WKiŁ 1974 (Wyd. I, NAKŁAD 3200 EGZ!!!); 368 str.; twarda płócienna oprawa
stan: db (w środku czysto)
Omówienie drgań samochodu wywalanych oddzialywaniem nierówności drogi oraz ich wplywu na plynność ruchu samochodu i jego prędkość średnią. Analiza parametrów samochodu wpływających na jego drgania oraz metody obliczeń drgań i parametrów zawieszenia. Analiza, której podstawowym obiektem jest układ człowiek-samochód-droga, ze szczególnym uwzględnieniem drgań i wpływu zawieszenia na ten układ.
W opracowaniu wykorzystano wyniki badań przeprowadzonych w ZSRR i w innych krajach. Odbiorcy: pracownicy naukowi i inżynieryjno-techniczni zajmujący się badaniami, konstrukcją i eksploatacją samochodów.
Wstęp
1. Droga jako źródło zakłóceń
Nierówności drogi
Drugorzędne źródła zakłóceń
2. Samochód i jego drgania
Samochód jako układ drgający
Rodzaje drgań i sposoby badania układu człowiek-samochód-droga CAD
Drgania swobodne samochodu
Pionowe i wzdłużne drgania na drodze falistej
Wzdłużne i poprzeczne kątowe drgania na drodze falistej
Drgania na drogach o przypadkowym mikroprofilu
3. Zależność drgań od parametrów samochodu i jego zawieszenia
Warunki analizy
Zespół sprężysty
Ogumienie
Część resorowana
Elementy nieresorowane
Tarcie w zawieszeniu. Amortyzatory
Uogólnienia wyników
4. Człowiek, a skutki drgań
Wpływ drgań na człowieka
Człowiek jako układ drgający
Mierniki i wskaźniki płynności ruchu samochodu
Ochrona przed drganiami. Siedzenia
5. Obliczanie drgań samochodu i parametrów jego zawieszenia
Obliczanie parametrów drgań
Obliczanie drgań i płynności ruchu samochodu
Budowa wykresu charakterystyki sprężyst. zawieszenia
Obliczenia sprawdzające charakterystyk zawieszenia
Wykaz literatury