|
|
Zestaw CO2 badania szczelności układu chłodzenia
|
|
Opis techniczny:
Kod towaru: C.5046
Przyrząd pozwala na łatwą diagnozę i szybkie wykrycie uszkodzeń uszczelki pod głowicą. W przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub samej głowicy część gazów spalinowych. zawierających m.in. CO2 trafia do układu chłodzenia. Zasada działania przyrządu opiera się właśnie na pomiarze zawartości CO2 w układzie chłodzenia. Płyn reakcyjny w komorze testera będzie reagował z gazami z układu chłodzenia i w przypadku zwiększonej zawartości CO2 zmieni barwę. Dwukomorowa konstrukcja przyrządu (z filtrem pomiędzy komorami) pozwala na odseparowanie pozostałości w pierwszej komorze (np. kropel płynu chłodniczego). które mogłyby negatywnie wpłynąć na wynik testu.
Skład zestawu:
- Przyrząd do pomiaru szczelności uszczelki pod głowicą. (posiada dwie komory odseparowane filtrem oraz uniwersalne przyłącze do korka chłodnicy)
- Ręczna pompka do zasysania gazu z układu chłodzenia.
- Pojemnik z płynem reakcyjnym 250 ml.
- Pusty pojemnik do zużytego płynu (płyn reakcyjny jeżeli nie zmienił koloru może być użyty kilka razy pod warunkiem. że nie przedostał się do niego płyn chłodniczy)
- Przyłącze zakończone szybkozłączką. pozwala na szczelne połączenie a co za tym idzie dokładniejszy pomiar.
- Całość zestawu w wygodnej poręcznej walizce.
Uwaga:
W trakcie sprawdzenia temperatura chłodnicy jest bardzo wysoka. należy zachować szczególną ostrożność!
Płyn reakcyjny może powodować podrażnienia skóry i oczu. W przypadku kontaktu płynu ze skórą lub oczami przemyć dużą ilością wody. Używać okularów ochronnych.
Wykonanie pomiaru:
1. Wypompować ok. 1/10 objętości płynu chłodniczego z chłodnicy
2. Napełnić górną komorę przyrządu płynem reakcyjnym do poziomu zaznaczonego na komorze.
3. Podłączyć tester do otworu korka chłodnicy za pomocą gumowego przyłącza uniwersalnego lub specjalnego szybkozłącza
4. Uruchomić silnik (najlepiej już ciepły). wprowadzić na podwyższone obroty w celu uzyskania większego ciśnienia spalania.
5. Pozostawić silnik na lekko podwyższonych obrotach i obserwować zachowanie płynu reakcyjnego; nie używać ręcznej pompki. płyn chłodniczy i opary powinny same wydobywać się z chłodnicy. Należy zwrócić uwagę aby poziom płynu chłodniczego nie przekraczał poziomu zaznaczonego czerwoną linią na dolnej komorze przyrządu.
6. Zmiana koloru płynu reakcyjnego na żółty (silniki benzynowe) lub zielony (diesel) w ciągu kilku minut od pojawienia się pęcherzyków gazu wskazuje na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub uszkodzenie samej głowicy. Jeżeli kolor pozostaje nie zmieniony - - brak uszkodzeń.
7. Po zakończonych testach ostrożnie zdemontować przyrząd. użyty płyn reakcyjny można wypompować za pomocą ręcznej pompki do pustego pojemnika z zestawu. Użyty płyn po kilkunastu godzinach wraca do swojej poprzedniej barwy i może być ponownie użyty.
Towar z renomowanej niemieckiej firmy Condor Werkzeug co daje gwarancję jakości i niezawodności.
|
|
Zapraszamy do zakupów w naszej firmie. Towar zawsze z renomowanych firm, najlepszej jakości. Największy wybór nowoczesnych i opatentowanych narzędzi z Niemiec znajdą Państwo w naszym sklepie na Allegro.
Dodano 2[zasłonięte]014-11 10:10 Inwentaryzacja w dn. 01-05.12.2014r. dotyczy tylko narzędzi z firm JONNESWAY oraz QUATROS ( kod towaru zaczyna się na QS ). Narzędzia z pozostałych firm z naszej oferty będą wysyłane na bieżąco.
Dodano 2[zasłonięte]015-01 15:22 W dniach 02-13.01.2015r. w naszej firmie będzie INWENTARYZACJA która obejmuje narzędzia z firm Condor, BGS-Technic, Mityvac, Triumf, Hanse i wysyłka będzie dopiero po tym terminie. Nie dotyczy towarów z firm Jonnesway i Quatros które będą sprzedawane na bieżąco. Za utrudnienia przepraszamy. AKCESOR.NET
| |