Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ZDROWIE AKTYWNOSC FIZYCZNA OSOB STARSZYCH Edukacja

19-01-2012, 22:39
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 36 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2042091152
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 6   
Koniec: 16-01-2012 21:05:34

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha






e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl









KATEGORIE - kliknij i wybierz:









47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji







I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 8,50 zł
*2 książki - priorytet 9zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka
- ekonomiczna - 12,50 zł
- priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł










Edukacja Zdrowotna Seniorów i Osób Przewlekle Chorych

Autor-E.Kościńska
2010 r
Format B-5
stron146

OPIS

Wiele dotychczasowych programów i propozycji edukacji zdrowotnej ukierunkowanych jest na zdrowie dzieci i młodzieży. Koncentrują się one na szeroko rozumianych czynnikach ryzyka, obserwowanych w młodszych grupach wieku.
 
Autorka książki "Edukacja zdrowotna seniorów i osób przewlekle chorych "podejmuje niezwykle ważny, a zdecydowanie rzadziej opracowywany aspekt edukacji zdrowotnej starszej wiekiem populacji.

Waga problemu wynika (...) z wydłużania się ludzkiego życia i wzrostu w demograficznej strukturze wielu społeczeństw, także w Polsce, liczebności osób w wieku emerytalnym. Narastające problemy zdrowotnej opieki instytucjonalnej nad seniorami, a jednocześnie brak przygotowania starszej populacji do radzenia sobie z problemami zdrowotnymi - sygnalizują konieczność zwiększenia potencjału wiedzy i umiejętności tej grupy osób w zakresie samoopieki.
 Walorem książki jest nie tylko uwzględniana w niej problematyka zdrowotna seniorów i osób przewlekle chorych oraz wskazanie na nich jako na adresatów i podmiot edukacji zdrowotnej, ale także szeroki, dydaktycznie niezwykle przydatny zakres treści dotyczących edukacji zdrowotnej w ogóle, a także bardzo klarowna struktura całej pracy. (...)
Książka będzie bardzo pomocna dla pedagogów zdrowia, nauczycieli prowadzących edukację zdrowotną, jak również dla Klubów Seniora, wolontariuszy i organizacji pozarządowych, których działalność ukierunkowana jest na pomoc i pracę z seniorami
.


Z recenzji prof. zw. dr hab. Zofii Kawczyńskiej-Butrym
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

__________________________________________________________________________


SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

1.   Definiowanie zdrowia, choroby przewlekłej i starości................... 9
1.1.  Definicje i modele zdrowia...................................... 9
1.2.  Zdrowie jako wartość w ontogenezie człowieka: dzieciństwo
- młodość - dojrzałość - starość................................   15
1.3.  Jakość życia uwarunkowana stanem zdrowia......................  24
1.4.  Definicje i rodzaje chorób przewlekłych..........................  32
1.5.  Definiowanie starości..........................................  37
1.5.1.  Główne problemy zdrowotne seniorów.....................  39
1.5.2.  Wybrane problemy społeczne seniorów.....................  46
2.   Edukacja zdrowotna...............................................  50
2.1.  Definicje, założenia, cele.......................................  50
2.2.  Modele edukacji zdrowotnej....................................  53
2.2.1.  Edukacja zdrowotna ukierunkowana
na upodmiotowienie jednostki............................  55
2.2.2.  Edukacja zdrowotna ukierunkowana na optymalizację zarządzania własnym zdrowiem...........................  56
2.2.3.  Edukacja zdrowotna ukierunkowana na rozwijanie umiejętności życiowych..................................  59
3.   Problematyka edukacji zdrowotnej seniorów....................  61
3.1.  Zasady zdrowego żywienia.....................................  61
3.2.  Aktywność fizyczna...........................................  67
3.3.  Aktywność edukacyjna........................................  72
3.4.  Wsparcie społeczne...........................................  80

3.5. Aktywne uczestnictwo w życiu rodzinnym, społecznym
i kulturalnym................................................. 91
3.5.1.  Aktywność w życiu rodzinnym............................ 93
3.5.2.  Aktywność społeczna seniorów............................ 96
3.5.3.  Aktywność kulturalna seniorów........................... 99
4.  Edukacja zdrowotna przewlekle chorych jako element
postępowania terapeutycznego.....................................  104
4.1. Zadania edukacji zdrowotnej przewlekle chorych.................   105
4.1.1.  Upodmiotowienie pacjenta..............................   108
4.1.2.  Zwiększenie wiedzy zdrowotnej..........................   114
Zakończenie.......................................................  117
Aneksy  ...........................................................  119
Spis tabel..........................................................   127
Bibliografia........................................................   128
Adresy internetowe.................................................  144
Summary  .........................................................  145