|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
|
|
|
|
KATEGORIE - kliknij i wybierz: |
|
|
|
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
|
|
|
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 8,50 zł *2 książki - priorytet 9zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - ekonomiczna - 12,50 zł - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł
|
|
|
|
| |
|
Edukacja Zdrowotna Seniorów i Osób Przewlekle Chorych
Autor-E.Kościńska 2010 r Format B-5 stron146
OPIS
Wiele dotychczasowych programów i propozycji edukacji zdrowotnej ukierunkowanych jest na zdrowie dzieci i młodzieży. Koncentrują się one na szeroko rozumianych czynnikach ryzyka, obserwowanych w młodszych grupach wieku. Autorka książki "Edukacja zdrowotna seniorów i osób przewlekle chorych "podejmuje niezwykle ważny, a zdecydowanie rzadziej opracowywany aspekt edukacji zdrowotnej starszej wiekiem populacji.
Waga problemu wynika (...) z wydłużania się ludzkiego życia i wzrostu w demograficznej strukturze wielu społeczeństw, także w Polsce, liczebności osób w wieku emerytalnym. Narastające problemy zdrowotnej opieki instytucjonalnej nad seniorami, a jednocześnie brak przygotowania starszej populacji do radzenia sobie z problemami zdrowotnymi - sygnalizują konieczność zwiększenia potencjału wiedzy i umiejętności tej grupy osób w zakresie samoopieki. Walorem książki jest nie tylko uwzględniana w niej problematyka zdrowotna seniorów i osób przewlekle chorych oraz wskazanie na nich jako na adresatów i podmiot edukacji zdrowotnej, ale także szeroki, dydaktycznie niezwykle przydatny zakres treści dotyczących edukacji zdrowotnej w ogóle, a także bardzo klarowna struktura całej pracy. (...) Książka będzie bardzo pomocna dla pedagogów zdrowia, nauczycieli prowadzących edukację zdrowotną, jak również dla Klubów Seniora, wolontariuszy i organizacji pozarządowych, których działalność ukierunkowana jest na pomoc i pracę z seniorami.
Z recenzji prof. zw. dr hab. Zofii Kawczyńskiej-Butrym
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 __________________________________________________________________________ SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
1. Definiowanie zdrowia, choroby przewlekłej i starości................... 9
1.1. Definicje i modele zdrowia...................................... 9 1.2. Zdrowie jako wartość w ontogenezie człowieka: dzieciństwo - młodość - dojrzałość - starość................................ 15 1.3. Jakość życia uwarunkowana stanem zdrowia...................... 24 1.4. Definicje i rodzaje chorób przewlekłych.......................... 32 1.5. Definiowanie starości.......................................... 37
1.5.1. Główne problemy zdrowotne seniorów..................... 39 1.5.2. Wybrane problemy społeczne seniorów..................... 46
2. Edukacja zdrowotna............................................... 502.1. Definicje, założenia, cele....................................... 50 2.2. Modele edukacji zdrowotnej.................................... 53
2.2.1. Edukacja zdrowotna ukierunkowana
na upodmiotowienie jednostki............................ 55
2.2.2. Edukacja zdrowotna ukierunkowana na optymalizację zarządzania własnym zdrowiem........................... 56
2.2.3. Edukacja zdrowotna ukierunkowana na rozwijanie umiejętności życiowych.................................. 59
3. Problematyka edukacji zdrowotnej seniorów.................... 61
3.1. Zasady zdrowego żywienia..................................... 613.2. Aktywność fizyczna........................................... 673.3. Aktywność edukacyjna........................................ 723.4. Wsparcie społeczne........................................... 803.5. Aktywne uczestnictwo w życiu rodzinnym, społecznym i kulturalnym................................................. 91
3.5.1. Aktywność w życiu rodzinnym............................ 93 3.5.2. Aktywność społeczna seniorów............................ 96 3.5.3. Aktywność kulturalna seniorów........................... 99
4. Edukacja zdrowotna przewlekle chorych jako element
postępowania terapeutycznego..................................... 104
4.1. Zadania edukacji zdrowotnej przewlekle chorych................. 105
4.1.1. Upodmiotowienie pacjenta.............................. 108 4.1.2. Zwiększenie wiedzy zdrowotnej.......................... 114
Zakończenie....................................................... 117 Aneksy ........................................................... 119 Spis tabel.......................................................... 127 Bibliografia........................................................ 128 Adresy internetowe................................................. 144 Summary ......................................................... 145 | |