| | Okładka: | |
Liczba stron:192 Wydawnictwo:OnePress Wymiary: 158 x 235 mm ISBN: 978-83-[zasłonięte]-2332-7 Seria: exclusive Data wydania: 2[zasłonięte]010-12 | | | | OPIS KSIĄŻKI | - Dlaczego zespołowa praca się opłaca?
- Czym dla Polaków jest współpraca z innymi?
- Czego o zespołach nauczyli się Amerykanie i Europejczycy?
- Czy można przekształcić dział firmy w skuteczny zespół?
- Jakie zadania specjalne można powierzyć zespołowi?
- Jak stworzyć realny zespół z ludzi, którzy spotykają się tylko wirtualnie?
Praca zespołowa - magiczne pojęcie, o którym się częściej mówi, niż je praktykuje. Richard Koch, Słownik zarządzania i finansów
Praca zespołowa jest ciekawym i rozwijającym doświadczeniem, przeplatanym chwilami przyjemności i zniechęcenia. Z jednej strony towarzyszy jej poczucie sensu wspólnego działania, z drugiej członkowie zespołu przeżywają frustrację z powodu trudności w ułożeniu wzajemnych relacji. Jednak naprawdę efektywne i dobrze zarządzane grupy są w stanie osiągnąć rezultaty przekraczające możliwości wynikające z pracy jednostek. W psychologii społecznej zjawisko to nosi nazwę "efektu synergii" - jest to sytuacja, w której efekt zespołowy przekracza prostą sumę wkładów indywidualnych. Dzięki pracy zespołowej 2+2=5 lub więcej! Polacy prezentują zaangażowanie dla wspólnej sprawy przede wszystkim w sytuacjach zagrożenia. W codziennym życiu tendencja do współpracy z innymi bardzo maleje. Autorzy tej książki podjęli trud odszukania w polskiej rzeczywistości przykładów zespołów biznesowych, które przeczą powyższej tezie. Prezentują organizacje działające w Polsce (Skanska, NestlĂŠ, Danone, Intel, At Media), których menedżerowie z dużym sukcesem praktykują promowanie w swoich firmach pracy zespołowej. Pokazują udane działania zespołów, ale i wskazują hipotetyczne zagrożenia. Podają także metody tworzenia skutecznych zespołów, sposoby zarządzania nimi oraz modele wdrażania pracy zespołowej w organizacji.
Patron książki: | | | | |