Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ZDROWIE CZŁOWIEKA Nowotwór Piersi Opieka Zdrowotna

24-01-2012, 5:52
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 33 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2042091561
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 5   
Koniec: 16-01-2012 21:09:45
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KOSZT PRZESŁANIA
 
  • 1 książka - priorytet 10 zł
  • 2 książki - priorytet 11 zł
  • 3 i więcej - priorytet GRATIS !
(poczta polska)

KONTO - PKO BP Intelligo
47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439

FORMA: wysłanie pozycji po wpłacie na podane konto lub za pobraniem


Maria Kuchcińska

Zdrowie człowieka i jego edukacja gerontologiczna


Format: B-5,

Stron: 159

Okładka: miękka

Data wydania: 2004


OPIS


Praca jest dość specyficzna. Z jednej strony dotyczy ona niezwykle ważnej i aktualnej dziś problematyki: zdrowia i społecznych (zwłaszcza edukacyjnych) aspektów starości; z drugiej-między tymi zagadnieniami nie ma w pracy merytorycznego związku. (...) Część dotycząca problematyki zdrowotnej odnosi się głównie do młodzieży, natomiast część druga dotyczy ludzi starych i w żadnym stopniu nie uwzględnia zagadnień zdrowotnych" (Z recenzji prof. dra hab. Brunona Synaka)
Z pożytkiem dla siebie sięgną po tę książkę Czytelnicy zainteresowani zdrowotnymi uwarunkowaniami człowieka i - lub edukacją (głównie adaptującą) do własnej i cudzej starości.

Tematyka zdrowotna obejmuje kwestie:
- od zagrożeń zdrowotnych przez ochronę zdrowia do wiedzy i zachowań zdrowotnych, modeli życia oraz społecznego wsparcia w chorobie,
- od dzieci i młodzieży (uczącej się i studiującej) do dorosłych (zwłaszcza pracujących w zawodzie pedagoga),
- od pełnosprawnych intelektualnie do osób z intelektualną niepełnosprawnością.

Tematyka gerontologiczna zawiera:
- kwestie procesów edukacyjnych do starości,
- kwestie - nie zawsze tych najbardziej przez seniorów upragnionych - wyników procesów socjalizacji i edukacji w postaci syndromu pustego gniazda, stereotypów starości i postaw młodych i dorosłych wobec starzenia się i starości.


SPIS TREŚCI


WSTĘP     7                                                                                                          

CZĘŚĆ I. ZDROWIE JAKO PODSTAWA OPTYMALNEGO     FUNKCJONOWANIA CZŁOWIEKA.


Szymon Kubiak: Znaczenie znajomości czynników wpływających na wydolność  
narządu głosu w procesie edukacyjnym pedagogów jako podstawy optymalnego funkcjonowania zawodowego   

Hanna Malicka-Gorzelańczyk: Rola higieny psychicznej w procesie wychowania      dzieci i młodzieży  

Danuta Seredyńska: Badania profilaktyczne jako element zachowań zdrowotnych (doniesienie z badań)

Bożena Zawadzka:  Zagrożenia zdrowotne dorastającej młodzieży wynikające      z jej stylu życia wyzwaniem dla edukacji szkolnej i wychowania w rodzinie

Irena ICropińska: Wiedza na temat HIV/AIDS a zachowania seksualne młodzieży akademickiej

Grzegorz Nowicki: Wiedza nauczycieli wychowania fizycznego w zakresie       
typowych objawów po użyciu niektórych środków psychoaktywnych przez
młodzież

Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk: Zagrożenie anoreksją i bulimią dziewcząt         z intelektualną niepełnosprawnością

Róża Pawłowska: Średni personel medyczny wobec ciężkiej choroby i śmierci       pacjenta - dziecka

Kazimiera Nowak-Lipińska: Wokół psychospołecznych aspektów opieki paliatywnej             79

Małgorzata   Rębiałkowska-Stankiewicz:   Wsparcie   społeczne   w   chorobie        nowotworowej piersi - analiza deficytów i nadmiaru wsparcia w aspekcie sieci
społecznej

CZĘŚĆ II. EDUKACJA DO STAROŚCI  W STAROŚCI                                            

Andrzej M. de Tchorzewski: Starość, jej sens i znaczenie w procesie wychowania   i rozwoju człowieka

Sabina  Zalewska:   Syndrom pustego  gniazda.  Małżeństwo  i  rodzicielstwo         po usamodzielnieniu się dzieci

Ilona Grzeszak: Stereotyp starości                                         117

Helena Ochonczenko: Starość w opinii młodzieży szkół średnich          125

Joanna Kobrzeniecka: Studenci o starości i seniorach                          135

Maria ICuchcińska: Edukacja do starości i w starości w kontekście kamieni milowych na drodze życia seniorów