I. Rodzaje gwarancji:
1. Gwarancja obejmuje: gwarancję materiałową i gwarancję sprawności.
2. Gwarancja materiałowa obejmuję wymianę (lub naprawę) urządzenia lub elementów, które na wskutek błędnej konstrukcji, złego lub uszkodzonego materiału, wadliwego wykonania nie nadaje się do użytku lub naprawy. W takich wypadkach klient zobowiązany jest dostarczyć lub przesłać wadliwą część.
3. Gwarancja sprawności zobowiązuje do doprowadzenia urządzenia do takiego stanu, aby spełniało parametry określone w ofercie, umowie, czy instrukcji obsługi.
II. Okres gwarancji:
1. gwarancja udzielana jest:
a. dla zewnętrznej obudowy stacji uzdatniania (gwarancja materiałowa i gwarancja sprawności) na okres 5 lat od daty podpisania protokołu zdawczo- odbiorczego oraz nie dłużej niż na 5 lat od daty sprzedaży.
b. dla elektroniki objętościowej , gwarancja materiałowa na okres 1 rok od daty produkcji oznaczonej na zegarze.
c. dla zbiorników ciśnieniowych z włókna sztucznego, gwarancja materiałowa na okres 5 lat.
d. dla zbiornika na sól, gwarancja materiałowa na okres 5 lat.
III. Warunki obowiązywania gwarancji:
1. gwarancja obowiązuje gdy:
a. elementem urządzenia (instalacji) zainstalowane są w odpowiednich pomieszczeniach technicznych oraz chronione są przed czynnikami atmosferycznymi, mrozem, promieniami słonecznymi.
b. elementy urządzenia (instalacji) są stosowane zgodnie z przeznaczeniem.
c. urządzenie stosowane jest do wody wodociągowej.
IV. Montaż i eksploatacja:
1. Koniecznym warunkiem obowiązywania gwarancji jest instalacja filtra wstępnego , który zabezpieczy głowicę przed uszkodzeniem.
2. Przy montażu urządzenia oraz filtra wstępnego nie należy korzystać z pakuł (użycie ich unieważnia gwarancję). Dopuszczalne uszczelnienie to taśma teflonowa.
3. W gestii użytkownika leży dbanie o stan filtra wstępnego oraz stały poziom soli w zbiorniku i jego okresowe uzupełnianie.
V. Wykonywanie napraw, wymiany urządzenia lub jego elementów:
1. wszelkie naprawy gwarancyjne wykonywane są przez strony w termin nie dłuższym niż 14 dni roboczych od daty zgłoszenia. Termin ten może ulec przedłużeniu w uzasadnionych wypadkach, w szczególności zaistnienia konieczności sprowadzenia nowego urządzenia lub jego części od producenta z zagranicy.
2. naprawa urządzenia następuje w miejscu zainstalowania w terminie ustalonym między stronami.
3. o sposobie dokonania naprawy decyduje pracownik Punktu Serwisowego.
VI. Karta gwarancyjna:
1. każdy Nabywca urządzenia otrzymuje Kartę Gwarancyjną. W przypadku zaginięcia lub zniszczenia duplikat karty nie będzie wydawany.
2. do korzystania z napraw gwarancyjnych uprawnia Karta Gwarancyjna wypełniona tylko w sposób poprawny.
3. w przypadku nieuzasadnionego wezwania pracownika (pracowników) Punktu Serwisowego lub braku Karty Gwarancyjnej, nabywca pokrywa koszt dojazdu, robocizny i wymiennych części.
VII. Uszkodzenia urządzenia oraz sytuacje nie objęte gwarancją:
1. Gwarancja nie obejmuje:
a. uszkodzeń mechanicznych i technicznych, eksploatacji nie zgodnej z instrukcja obsługi, następstw niewłaściwego magazynowania.
b. w przypadków zmiany składów wody w stosunków do parametrów dopuszczalnych dla danego typu urządzenia.
c. czynności eksploatacyjnych do wykonywania których zobowiązany jest nabywca we własnym zakresie i na własny koszt, a które wyszczególnione są w instrukcji obsługi.
d. skutków, następstw, awarii urządzeń .
VIII. Wygaśnięcie gwarancji:
1. Gwarancja wygasa:
a. z chwilą gdy nabywca sam lub przez osoby trzecie wprowadza zmiany w urządzeniu lub przeprowadza naprawy.
b. gdy w jakikolwiek sposób zostały zmienione, zmazane lub zatarte numery seryjne urządzenia.