Opis książki: Konkurs :: Moje zdjęcie książki Mroczka "
Książka, którą z zainteresowaniem oglądasz, kryje w sobie wielką niespodziankę - dosłownie i w przenośni. Odchyl jedną lub drugą okładkę i rozwiń fotografię panoramową. Jeszcze nikt nie prezentował zdjęć w taki sposób! W tej niezwykłej książce są cztery ogromne fotografie panoramowe, a każda szeroka na metr.
Jeżeli interesujesz się fotografowaniem, nazwisko Andrzeja A. Mroczka najprawdopodobniej dobrze już znasz. Trzy pozycje jego autorstwa, adresowane do ambitnych fotoamatorów, wydrukowano w 84 tysiącach egzemplarzy, a bestsellerowa Książka o fotografowaniu uznana została za kultową. 84 tysiące czytelników to wyjątkowy wynik i najlepsza rekomendacja polskiego autora.
Zdjęcia cyfrowe w oświetleniu zastanym to publikacja mocno wyróżniająca się w tłumie książek poświęconych tworzeniu zdjęć. Stanowi pomost między pokoleniami fotografów, przypomina dokonania poprzedników i wprowadza w najnowszą technologię obrazowania cyfrowego: w fotografię wysokich rozdzielczości tonalnych. Może to dziwne, ale dopiero High Dynamic Range Imaging pozwala technice cyfrowej uzyskać obrazy lepsze niż na filmach fotograficznych. W obecnym, bardzo szczególnym czasie, gdy rodząca się technologia otwiera przed fotografią nowe perspektywy, dążeniem każdego ambitnego fotoamatora powinno być uczestniczenie w tym jakże fascynującym procesie. I właśnie w tym pomóc ma niniejsza książka.
Kto czytał książki Andrzeja A. Mroczka lub uczestniczył w spotkaniach z tym fotografem, ten wie, że nawet bardzo trudne sprawy przedstawia on w sposób interesujący i zrozumiały dla każdego. Liczne fotografie są nieocenionym źródłem informacji dzięki obszernemu i szczegółowemu przedstawieniu motywów ich powstania oraz sposobów ich wykonania. Mroczek jest też autorem zadziornym, często ostro polemizuje, przez co zachęca, a czasem nawet prowokuje czytelników do wyrobienia sobie niezależnych poglądów w sprawach ważnych dla fotografujących.
Andrzej A. Mroczek jest autorem wystaw fotograficznych prezentujących nowoczesną polską architekturę sakralną: w 1987r. w Warszawie oraz na Międzynarodowym Kongresie Światowej Unii Architektów w Brighton, w 1989r. na III Międzynarodowym Biennale Architektury w Krakowie. Brał udział w wystawach zbiorowych: w 1991r. w Pradze, Ołomuńcu i Trnawie oraz Biennale Sztuki w Wenecji, w 1992r. w Wenecji na I Międzynarodowym Biennale Architektury Sakralnej. Publikuje w czasopismach architektonicznych polskich, niemieckich, francuskich, włoskich i japońskich. Jego prace znajdują się w zbiorach Muzeum Architektury we Wrocławiu.
Partner wydania:
- Garść wspomnień do wstępu, bez których nikt by go nie przeczytał (5)
Część I HISTORIA
- Rozdział 1. Available Light? (11)
- Rozdział 2. Nie ma zdjęcia bez flesza? (21)
- Rozdział 3. Stara idea w nowej technologii (31)
Część II TEORIA
- Rozdział 4. Światło jakie jest, nie każdy widzi (47)
- Rozdział 5. Od kelvinów do miredów (59)
- Rozdział 6. Na miliony barw nie ma słów (69)
- Rozdział 7. Światło, przysłona, migawka, ekspozycja (87)
Część III TECHNIKA
- Rozdział 8. Cztery sposoby pomiarów światła (103)
- Rozdział 9. Specyfika naświetlania cyfrowego (115)
- Rozdział 10. Osiem warunków ostrości (141)
- Rozdział 11. Filtry - potrzebne czy nie? (175)
Część IV PRAKTYKA
- Rozdział 12. Kompozycja (191)
- Rozdział 13. Dziecko przed obiektywem (221)
- Rozdział 14. Fotografia czarno-biała (233)
- Rozdział 15. Panoramy są duże albo ich nie ma (247)
- Rozdział 16. Osoba w ujęciu reporterskim (265)
- Rozdział 17. Architektura - temat dla wytrwałych (283)
- Rozdział 18. HDR - trójskok w przyszłość (303)
Część V JAK TO ZOSTAŁO ZROBIONE?
- Rozdział 19. Ptasia awantura (323)
- Rozdział 20. Kościół w Żyrardowie (331)
- Rozdział 21. Kościół w Wesołej (337)
- Rozdział 22. Trzy czułości w jednej fotografii (345)
- Rozdział 23. Prezentacja architektury (na przykładzie Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego) (351)
- Indeks nazwisk (366)
- Skorowidz (366)
|