Zdobycie szczytu to dopiero połowa drogi do zwycięstwa.
| |
Chrzęst raków wgryzających się w lód. Zmęczona ręka wbijająca czekan w śnieżną ścianę. Ciężki oddech, gdy z wysiłkiem podrywasz ciało, by znów przesunąć się o pół metra w górę. Jeszcze tylko 100... 50 metrów dzieli Cię od szczytu K2, jednego z najtrudniejszych ośmiotysięczników. Stojąc w oślepiającym słońcu patrzysz w dół, gdzie czeka na Ciebie namiot. Jednak by do niego dotrzeć musisz przejść przez szalejącą na najtrudniejszym odcinku śnieżycę. Czy dasz radę? |
W grze K2 każdy z graczy kieruje zespołem 2 himalaistów, którzy rywalizując z innymi zespołami, starają się zdobyć szczyt i przetrwać do końca 18-dniowej wyprawy.
Jak to działa?
Gracze poruszają himalaistami po planszy za pomocą kart, które zagrywają co rundę. Im wyżej wejdzie dany wspinacz, tym więcej punktów zwycięstwa zdobędzie na koniec gry. Jednak w wyższych partiach gór trzeba uważać na poziom aklimatyzacji. Jeśli spadnie on poniżej 1, wyczerpany himalaista zginie i gracz nie otrzyma zdobytych przez niego punktów zwycięstwa. Dlatego tak ważnym elementem gry jest wybór odpowiedniej drogi na szczyt, optymalne stawianie namiotów i zwracanie uwagi na pogodę, która w znaczący sposób wpływa na trud wędrówki na szczyt.
Himalaizm to dziwny sport, z jednej strony alpinista w czasie wspinaczki musi krok po kroku pokonywać siebie – swoje słabości, ograniczenia; z drugiej musi walczyć z górą, z pogodą.
Zawartość pudełka:
1 dwustronna plansza
5 plansz aklimatyzacji himalaistów (po jednej dla każdego gracza)
12 kafli pogody (6 letnich i 6 zimowych)
90 kart akcji graczy (po 18 dla każdego gracza)
5 kart ratunku (po 1 dla każdego gracza)
20 żetonów ryzyka
20 drewnianych pionków himalaistów (po 4 dla każdego gracza)
10 drewnianych pionków namiotów (po 2 dla każdego gracza)
drewniany znacznik pogody
znacznik pierwszego gracza
instrukcja
Proponujemy również zakupić ochronne koszulki (rękawy), do kart. Gra zawiera 90 kart.
Broad Peak jest rozszerzeniem gry K2 i zawiera dwa nowe scenariusze zainspirowane dokonaniami polskich himalaistów na masywie Broad Peak w 1984 roku. Każdy ze scenariuszy posiada własną planszę i specjalne reguły, które czynią rozgrywkę różnorodną i pasjonującą.
W 1984 Krzysztof Wielicki jako pierwszy człowiek w historii zdobył 8 tysięcznik w stylu alpejskim. Bez namiotu, na lekko wyszedł z bazy, by powrócić do niej po 21 i pół godzinie jako zdobywca Broad Peak. Scenariusz „Bieg na szczyt” odwzorowuje to wydarzenie, a trasa na planszy oparta jest na szlaku jaki przebył Wielicki.
„Bieg na szczyt” jest scenariuszem szybkim i pełnym napięcia. Wyprawa jest krótsza o trzy dni, talia graczy posiada mniej kart aklimatyzacji, himalaiści nie mogą stawiać namiotów, a jedynym ich ratunkiem jest budowanie jam śnieżnych. Wszystko to sprawia, że gra jest bardziej dynamiczną i emocjonującą wersją K2.
W tym samym roku, Wojciech Kurtyka i i Jerzy Kukuczka po raz pierwszy w historii wykonali trawers masywu ośmiotysięcznego. Trzy szczyty Broad Peak zostały zdobyte 15,16 i 17 lipca 1984 roku. Do tej wyprawy nawiązuje scenariusz „Trawers Broad Peaków”.
Trawers Broad Peak’ów jest scenariuszem bardziej strategicznym niż gra podstawowa. Plansza przedstawia trzy szczyty masywu Broad Peak, a gracze otrzymują możliwość zdobycia dodatkowych punktów zwycięstwa za pokonanie całego trawersu i zdobycie każdego ze szczytów. Realizacja wszystkich celów jest prawie niewykonalna, zwłaszcza że himalaiści mają do dyspozycji tylko jeden namiot, co zmusza graczy do podejmowania trudnych decyzji i umiejętności dostosowywania się do zmieniających się warunków atmosferycznych
Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: K2.
Zawartość pudełka:
- 1 dwustronna plansza
- 12 żetonów jam śnieżnych
- 20 żetonów trawersu
- 30 żetonów zdobycia szczytu
- instrukcja