|
"PODSTAWY ZARZĄDZANIA - wykład w programie Microsoft PowerPoint. " , J.ZAWADZKI ; PWSZ, KALISZ 2009 ; stan : bdb ; przesyłka polecona : 9,30 zł.
SPIS TREŚCI :
Wstęp 7 Podstawowa literatura przedmiotu 8 Klasycy 9
I. Pojęcie zarządzania Pojęcie zarządzania 11 Podejście behawioralne 12 Podejście zasobowe 13 Podejście funkcjonalne 14 Cykl działania zorganizowanego /wykres/ 15 Pojęcie zarządzania wg H. Mintzberga 16 Pojęcie zarządzania wg P. Druckera 17 Szczeble zarządzania /wykres/ 18
II. Wybrane funkcje kierownicze Funkcje kierownicze w procesie zarządzania 20 Planowanie o organizacji 21 Cechy planu 22 Cechy planu c.d. 23 Metody planowania 24 Proces przygotowania planu 25 Etapy procesu planowania 26 Rodzaje planów/tabela/ 27 Rodzaje planów c.d. 28 Zakres czasowy planu 29 Kontrola i nadzór w organizacji 30 Kontrola a planowanie /wykres/ 31 Kontrola zarządcza 32 Cele kontroli 33 Warunki skuteczności kontroli 34 Warunki skuteczności kontroli c.d. 35 Etapy procesu kontrolnego 36 Rodzaje kontroli/tabela/ 37 Kontrola operatywna 38 Funkcje kontroli 39 Strategia w organizacji 40 Proces zarządzania strategicznego /wykres/ 41 Etapy budowy strategii 42 Części składowe strategii /wykres/ 43 Wizja 44 Misja 45 Domena działania 46 Przewaga konkurencyjna 47 Cele strategiczne 48 Programy funkcjonalne 49 Hierarchia planów organizacji /wykres/ 50 Metody analizy strategicznej 51 Analiza SWOT 52 Mocne i słabe strony organizacji 53 Szansę i zagrożenia organizacji 54 Analiza BCG/portfelowa/ 55 Rodzaje strategii 56
III. Współczesne metody zarządzania Controlling w organizacji 58 Controlling w zarządzaniu produkcją 59 Zarządzanie„justintime" 60 Lean production 61 Lean management 62 Skutki controllingu produkcji 63 Controlling w zarządzaniu sprzedażą 64 Controlling w zarządzaniu finansami 65 Benchmarking w organizacji 66 Benchmarking c.d. 67 Benchmarking c.d. 68 Outsourcing i offshoring w organizacji 69 Outsourcing i offshoring c.d. 70 Outsouricing i offshoring c.d. 71 Outplacment 72 Organizacja oparta na wiedzy /ucząca się/ 73 Organizacja oparta na wiedzy c.d. 74 Zarządzanie wiedzą w organizacji /wykres/ 75 Informatyka w zarządzaniu wiedzą 76 Bariery rozwoju wiedzy 77
IV. Style, modele i techniki zarządzania Style kierowania 79 Teorie cech 80 Teorie zachowań 81 Style kierowania wg R. Blake^a i J. Moutona /wykres/ 82 Style kierowania wg firmy McBer 83 Teorie sytuacyjne 84 Model zarządzania 85 Techniki zarządzania 86 Zarządzanie przez wyjątki 87 Zarządzanie przez wyjątki c.d. 88 Za rządzą n i e p rzeź ce I e 89 Zasada Pareto: 80/20 /wykres/ 90 Zarządzanie przez cele c.d. 91 Zarządzanie przez animację 92 Zarządzanie przez wyniki 93 Zarządzanie przez ofensywę 94 Zarządzanie przez motywację 95 Teorie motywowania 96 Piramida potrzeb wg A. Masłowa /wykres/ 97 Zasady motywowania 98 Klasyfikacja bodźców 99 Funkcje bodźców płacowych 100 Bodźce pozapłacowe związane z pracą 101 Bodźce pozapłacowe związane z osobowością 102 Zasady skutecznego stosowania bodźców 103 Zasady zakładowego systemu kar i nagród 104 Zasady nagradzania w organizacji 105 Zasady karania w organizacji 106 Zarządzanie przez delegowanie 107 Zarządzanie przez delegowanie c.d. 108 Zarządzanie przez partycypację 109 Typy partycypacji 110 Korzyści płynące z partycypacji 111 Model partycypacyjny wg R. Likerta 112 Model Likerta /.wykres/ 113 Zarządzanie przez decyzje 114 Racjonalny model podejmowania decyzji /wykres/ 115 Zarządzanie przez decyzje c.d. 116 Zarządzanie przez decyzje c.d. 117 Decydowanie kolegialne 118 Typy ciał kolegialnych /wykres/ 119 Zarządzanie przez jakość 120 Zarządzanie przez jakość c.d. 121 Zarządzanie metodą 7S firmy McKinsey & Co. 122 Model 7S/wykres/ 123 Metoda 7S c.d. 124 Zagadnienie zaliczeniowo-egzaminacyjne 125 |
|
|