Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ZDOBIENIE CERAMICZNE CERAMIKA TECHNIKA ZDOBIENIA

25-02-2012, 18:04
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 249.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 2077864885
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 25   
Koniec: 03-02-2012 19:45:56
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI - TECHNIKA ZDOBIENIA CERAMICZNEGO
AUTOR - INŻ. ERYK RÓŻEWICZ
WYDAWNICTWO - ARKADY BUDOWNICTWO - SZTUKA - ARCHITEKTURA, WARSZAWA 1958
WYDANIE - 1
NAKŁAD - 2150 EGZ.
STAN KSIĄŻKI - DOBRY JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM, NIEIWIELKA PLAMA NA OKŁADCE I W DOLNEJ CZĘŚCI TRZECH PIERWSZYCH I KILU OSTATNICH KART) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).
RODZAJ OPRAWY - ORYGINALNA, TWARDA Z PŁÓCIENNYM GRZBIETEM
ILOŚĆ STRON - 368 + TABLICE Z ILUSTRACJAMI
WYMIARY - 24 x 17 x 2,5 CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - 0,979 KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE, MAPY ITP. - ZAWIERA BOGATY MATERIAŁ ILUSTRACYJNY.
KOSZT WYSYŁKI 8 ZŁ - Koszt uniwersalny, niezależny od ilośći i wagi, dotyczy wysyłki priorytetowej na terenie Polski. Zgadzam się na wysyłkę za granicę (koszt ustalany na podstawie cennika poczty polskiej).

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

INZ ERYK ROŻEWICZ
TECHNIKA ZDOBIENIA CERAMICZNEGO
Warszawa
Wydawnictwo „ARKADY"
Budownictwo — Sztuka — Architektura
1958
Opiniodawca prof. mgr inż. TOMASZ KUROŚ
Redaktor naukowy mgr inż. IGNACY PŁOŃSKI





Książka zawiera podstawowe wiadomości z zakresu technologu artystycznych wyrobów ceramicznych, opis sposobów seryjnego zdobienia stosowanych waprzemyśle ceramiki szlachetnej i budowlanej oraz metod sporządznia farb i materiałów pomocniczych używanych przy zdobieniu ceramicznym.
Książka przeznaczona jest dla plastyków-projektantów, inżynierów, techników, mistrzów oraz wykonawców zdobienia w przemyśle ceramicznym. Może być również wykorzystana przez architektów stosujących wyroby ceramiczne w budownictwie, a także przez studentów wydziałów ceramiki wyższych uczelni i uczniów średnich szkól technicznych i artystycznych.

Redaktor techniczny
CZESŁAW BARANCEWICZ
Korektor techniczny
BOGUMIŁA SAJEK
Okładkę projektował JÓZEF KOWALEWSKI





SPIS TREŚCI

Od Autora............................... 7
Część pierwsza PODSTAWY TECHNOLOGICZNE ZDOBIENIA CERAMICZNEGO
I. PODSTAWOWE WIADOMOŚCI Z OGÓLNEJ TECHNOLOGII CERAMIKI
1. Surowce ceramiczne ......................... 11
2. Produkcja wyrobów ceramicznych.................... 15
3. Klasyfikacja wyrobów ceramicznych .................. 17
4. Wiadomości ogólne o szkliwach ceramicznych .............. 25
II. TECHNIKA OSIĄGANIA BARW W CERAMICE
III. BARWIENIE MAS I SZKLIW DLA PORCELANY MIĘKKIEJ, FAJANSU I KAMIONKI
1. Barwienie mas stosowanych do wyrobu porcelany miękkiej ........ 42
2. Barwienie mas do wyrobu kamionki cienkościennej ........... 44
3. Sporządzanie barwnych szkliw dla porcelany, fajansu i kamionki ..... 46
IV. „TERRA SIGILLATA"
1. Naczynia antyczne .......................... 51
2. Ogólny opis techniki wykonania .................... 57
V. TRADYCYJNE CHIŃSKIE SZKLIWA ZDOBNICZE
1. Szkliwa „wielkiego ognia"....................... 59
2. Szkliwa „małego ognia" na wypalanie „półostre" (emalia) ........ 67
3. Szkliwa spękane „harrysowe" albo „craąuele" (spękane wloskowato) .... 70
VI ARTYSTYCZNE SZKLIWA REDUKCYJNE
1. Zasady ogólne ............................ 73
2. Barwy szkliw redukcyjnych ...................... 74
3. Dwubarwny ornament w szkliwie redukcyjnym.............. 75
4. Szkliwa lustrowe ........................... 77
VII. SZKLIWA KRYSTALICZNE, ZACIEROWE, SPĘKANE I MATOWE
1. Szkliwa krystaliczne ......................... 79
2. Szkliwa zaciekowe ......................... 82
3. Szkliwa spękane (craąuele) ...................... 82
4. Szkliwa matowe ........................... 84
VIII. FARBY CERAMICZNE
1. Podstawowe surowce do wyrobu barwników ceramicznych ........86
2. Środki wiążące (topniki) dla farb naszkliwnych .............90
3. Farby naszkliwne dla porcelany ....................95
4. Farby podszkliwne i naszkliwne wytrzymujące temperaturę wypalania wyrobów 117
5. Metale szlachetne do zdobienia wyrobów ceramicznych.........128
6. Farby lustrowe............................132
7. Emalie................................137
IX OBRÓBKA TERMICZNA WYROBÓW ZDOBIONYCH
1. Piece muflowe o działaniu okresowym..................145
2. Piece muflowe o działaniu ciągłym...................147
3. Wypalanie ..............................148
Część druga ZDOEIENIE CERAMICZNE W ARCHITEKTURZE
X. KLASYFIKACJA CERAMICZNEGO DETALU ARCHITEKTONICZNEGO
XI KSZTAŁTY I WYMIARY WYROBÓW CERAMICZNYCH STOSOWANYCH JAKO OKŁADZINA W BUDOWNICTWIE
1. Analiza kształtów i wymiarów okładziny architektonicznej ........167
2. Kształty i wymiary ceramicznego detalu architektonicznego produkowanego obecnie w Polsce......................., . . . . 179
XII. OGÓLNE OKREŚLENIE MOŻLIWOŚCI STOSOWANIA TECHNIKI ZDOBIENIA CERAMICZNEGO W ARCHITEKTURZE
XIII. ARCHITEKTONICZNE ZDOBIENIE CEGŁĄ LICOWĄ
1. Wiadomości ogólne ..........................187
2. Barwienie cegieł licowych ......................190
XIV CERAMICZNA RZEŹBA MONUMENTALNA
1. Wykonanie glinianej rzeźby unikatowej (niepowtarzalnej) .........192
2. Wykonanie ceramicznej rzeźby monumentalnej powielanej.........197
XV. CERAMICZNA MOZAIKA ARTYSTYCZNA
1. Mozaika z dużych płyt wycinanych ..................199
2. Mozaika z drobnych płytek ceramicznych................202
3. „Panneau"..............................206
XVI. PRODUKCJA CERAMICZNYCH PŁYTEK PODŁOGOWYCH
1. Ogólne wiadomości o ceramicznych płytkach podłogowych i mozaice produkowanych do wieku XIX ...................... 207
2. Ogólny opis produkcji płytek podłogowych i mozaiki w XIX i początkach XX wieku................................210
3. Ogólny opis produkcji płytek podłogowych oraz mozaiki w dobie obecnej . . 217
XVII. WYMAGANIA TECHNICZNO-MONTAŻOWE DOTYCZĄCE WYKONAWSTWA BUDOWLANEGO
1. Niektóre metody montażu detali terakotowych .............227
2. Płytki okładzinowe fajansowe, majohkowe i kamionkowe..........228
ł" 3. Montowanie mozaiki .........................229
4. Przykłady prawidłowej i nieprawidłowej konstrukcji ceramicznego detalu architektonicznego ...........................229
5. Przykładowy projekt jakościowej klasyfikacji ceramicznego detalu architektonicznego ...............................231
6. Możliwości przystosowania produkcji ceramicznego detalu architektonicznego
do wymagań montażowych wykonawstwa budowlanego ..........235
Część trzecia PRZEMYSŁOWE TECHNIKI ZDOBIENIA CERAMICZNEGO
XVIII. KSZTAŁTOWANIE OZDÓB RELIEFOWYCH W MASIE CERAMICZNEJ
1. Zdobienie reliefowo-rzeźbiarskie ....................239
2. Technika litofanii ..........................245
XIX. ZDOBIENIE ANGOBAMI
1. Pokrycie całkowite ..........................248
2. Sgraffito...............................249
3. Rezerwaz ..............................252
4. Pastelaż ...............................253
5. Moletaż ...............................256
6. Barbotin...............................258
7. Estampaz ..............................258
8. Pate sur pate.............................260
XX. TECHNIKA BARWNYCH PLAM I WALORÓW
1. Barwne plamy i walory w masach ceramicznych ............262
2. Barwne plamy i walory otrzymywane przy zastosowaniu techniki „angoba
w angobie" oraz przy użyciu barwnych rozpuszczalników.........265
3. Barwne plamy i walory otrzymywane na wypalonej skorupie przy zastosowaniu rozpuszczalników organicznych...................267
XXI. ZDOBIENIE PODSZKLIWNE
1. Malowanie ręczne ..........................273
2. Stalodruk podszkliwny.........................278
3. Obwódkowanie ...........................278
4. Natrysk ...............................279
5. Zdobienie przy użyciu wzorników (szablonowanie)............279
6. Gąbkowanie .............................280
7. Wady zdobienia podszkliwnego ....................281
XXII. RĘCZNE MALOWANIE NASZKLIWNE NA PORCELANIE
1. Pracownia i przybory......................... 283
2. Rozcieranie i zarabianie farb...................... 287
3. Rysunek............................... 288
4. Metody ćwiczeń wstępnych ...................... 289
5. Malowanie jednobarwne........................ 294
6. Malowanie wielobarwne kwiatów, owoców, krajobrazów itp. jako przykładowych motywów ćwiczebnych....................... 295
XXIII. ZDOBIENIE STALODRUKIEM
1. Technika grawerowania płytek.....................306
2. Powielanie stalodruków ........................312
XXIV. TECHNIKA PRZEDRUKU LITOGRAFICZNEGO (KALKOMANIA)
1. Produkcja przedruków ........................317
2. Zdobienie kalkomanią ........................320
XXV. OBWÓDKOWANIE
1. Obwódkowanie na krążku przedmiotów o kształtach gładkich . .......323
2. Obwódkowanie przedmiotów owalnych .................325
3. Konturowanie ............................325
4. Ćwiczenia wstępne ..........................325
5. Obwódkowanie metalami szlachetnymi..................327
XXVI. RÓŻNE TECHNIKI ZDOBIENIA NASZKLIWNEGO
1. Zdobienie stemplami gumowymi ....................329
2. Negatyw stemplowy .........................331
3. Gąbkowanie farbami lustrowymi ....................331
4. Stemple i stalodruki podmalowane ...................331
5. Inkrustacja w szkliwie.........................332
6. Inkrustacja naszkliwna (sztuczna)....................335
7. Rytowanie w złocie i srebrze......................335
8. Zdobienie emaliami..........................336
9. Technika natrysków .........................338
10. Barwne tamponowana ........................341
11. Powłoki galwaniczne .........................342
12. Fotoceramika .........................: - - 344
XXVII. USPRAWNIONE METODY ZDOBIENIA
1. Urządzenia taśmowe do zdobienia kalkomanią ..............345
2. Urządzenia do drukowania stemplami .................346
3. Maszyny do sporządzania przedruków stalodrukowych ..........347
4. Filmdruk ceramiczny .........................348
XXVIII. OBLICZANIE NORM ZUŻYCIA PODSTAWOWYCH MATERIAŁÓW STOSOWANYCH DO ZDOBIENIA CERAMICZNEGO
1. Obliczanie powierzchni pokrytej dekoracją................357
2. Obliczanie normy zużycia złota i farb .................360
3. Obliczanie norm zużycia kalkomanii ceramicznej.............360
WYKAZ PIŚMIENNICTWA SKOROWIDZ ALFABETYCZNY





OD AUTORA

Obok różnych dziedzin techniki i sztuki miarą sil twórczych są produkty ceramiki budowlano-architektonicznsj", użytkowej i artystycznej, o czym świadczy dorobek kulturowy wieków przeszłych.
Produkcja przemysłu ceramicznego doby obecnej jak również idące w parze zapotrzebowanie rynków wskazują na to, że istnieją możliwości podnoszenia ogólnonarodowej kultury i dobrobytu przez dostarczanie zarówno ceramicznych elementów budowlanych, jak i artykułów użytkowych uszlachetnionych odpowiednim kształtem i zdobieniem. Jasne jest, żz postęp w dziedzinie ceramiki może nastąpić przez liczny napływ pracowników, którzy w dostatecznym stopniu opanują technikę i rzemiosło ceramiczne.
Na polu ceramiki toczy się obecnie wałka o uzdrowienie procesu twórczości artystycznej przez powiązanie jej z produkcją przemysłową. Współpraca przemysłu z artystą przyniesie ołbrzymie korzyści dła obu stron. Celem niniejszej pracy jest zwrócenie uwagi na rozległe możliwości stosowania materiału ceramicznego jako trwałego elementu piękna oraz zapoznanie wszystkich zainteresowanych z naukowo-technologicznym procesem wytwarzania wartości artystyczno-plastycznych w ceramice.





SKOROWIDZ ALFABETYCZNY

Agat 130, 209, 328
alkalia 26, 39, 49, 57, 80, 108, 211, 218
Ame 207
Andrea delia Robią 192
angoba 17, 19, 33, 34, 58, 181, 185, 190, 207,
208, 209, 213, 248, 252, 253, 256, 258,
262, 267, 340 angoba w angobie 265 angobaż 249
- tłusty 256
angobowanie 51, 190, 249, 253 antymon 86
antymonian ołowiu 98, 99 Arezzo 57 azotan 46, 113 awenturyn 79, 80
Barbotin 248, 258
barelief 239, 240
barwnik pinkowy 85, 105, 126
beni 49
Berg 105
biel kryjąca 95, 304, 337
biskwit 19, 21, 22, 42, 43, 44, 65, 84, 117,
131, 140, 148, 260, 273, 278, 336 błękit królewski 105, 107
- nieba 79, 105, 107
- morza 105
- pruski 105
- Thenarda 88, 118
- turkusowy 43, 65 Boch 215
Boftenaire d5Audenard 140
boms 66
bor 25, 31
boraks 27, 49, 50, 80, 96, 129, 130, 138, 140,
141, 142, 149 boran 25, 39, 108, 137 braunsztyn 44, 84, 88, 141
Borth 126
Brongniart 44, 91, 119, 137, 144 Budnikow 39, 40, 129, 131, 217, 218 Bunel 48, 108
Cafe au lait 62 caput mertuum 88 cer 89 Chaldea 51 Czekiang 59 Che-mo 68, 69 czerń irydowa 96
- do napisów 96
- szklista 96 czerwień angielska 88
- ceglasta 33, 100
- cynobrowa 101
- koralowa 144
- pinkowa 125, 126
- szlachetnych kamieni 64
- Thiviers 89
- wątrobiana 67
Dead leaf 62
dekantacja 90, 118
dekstryna 76, 263, 278, 279, 280, 344
Durailly 49
Emalia miękka 140 email cloisonne 138, 336
- de Rubelles 247
- ombrant 247
dłEntrecolles 59, 62, 64, 70, 71, 338 Ergotimos 51 Erlich 131 estampaż 248
Faenza 20 Fa-tsuei 67
feuille morte 62 Fidiasz 54 fiolet 100, 113 fond-laque 62 fotoceramika 344 farba ceramiczna 90
- muflowa 33, 112, 137, 152, 153, 276
- niebieska do obwódek 105, 106
- naszkliwna 24, 33, 36, 37, 90, 95, 96, 97, 105, 106, 108, 110, 111, 113, 114, 115, 117, 144, 148, 149, 151, 152, 153, 185, 269, 273, 327, 331
- lustrowa 33, 77, 132, 133, 134, 135, 137, 144, 151, 153, 269, 331, 340
farby podszkliwne 21, 23, 24, 33, 39, 40, 45, 83, 105, 114, 117, 118, 119, 122, 123, 124, 125, 127, 268, 273, 276, 278, 280, 281
- pinkowa 48, 49, 50,87, 118, 125, 126,127 fryta 30
Funk 114
Gęstwa 118, 243, 256, 265
- magnezytowa 76 Giovanni delia Robią 192 giejta ołowiowa 29 gorelief 239, 241
Grain de riz 247
Hainan 63
harrys 49, 69, 233, 248
hausmanit 88
Ho 64
Hoa-che 70
Hoang 67, 69
Hoei-Yeou 60, 62, 63, 68
Hua-szi 70
Hughes 332
Ilmenit 80
inkrustacja 128, 181, 185, 256, 258, 332
interferencja 132
iryzacja 132, 137
Julien 63, 70
Kaga 48
Kaege Wilhelm 335
kaolin 11, 12, 13, 27, 30, 34, 44, 45, 80, 81, 83, 102, 103, 117, 118, 119, 122, 124, 150 ICang-Hsi 59, 62, 64, 67, 143, 338
kontrrelief 239, 242 karmin 100, 104, 319 Kien-Lung 62, 67 Kien-te-czen 59, 66, 71 Klitiasz 51 kolkota 88
koral 35, 87, 100, 101, 327 krater 52
Laird 61
Lang-yao 64
lantan 89
laserunek 267, 331
Lathrof 80
Lauth 49
lak 315, 320, 321, 329, 331, 341, 354
Leao 63, 65, 70
Leykauf 127
Li 62, 63
litofania 245, 247
Lung-tsłian 59
Lung-ts5ian-yao 59
Lucca delia Robią 192
luster iryzujący 73, 132
Malowanie negatywne 117,290, 342
Mauve 114
marmurek 262, 340
masa agatowa 45
Mellor 64, 66, 67
metachrom 320
Meyer 60
Mields 61, 114
mikstion 277
Ming 64, 67
mi-se 70,
monochromia 294
Minton 212, 332
młyn kulowy 94, 117, 218, 219
moletaż 248, 256, 257, 259
musy wisty czna sztuka 199
Nan-Kang 71 neodym 89 natrysk gubiony 77
Obwódkowanie 273, 278, 323 ochra 100 Ou-Kin 63
Parmalle 80
pate sur pate 45, 249, 260, 261
pastelaż 248, 253, 255, 256
peach-bloom 66
pegmatyt 24, 211
Petrick 127
Pe-tun 71, 72
piec muflowy 36, 37, 67, 101, 137, 144, 145,
147, 329, 331, 332, 335, 336, 337, 338,
339, 342
- tyglowy 93, 94 pirometr 151 piroluzyt 88, 218 płiu-kuo-li 66 pobiałka 17, 19 polianit 88
Pompadour 101, 297, 299, 303, 304 porcelana miękka 22, 23, 25, 29, 42, 43, 74, 117, 155
- twarda 22, 23, 25, 29, 42, 117, 153 porcelit 273
prazeodym 89 przyprószka 250
purpura 102, 103, 104, 105, 113, 140, 294, 300
- Kasjusza 45, 104
Ramsden 126
rezerważ 75, 248, 252, 349
rezynat 132
Rieke 114
rocaille 92, 107
Rondot 63
Rosę Dubarry 48
rutyl 45, 80, 119, 122, 125
Salvetat 45, 63, 66, 91, 107, 141
sang de boeuf 35, 64, 65, 73, 88
San-pao-pong 72
Schatzer 30, 31
Scherzer 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69,
70, 71
Seger 98, 99,103, 110,127,150,190 Sevres 48, 60, 91, 102, 107, 146, 327 siatka Rabitza 204
sgraffito 144, 202, 248, 250, 251, 252 spinel 34, 35, 87, 118
- naturalny 34
- sztuczny 34 Sandfort 191
sztafaż 128, 325
stalodruk 273, 305, 331, 335, 348
Stoke-on-Trent 126., 212, 332
styl sylwetowy 54
Szarniewicz 208
szangi-huang 67
Sze-pi-lui 67
Szi-tse-tssing 63
szkliwo alkaliczne 35, 80
- barwne 18, 21, 33, 34, 82, 140, 200, 242
- bezbarwne 18, 33, 82
- bezborowe 32
- bezołowiowe 32, 80, 125
- borowe 80
- cynowe 18, 19, 20
- cesarskie 70
- kamionkowe 30, 50
- kolorowe 18
- kremowe 84
- kryjące 17, 18, 19, 20, 37, 166
- krystaliczne 23, 26, 79, 89, 265
- lustrowe 66, 73, 77
- majolikowe 49
- małego ognia 67, 70
- matowe 26, 79, 84, 85, 202
- ołowiowe 18, 19, 24, 35, 41, 77, 89, 268
- perłowe 84, 166
- płomieniowe 64
- porcelanowe 30, 45, 47, 48
- przetopione 30
- przezroczyste 17, 18, 26, 166
- redukcyjne 23, 73, 75, 144
- seladonowe 60, 61
- skaleniowe 32, 125, 267
- spękane 59, 70, 79, 82, 166
- sproszkowane 18
- solne 22
- surowe 18, 19
- topione 19
- zaciekowe 79, 81
- zdobnicze 24, 79
- ziemne 22
- zmącone 26
Tamponowanie 48, 290, 342, 343
terra di Siena 90
terra sigillata 33, 34, 51, 57, 77
Theilmann 197
Tong-hoa 68
trafaret 280
truite 72 Tse 67
Tsi-Tsing 63, 338 Tse-kin-chi 59, 62 Tsou-Ki-Yao 70 tupowanie 115, 248, 341
Umbra 47, 48
Wolfram 89 Wu-Kin 63
Vincennes 43
violet de fer 110
Vogt 59, 60, 61, 62, 63, 68, 69, 70, 71, 72
Ya-Siao 68
Yuo-kuo 60, 63, 65, 71, 72
Yung-Czeng 67
Zieleń chromowa 109
- Rinmanna 88
- szmaragdowa 108 ziemia alkaliczna 26, 126 Zimmermann 62 złocenie 128
złoto błyszczące 128, 130, 113, 137, 152, 328, 335
- czerwone 129
- matowe 128, 129, 131, 328
- metaliczne 102, 103, 129
- płynne 331
- pudrowe 128
- zielone 129 zmętnienie szkliwa 67
Żółcień antymonowa 36
- cielesna 45
- cytrynowa 98, 100
- jajeczna 99, 293
- neapolitańska 86, 98
- uranowa 36, 99





WYKAZ PIŚMIENNICTWA

W języku polskim:
(1) Bernhard M. L.: Terakoty greckie. Muzeum Narodowe w Warszawie. Warszawa 1949.
(2) Bernhard M. L.: Wazy greckie. Muzeum Narodowe w Warszawie. Warszawa 1949.
(3) Bojarska I.: Krakowska ceramika ludowa. Polska Sztuka Ludowa. R. III, nr 5, 1949.
(4) Bolewski A.: Mineralne surowce ceramiczne. Biblioteka Sekcji Ceramików. Warszawa 1950.
(5) Bulas K.: Keramika grecka. Biblioteka Filomaty. Nr 3 Lwów 1933.
(6) Chmiel A. : Kafle średniowieczne znalezione w Oświęcimiu. Odbicie z Teki Grona Konserwatorów. 1905.
(7) Golębiowski L.: Z dziejów ceramiki. Biblioteka Warszawska t. III. Warszawa 1877.
(8) Hołubowicz W.: Technika obróbki gliny w eneolitycznej osadzie ceramiki malowanej w Szy-penicach na Bukowinie. Przegląd Archeologiczny t. VII, z. 2, 1947.
(9) Katalog Wystawy Ceramiki Polskiej urządzonej staraniem Muzeum Rzemiosł i Sztuki Stosowanej w Warszawie. Warszawa 1927.
(10) Katedra Technologii Ceramiki PWSSP we Wrocławiu: Technologia Rzemiosła Garncarskiego. Państwowe Wydawnictwo Naukowe. Wrocław 1952.
(11) Kołaczkowski J.: Wiadomości tyczące się przemysłu i sztuki w dawnej Polsce. Kraków -Warszawa 1888.
(12) Krzywiec R.: Podstawy technologii ceramiki. Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych. Poznań 1950.
(13) Laszczka K.: Keramos. Spółdzielnia Wydawnicza „Książka". Warszawa 1948.
(14) Michałowski K.: Zbiory sztuki starożytnej. Muzeum Narodowe w Warszawie. Warszawa 1949.
(15) Nowak J.: Materiały ceramiczne i mineralne w budownictwie. Informator Zaopatrzeniowca. Warszawa 1954.
(16) Poniż W.: Ceramika w prefabrykacji. - Inwestycje i Budownictwo, nr 1/5, 1951.
(17) Różewicz E.: Produkcja ceramicznego detalu architektonicznego w Polsceł). Instytut Urbanistyki i Architektury. Warszawa 1952.
(18) Różewicz E.: Rysunek zawodowy dla formierzy ceramiki. Państwowe Wydawnictwa Szkolnictwa Zawodowego. Warszawa 1956.
(19) Różewicz E.: Studium w zakresie ceramicznego detalu architektonicznego. Część I - Mozaika podłogowa+). Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Warszawa 1954.
(20) Różewicz E.: Wartość architektoniczna wyrobów ceramicznych. - Szkło - Ceramika nr 7, 1953.
(21) Swinarski M., Chrośnicki L.: Znaki porcelany europejskiej i polskiej ceramiki. Poznańska Spółka Wydawnicza. Poznań 1949.
(22) Szalwiński B.: Technologia ceramiki szlachetnej i półszlachetnej BA. Warszawa 1955.
(23) Tokarski Z.: Podstawowe wiadomości z ceramiki. PWT. Katowice 1951.
W języku rosyjskim:
(24) Budnikow P. P.: Tiechnołogja kieramiczeskich izdielij. Gosstrojizdat. Moskwa 1946.
(25) Budnikow P. P.: Tiechnołogja kieramiki i ognieuporow. Promstrojizdat. Moskwa 1950.
(26) Bulawin I. A.: Masziny dla proizwodstwa tonkoj kieramiki. Maszgiz. Moskwa 1950.
(27) Bulawin I. A.: Proizwodstwo kieramiczeskich plitok. Promstrojizdat. Moskwa 1949.
(28) Bulawin I. A.: Proizwodstwo mietłachskich i oblicowocznych kieramiczeskich plitok. Promstrojizdat. Moskwa 1940.
(29) Chudożestwiennyj farfor zawoda im. Łomonosowa. Katałog. Narkomtjazprom. Leningrad 1938.
(30) Czikildin S. A.: Chudożestwicnnoje oformlenje gonczarnych izdielij i izrazcow. Gizmiest-prom. Moskwa 1948.
(31) Filipów A. W.: Driewnieruskije izrazcy. Moskwa 1938.
(32) Filipów A. W.: Filipowa S. W., Brik F. G.: Architiekturnaja tierrakota. Akadiemja Archi-tiektury ZSRR. Moskwa 1941.
(33) Impieratorskij farforowyj zawód. Katalog. Petersburg 1904.
(34) Iwanczenko P.: Issliedowanja po tiechnołogji architiekturnootdziełocznoj kieramiki. Prom-strojizdat. 1952.
(35) Konaszewskij B. A.: Plitocznyje i mozaiczno-tierracowyje raboty. Promstrojizdat. Moskwa 1947.
(36) Kukolew G. W.: Biezkapsielnyj obżig kieramiczeskich plitok w tunnielnej pieczi. -Stiekło i Kieramika nr 6, 1952.
(37) Martinow M. A. i Wizir W. A.: Tiechnologja proizwodstwa kierami czeskich krasok. Go-stiechizdat. USSR Kijew 1956.
(38) Mołdawskaja Kieramika .- Promyszlennost Stroitielnych Materiałów nr 68, 1952.
(39) Popów A.: Dla zdanij stolicy nowyje stroitielnyje materiały i izdielja. - Architiektura i Stroitielstwo. Moskwa nr 4, 1953.
(40) Westfalen E. H., Kńeczetowa M. N.: Kitajskij farfor. Gosudarstwiennyj Ermitaż. Leningrad 1947.
W języku niemieckim:
(41) Funk W.: iiber die technische Herstellung des chinesischen Porzellans. Berichte der DKG Selbstverlag der DKG. 1941, 1942.
(42) Henze W.: Architektur und Baukeramik. WEB. Wilhelm Knapp Verl. Halle Saale 1955.
(43) Herborth A.: Die Architekturkeramik und ihre Bedeutung beim Wiederaufbau. Berichte der DKG. 1949.
(44) Hermann F.: Die Glas, Porzellan und Email-Malerei. A. Hartlebens Verl. Wien und Leip-zig 1917.
(45) Hesse F: Die chromolitographie. Halle (Salle) 1906.
(46) Kóniglich Sachsische Porzellanmanufaktur Meissen. 1710 — 1910.
(47) Lange W.: Die Herstellung der Abziehbilder. Hartlebens - Verlag Wien 1913.
(48) Neumann N.: Tabellenbuch fur die Keramik - Glas und Emailindustrie. Fachbucłwer-lag. Leipzig 1955.
(49) Pukali W.: Grundzuge der Keramik. Verlag Keramik Rundschau. Berlin 1922.
(50) Rieke R.: Das Porzellan. Dr Max Janecke - Verl. Leipzig 1928.
(51) Schdtzer L.: Leitfaden der Keramik. Verlag „Die Glashiitte" Kurt Fahdt. Dresden 1951.
W języku francuskim:
(52) Haussonne M.: Technologie, ceramiąue generale. Librairie J. B. Bailliere et Fils. Paris 1954.
(53) Larchevigue M.: Fabrication industrielle des Porcelaines. Librairie J. B. Bailleire et Fils Paris 1928, 1929.
W języku angielskim:
(54) Lofewe L.: Architectural Pottery. Scott, Greenewood & Co. London 1900.
(55) De Sager W.: Making Poterry. The Studio Publications. London, New York 1948
W języku włoskim:
(56) G. Piętro Campana : Antiche operę in plastica, discoperte, raccolte o dichiarate. Roma 1851.
(57) Ceramisti. Enciklopedia Biografica Italiana. Serie XII. Milano 1939.
Czasopisma:
(58) Szkło i Ceramika 1[zasłonięte]953-19.
(59) Stiekło i Kieramika. Moskwa 1[zasłonięte]953-19.
(60) Berichte der Deutschen Keramischen Gesellschaft (DKG). Berlin 1[zasłonięte]941-19.
(61) Glas - Email - Keramo-Technik. Hamburg 1[zasłonięte]954-19.
(62) Keramische Zeitschrift. Lubeck 1[zasłonięte]953-19.
(63) Silikattechnik. Berlin 1[zasłonięte]953-19.
(64) Pottery Gazette. 1[zasłonięte]949-19.
(65) La Ceramika. Milano 1[zasłonięte]954-19.
(66) Domus - 1[zasłonięte]954-19.



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.