Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zgrana klasa Ja Ty My Gry i zabawy integrujące

28-02-2012, 14:07
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 25.80 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029712913
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 09:43:49

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 128
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2011
Oprawa: miękka, klejona



Zgrana klasa Ja – Ty – My Gry i zabawy integrujące zespół klasowy. PORADNIK dla klas I–VI szkół podstawowych, ogólnodostępnych i integracyjnych

Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska, Joanna Czubak

'Zgrana klasa” to poradnik o charakterze terapeutycznym zawierający propozycje oddziaływań wychowawczych, które w niekonwencjonalny  i ciekawy  sposób ułatwiają każdemu wychowawcy tworzenie spójnej grupy. Zastosowanie gier integrujących grupę daje prowadzącemu możliwość wykorzystania ich – poprzez zabawę -  do zaplanowanych procesów nauczania.  Daje możliwość sprawdzenia rozwoju i stopnia integracji grupy, co ma korzystny wpływ na komunikację, zwiększa poczucie bezpieczeństwa, poprawia nastrój podnosząc tym samym gotowość do współdziałania.

                   Proponowane przez nas gry i zabawy integrujące zespół klasowy przeznaczone są dla wychowawców i nauczycieli, którzy w sposób szczególny chcą zadbać o właściwą komunikację i wzajemne zrozumienie pomiędzy uczniami zarówno w klasach  integracyjnych, jak i ogólnodostępnych. Wybrałyśmy takie gry i zabawy, które każdy nauczyciel może z powodzeniem przeprowadzić w swojej klasie, nie wymagają bowiem dużego nakładu pracy, są proste w przekazie, a co najważniejsze są interesujące dla uczniów i przynoszą oczekiwane efekty. Przedstawione propozycje mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń prowadzonych systematycznie w trakcie roku szkolnego (np. podczas lekcji wychowawczych) lub wprowadzane jako pojedyncze zabawy uatrakcyjniające zajęcia. Wszystkie zabawy przez kilka lat były realizowane przez nas z różnymi grupami szkolnymi. Niektóre z nich są znane  i wykorzystywane w pracy z dziećmi. Dla nas ważne było dostosowanie ich do potrzeb zwłaszcza klas integracyjnych, w których budowanie klimatu zaufania i otwartości ma szczególny wymiar.

Książka została podzielona na trzy części. W części pierwszej  nakreśliłyśmy pokrótce funkcjonowanie ucznia w danych sytuacjach,  doświadczenia jakie  nabywa w szkole zdobywając  nowe spojrzenie na sprawy związane ze szkołą, rówieśnikami i z nim samym. Zwróciłyśmy także uwagę na ogromną wartość codziennego obcowania w grupie biorąc pod uwagę specyfikę grupy integracyjnej.

            Część druga to gry i zabawy dla uczniów klas młodszych I - III.  Gry i zabawy zostały podzielone na trzy kluczowe działy bliskie każdemu uczniowi: „Szkoła”, „Rówieśnicy”, „Ja”. W części trzeciej zamieściłyśmy gry i zabawy dla uczniów klas IV - VI.  „Grupa i ja”, „Uczucia i emocje”, „Stres – agresja - relaks”  - to propozycja dla uczniów klas starszych. W sumie 60 interesujących, a zarazem prostych zabaw, które niejednemu wychowawcy ułatwią zintegrowanie zespołu klasowego, co w przypadku zwłaszcza klas integracyjnych jest niezwykle ważne i cenne. W zależności od potrzeb, zaistniałej sytuacji bądź występującego problemu wychowawczego nauczyciel może wybrać interesujący scenariusz i przeprowadzić zabawę w swoim zespole klasowym.  Wyniki przeprowadzonych gier i zabaw pozwalają na uzyskanie obrazu i wnikliwe poznanie sytuacji każdego ucznia z osobna i grupy jako całości. Mamy nadzieję, że zebrane przez nas scenariusze gier i zabaw pozwolą uatrakcyjnić proces dydaktyczno – wychowawczy bardziej integrując uczniów, wprowadzając jednocześnie atmosferę zrozumienia, tolerancji i akceptacji, która sprzyja procesowi wychowania i nauczania.

 



Spis treści:

Wstęp

 

I

Współdziałanie w grupie kluczem do skutecznego komunikowania się

 

Uczeń w sytuacji społecznej

Doświadczenia nabywane przez uczniów

Współdziałanie w grupie

Specyfika grupy integracyjnej

 

II

Gry i zabawy integrujące zespół klasowy (dla klas I–III)

 

Szkoła

Czarodziejski sklep

Czego się nauczyłem?

Czy chętnie chodzę do szkoły?

List do nauczyciela

Mała Orkiestra Codziennej Pomocy

Nauczyciel i uczeń

Nauczyciel poszukiwany

Rodzice w szkole

Strach przed szkołą

Za i przeciw szkole

 

Rówieśnicy

Chciałbym przedstawić...

Gazetka ścienna

Kim jesteśmy

Lubię w Tobie

My wszyscy

Pomoce na starcie

Tajemnicza osoba

Tygodniowy tort życia

Współpraca

Zapamiętywanie imion

 

Ja

Jestem dumny

Konkurs piękności

Listy

Moje zainteresowania

Moje zalety i wady

Mój dzień

Papierowa torba

Samotność i szczęście

Styl życia

Uznanie i szacunek

 

III

Gry i zabawy integrujące zespół klasowy (dla klas IV–VI)

 

Grupa i ja

Dobrze czuć się w grupie

Wyczarujmy przyjaźń

Znajomość ludzkich charakterów

Pokrewieństwo dusz

Ja i Ty – to My

Protestuję – akceptuję

Wściekłe początki zdania

Rzeczy, które robię źle

Aukcja

Wyspa z gliny

 

Uczucia i emocje

Co czuję?

Jestem – potrafię – mam

Jestem niepowtarzalny

Taki jestem – dwie strony medalu

Wyżej – więcej – dalej

Uliczka przyjaźni

Czy mogę?

Głaskanie jeża

Sporne kwestie

Mąciciele

 

Stres – agresja – relaks

Pomiar pulsu

Na czym polega stres?

Ciemne chmury, błękitne niebo

Papierowe samoloty walczą ze złością

Tam, gdzie kończy się cała złość

Moja książka przeciwko agresji

Wydmuchiwanie problemów

Białe światło

Pozytywne wspomnienia

Wspólna złość, wspólny spokój

 

Bibliografia