Korzystaj z palmtopa (97)
75. Technologia ma Ci pomóc oszczędzać czas, a nie Ci go zabierać (98)
76. Uaktualniaj oprogramowanie (99)
77. Utrzymuj porządek na pulpicie swojego komputera (101)
78. Opracuj jasny system przechowywania plików (102)
79. Zadbaj o to, by Twój komputer był szybki (103)
80. Zadbaj o szybkie łącze internetowe (104)
81. Ochrona antywirusowa to konieczność (105)
82. Palmtopy - ciąg dalszy (106)
83. Ach, ten telefon komórkowy (107)
84. Kto ma Twój numer telefonu komórkowego? (108)
85. Wyłącz dźwięk w swoim telefonie (109)
86. Jak korzystać z Bluetootha? (111)
87. Czy można efektywnie korzystać z komunikatorów internetowych? (112)
88. Zdobądź własną drukarkę! (113)
89. Zapisz się na szkolenie w zakresie korzystania z komputera (114)
90. Trzeci najważniejszy czynnik prowadzący do marnotrawstwa czasu (115)
91. Nie da się ich uniknąć, ale można pracować nad ich wydajnością (116)
92. Najlepsza pora na zebrania (117)
93. Wyznacz godzinę zakończenia zebrania (118)
94. Zebranie powinno mieć porządek obrad (119)
95. Korzystaj z porządku obrad - każdy punkt powinien mieć swoje ramy czasowe (121)
96. Roześlij porządek obrad z wyprzedzeniem (122)
97. Doskonalenie umiejętności z zakresu prowadzenia zebrań (123)
98. Szkol swoich podwładnych w zakresie zwiększania efektywności zebrań (124)
99. Uczęszczaj tylko na te spotkania, na których musisz być (125)
100. Najważniejszy czynnik decydujący o marnotrawstwie czasu (126)
101. Poinformuj wszystkich o swoim stylu pracy (127)
102. Dostosuj się do swojego szefa (128)
103. Znajdź sobie mentora lub trenera (129)
104. Kontroluj swoje interakcje z ludźmi (130)
105. Rozkład biura (132)
106. Gdzie postawić biurko? (133)
107. Gdzie ustawić fotel? (134)
108. Okno na świat (135)
109. Zniechęcaj ludzi do wspominania dawnych czasów (136)
110. Wstań i czekaj (137)
111. Naucz się odmawiać (138)
112. Naucz się delegować - Twoi podwładni naprawdę wiele potrafią (139)
113. Naucz się delegować - wskaż zadania, które Twoi podwładni wykonają lepiej (140)
114. Naucz się delegować - rozwijaj swoich podwładnych (141)
115. Odkładanie spraw na później to zły nawyk - pozbądź się go (142)
116. Nie odkładaj tego na później! (144)
117. Jeśli dane zadanie znajduje się na liście zadań do wykonania, zajmij się nim bezzwłocznie (145)
118. Angażuj się w zadania albo zlecaj je do wykonania komuś innemu (146)
119. "Człowieku, to nie moja działka" (147)
120. Pokonaj strach przed nieznanym (148)
121. Pokonaj strach wywołany brakiem wiedzy (149)
122. Zainteresuj się tym, co Cię nie interesuje (150)
123. Nie podoba Ci się to zadanie? Wykonaj je, i zapomnij o nim (152)
124. Przemieszczaj się "hurtem" (153)
125. Ucz się w podróży (154)
126. Wykorzystuj podróż na komunikowanie się z innymi (155)
127. Odpoczywaj w podróży (156)
128. Przygotowuj się w podróży (157)
129. Siedzisz w samolocie? Nadrabiaj zaległości (158)
130. Czytaj w podróży (159)
131. Wyznaczaj cele osobiste i związane z życiem rodzinnym (160)
132. Zadbaj o czas na realizację tych celów (161)
133. Zaplanuj sobie chwilę odpoczynku (162)
134. Rób sobie krótkie przerwy (163)
135. Nie przepracowuj się (164)
136. Wizyty u lekarza bądź dentysty planuj z dużym wyprzedzeniem (165)
137. Wizyty u lekarza bądź dentysty umawiaj na wczesny poranek (166)
138. Zakupy spożywcze rób hurtowo (167)
139. Uporządkuj swoją szafę (168)
140. Nie udawaj się w jedno miejsce - łącz swoje wyjścia (169)
141. Uporządkuj i usystematyzuj swoje poranne zwyczaje (170)
142. Ucz członków swojej rodziny (171)
143. Podaruj sobie odrobinę luksusu (172)
144. Nie bądź perfekcjonistą (173)
145. Komunikacja w domu - za dużo możliwości? (174)
146. Telewizja zabiera Ci czas na kontakty z ludźmi (175)
147. Kontroluj dostęp swoich dzieci do telewizji (176)
148. Kontroluj dostęp swoich dzieci do internetu (177)
149. Nie sprawdzaj każdego dnia wartości portfela (178)
150. Zaplanuj sobie wakacje i jedź na nie! (179)
151. Postaraj się mieszkać niedaleko od miejsca pracy (180)
Skorowidz (181)
O autorze (185)
|