Zestaw składa się z testera układów wtryskowych TCR-3S oraz testera wtryskiwaczy piezoelektrycznych i elektromagnetycznych ICR-3.
Tester TCR-3S jest przeznaczony do diagnozowania systemów wtryskowych Common Rail. Służy do odczytu wartości z czujnika wysokiego ciśnienia oraz sterowania dwoma zaworami regulacyjnymi ciśnienia na raz.
Może być on użyty zarówno do odczytu ciśnienia i sterowania zaworami regulacyjnymi w samochodzie jak również do diagnozowania pomp wysokiego ciśnienia na stole probierczym. Jest niezbędny do monitorowania ciśnienia w zasobniku przez co możliwe jest dokonanie właściwej oceny stanu pompy wysokiego ciśnienia.
Tester może służyć również do monitorowania ciśnienia paliwa w układach wtryskowych typu FSI.
- Zastosowanie testera
Tester ICR-3 służy do sterowania wtryskiwaczami elektromagnetycznymi i piezoelektrycznymi występującymi w układach wtryskowych Common Rail. Sterować można maksymalnie czterema wtryskiwaczami danego typu na raz. Generowany przez tester sygnał sterujący wtryskiwaczami odpowiada sygnałowi występującemu w sterowniku silnika samochodu.
- Parametry testera
Napięcie zasilania |
stałe, zakres 12...15V |
Pobór prądu |
do 4A (bezpiecznik) |
Liczba sterowanych wtryskiwaczy |
|
elektromagnetycznych |
4 |
piezoelektrycznych |
4 |
Parametry symulowanego wtrysku |
|
obroty |
36...2400 obr/min (możliwość zmiany co 10 obr/min) z wtryskiem wstępnym |
obroty |
36...4800 obr/min (możliwość zmiany co 10 obr/min) bez wtrysku wstępnego |
czas wtrysku |
0,1...5 ms (możliwość zmiany co 0,1 ms) |
Programowanie ilości obrotów |
tak |
Opcja wtrysku wstępnego |
tak |
- Funkcje testera
Po podłączeniu zasilania tester wyświetla ekran powitalny,
po czym automatycznie zmienia się na ekran wyboru typu sterowanego wtryskiwacza. Nazwa "Elektromag." oznacza wtryskiwacz elektromagnetyczny, natomiast "Piezoelekt." oznacza wtryskiwacz piezoelektryczny.
Po wybraniu odpowiedniego typu wtryskiwacza wyświetla się ekran z aktualnie ustawionymi parametrami sygnału sterującego wtryskiwacza.
Po uruchomieniu wtryskiwaczy tester wykona sekwencję wtrysków w takiej liczbie jaką wskazuje parametr "Ilość".
Zmiana wartości symulowanych obrotów silnika
Parametr "Obroty" informuje o wartości symulowanych obrotów. Wartość ta jest realną wartością prędkości obrotowej silnika samochodu, tak więc wtryskiwacz wtryskuje dwukrotnie rzadziej. Zakres zmian tego parametru wynosi od 30 obr/min do 2500 obr/min.
Zmiana wartości symulowanego czasu wtrysku
Parametr "Czas" określa czas wtrysku wtryskiwacza. Zakres zmian tego parametru wynosi od 0.1ms do 5.0 ms. Zmiany można wykonywać co 0.1 ms lub co 1ms.
Programowanie ilości sekwencji
Parametr "Ilość" określa ilość sekwencji wtrysków do wykonania. Przez sekwencję wtrysków rozumie się wykonanie 4 wtrysków, po jednym na każdym wtryskiwaczu. Tester wykonuje zawsze pełną ilość sekwencji wtryskowych. Zakres zmian tego parametru wynosi od 0 do 9999. Zmiany można wykonywać co 10 lub co 100.
Tester wykonuje ustawioną ilość sekwencji wskazując numer aktualnie wykonywanej sekwencji na wyświetlaczu. Po wykonaniu ustawionej ilości sekwencji tester kończy działanie.
Symulacja wtrysku wstępnego
Parametr "Wstępny" umożliwia włączenie symulacji wtrysku wstępnego. Jeśli parametr ma wartość "Tak" przed każdym wtryskiem wykonywany będzie wtrysk wstępny. Parametry wtrysku wstępnego są stałe i wynoszą:
- czas wtrysku wstępnego: 0.2ms
- czas pomiędzy wtryskiem wstępnym a wtryskiem głównym: 1ms.
Jeśli parametr ma wartość "Nie", wtrysk wstępny nie będzie wykonywany.
Cena zestawu to 3618 zł ( 3499 zł urządzenia + 119 zł zasilacz) + 23% VAT.