Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ZESPOŁY INTERDYSCYPLINARNE GIENN PARKER NOWA W-WA

19-01-2012, 15:33
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 46 zł     
Użytkownik e-katalanka
numer aukcji: 2038612271
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 5   
Koniec: 15-01-2012 00:39:50

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2007
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

ZESPOŁY INTERDYSCYPLINARNE

GIENN PARKER 

 

AKADEMIA ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI

JAK PRACOWAĆ:

Z SOJUSZNIKAMI WROGAMI I INNYMI NIEZNAJOMYMI  

 

Tytuł oryginału: Cross-Functional Teams: Working With Allies, Enemies and Other Strangers 

 

Przekład: Paweł Dąbrowski
Język: polski
Oprawa: miękka
Ilość stron: 235
Rok wydania: 2007

 

 

opis:

 W każdej organizacji obok formalnej struktury administracyjnej istnieją również struktury nieformalne. Określane niekiedy mianem organizacji spontanicznej albo organizacji adaptacyjnej, stanowią one współczesną wersję tego, co Warren Bennis określił ponad trzydzieści lat temu mianem „społeczności tymczasowej”. Zespoły interdyscyplinarne uosabiają pozytywne właściwości tych struktur nieformalnych ponieważ stwarzają możliwość kreatywnej ekspresji zarezerwowanej na ogół dla niewielkich, przedsiębiorczych firm. W zespołach osiąga się ten efekt dzięki zestrojeniu tego, czego poszukuje każda organizacja, czyli innowacji, z tym co pobudza kreatywne osoby, czyli sposobności do wykorzystania swoich umysłów połączonej z możliwością uczenia się od innych.

Na pierwszy rzut oka zespoły interdyscyplinarne wydają się znakomitym i łatwym do wprowadzenia rozwiązaniem. Wystarczy zebrać grupę osób z róznych części organizacji, które mogą być potrzebne w danej sytuacji i wszystko pójdzie jak po maśle. Zebranie ośmiu czy dziesięciu osób, które mają różne wykształcenie, doświadczenie oraz opinie po to, by podzielili się swoimi pomysłami i opracowali plan działań mający na celu rozwiązanie rozpoznanego problemu ma w sobie wiele logiki. Jednakże podobnie jak w przypadku wielu innych dobrych teorii dotyczących zachowań zespołowych, również i tutaj pojawiają się liczne przeszkody, kiedy przychodzi do jej sprawdzenia w praktyce. Jak zauważają w swej pracy na temat zespołów tworzących nowe produkty Hutt, Walker i Frankwick, "każdy departament kieruje się własnymi osądami i procedurami, które prowadzą do jakościowo odmiennych sposobów postrzegania innowacyjności produktu. Na przykład pracownikom działu marketingu zależy, by otrzymać udany produkt w możliwie najkrótszym czasie, a personel działu rozwoju-badawczego będzie dążył do bardziej radykalnych i przełomowych rozwiązań.