Płatność
Wpłata na konto bankowe (przelew przedpłata)
Bank Ochrony Środowiska
841[zasłonięte]114421[zasłonięte]40704[zasłonięte]002
W tytule przelewu należy wpisać numer aukcji oraz nick
Gotówka przy odbiorze osobistym
Wysyłka
Wysyłka w ciągu 48 godzin po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym
Odbiór osobisty
ul. Lubartowska 56 w Lublinie
Kontakt z nami
ul. Lubartowska 56
20-094 Lublin
tel./fax: 81 [zasłonięte] 32
tel. kom.: 603 [zasłonięte] 381
pon.-pt.: 8.30-18.00
soboty: 10.00-14.00
Zestaw klocków. Zapamiętywanie sekwencji ruchu
Autor: Cieszyńska J., Dębicka A.
Wydawca: Omega Stage Systems
Wydanie, Rok wyd: 2013
Format: 28,0 x 22,0 cm
Oprawa: pudełko
Opis:
Sekwencja jest ciągiem znaków (ruchów, dźwięków, obrazów, symboli) stanowiącym uporządkowaną strukturę według określonej zasady (formuły). Miejsce kolejnego znaku w sekwencji wynika z przyjętej arbitralnie reguły. Każda sekwencja odtwarza pewien porządek. Podczas ćwiczeń z dziećmi z zaburzeniami komunikacji językowej ważne jest naśladowanie ruchów, dźwięków i obrazów.
Poziom pamięci sekwencyjnej warunkuje skuteczność uczenia się języka w formie mówionej i pisanej. Konieczne są ćwiczenia uwzględniające linearny odbiór bodźców słuchowych oraz proprioceptywnych (propriocepcja - czucie ułożenia części własnego ciała). Powtarzanie sekwencji sylab (czyli wypowiadanie wyrazów), potem sekwencji wyrazów (wypowiadanie zdań) jest możliwe dopiero wówczas gdy dziecko nauczy się powtarzać (naśladować) ruchy. Najłatwiej jest naśladować ruchy rąk, a dopiero potem ruchy narządów artykulacyjnych.
Naśladowanie sekwencji uderzeń młoteczkiem jest dla dziecka zabawą, ale pełni także ważną funkcję ćwiczenia umiejętności powtarzania dostrzeżonego ruchu. Mowa znika z pola słyszenia tak szybko, że dla wielu dzieci powtórzenie sekwencji dźwięków mowy jest zadaniem zbyt trudnym. Należy więc ćwiczenia rozpocząć od prymarnej stymulacji wzrokowo-ruchowej. Dziecko nie ma wówczas świadomości, że się uczy, co zwiększa efektywność ćwiczeń.
Terapeuta prezentuje sekwencje dwóch/trzech/czterech uderzeń (stuka młoteczkiem w wybrane klocki) i zachęca dziecko do powtórzenia sekwencji. Potem następuje zamiana ról, dziecko prezentuje sekwencję uderzeń dla dorosłego.