Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zdjęcia cyfrowe w oświetleniu zastanym. Fascynując

19-01-2012, 14:38
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 74 zł     
Użytkownik Anna_Czerska
numer aukcji: 2027767408
Miejscowość Lublin
Wyświetleń: 8   
Koniec: 13-01-2012 13:25:04

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2011
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Zdjęcia cyfrowe w oświetleniu zastanym. Fascynując historia od Available Light do HDR. Poradnik dla fotoamatorów
Autor: Andrzej A. Mroczek
Data wydania: 2011/10
Stron: 368
Zawiera DVD
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-2555-0
Format: 205x295
Oprawa: twarda
Numer z katalogu: 6159
Książka w kolorze
Wydawnictwo Helion

Konkurs :: Moje zdjęcie książki Mroczka »

Książka, którą z zainteresowaniem oglądasz, kryje w sobie wielką niespodziankę - dosłownie i w przenośni. Odchyl jedną lub drugą okładkę i rozwiń fotografię panoramową. Jeszcze nikt nie prezentował zdjęć w taki sposób! W tej niezwykłej książce są cztery ogromne fotografie panoramowe, a każda szeroka na metr.


Jeżeli interesujesz się fotografowaniem, nazwisko Andrzeja A. Mroczka najprawdopodobniej dobrze już znasz. Trzy pozycje jego autorstwa, adresowane do ambitnych fotoamatorów, wydrukowano w 84 tysiącach egzemplarzy, a bestsellerowa Książka o fotografowaniu uznana została za kultową.
84 tysiące czytelników to wyjątkowy wynik i najlepsza rekomendacja polskiego autora.



Zdjęcia cyfrowe w oświetleniu zastanym to publikacja mocno wyróżniająca się w tłumie książek poświęconych tworzeniu zdjęć. Stanowi pomost między pokoleniami fotografów, przypomina dokonania poprzedników i wprowadza w najnowszą technologię obrazowania cyfrowego: w fotografię wysokich rozdzielczości tonalnych. Może to dziwne, ale dopiero High Dynamic Range Imaging pozwala technice cyfrowej uzyskać obrazy lepsze niż na filmach fotograficznych. W obecnym, bardzo szczególnym czasie, gdy rodząca się technologia otwiera przed fotografią nowe perspektywy, dążeniem każdego ambitnego fotoamatora powinno być uczestniczenie w tym jakże fascynującym procesie. I właśnie w tym pomóc ma niniejsza książka.


Kto czytał książki Andrzeja A. Mroczka lub uczestniczył w spotkaniach z tym fotografem, ten wie, że nawet bardzo trudne sprawy przedstawia on w sposób interesujący i zrozumiały dla każdego. Liczne fotografie są nieocenionym źródłem informacji dzięki obszernemu i szczegółowemu przedstawieniu motywów ich powstania oraz sposobów ich wykonania. Mroczek jest też autorem zadziornym, często ostro polemizuje, przez co zachęca, a czasem nawet prowokuje czytelników do wyrobienia sobie niezależnych poglądów w sprawach ważnych dla fotografujących.



Andrzej A. Mroczek jest autorem wystaw fotograficznych prezentujących nowoczesną polską architekturę sakralną: w 1987r. w Warszawie oraz na Międzynarodowym Kongresie Światowej Unii Architektów w Brighton, w 1989r. na III Międzynarodowym Biennale Architektury w Krakowie. Brał udział w wystawach zbiorowych: w 1991r. w Pradze, Ołomuńcu i Trnawie oraz Biennale Sztuki w Wenecji, w 1992r. w Wenecji na I Międzynarodowym Biennale Architektury Sakralnej. Publikuje w czasopismach architektonicznych polskich, niemieckich, francuskich, włoskich i japońskich. Jego prace znajdują się w zbiorach Muzeum Architektury we Wrocławiu.

Spis treści:

    Garść wspomnień do wstępu, bez których nikt by go nie przeczytał (5)

Część I HISTORIA

    Rozdział 1. Available Light? (11)
    Rozdział 2. Nie ma zdjęcia bez flesza? (21)
    Rozdział 3. Stara idea w nowej technologii (31)

Część II TEORIA

    Rozdział 4. Światło jakie jest, nie każdy widzi (47)
    Rozdział 5. Od kelvinów do miredów (59)
    Rozdział 6. Na miliony barw nie ma słów (69)
    Rozdział 7. Światło, przysłona, migawka, ekspozycja (87)

Część III TECHNIKA

    Rozdział 8. Cztery sposoby pomiarów światła (103)
    Rozdział 9. Specyfika naświetlania cyfrowego (115)
    Rozdział 10. Osiem warunków ostrości (141)
    Rozdział 11. Filtry - potrzebne czy nie? (175)

Część IV PRAKTYKA

    Rozdział 12. Kompozycja (191)
    Rozdział 13. Dziecko przed obiektywem (221)
    Rozdział 14. Fotografia czarno-biała (233)
    Rozdział 15. Panoramy są duże albo ich nie ma (247)
    Rozdział 16. Osoba w ujęciu reporterskim (265)
    Rozdział 17. Architektura - temat dla wytrwałych (283)
    Rozdział 18. HDR - trójskok w przyszłość (303)

Część V JAK TO ZOSTAŁO ZROBIONE?

    Rozdział 19. Ptasia awantura (323)
    Rozdział 20. Kościół w Żyrardowie (331)
    Rozdział 21. Kościół w Wesołej (337)
    Rozdział 22. Trzy czułości w jednej fotografii (345)
    Rozdział 23. Prezentacja architektury (na przykładzie Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego) (351)

    Indeks nazwisk (366)
    Skorowidz (366)