Książki > Technika. Informatyka. Przemysł. Rolnictwo. > Informatyka. Cybernetyka. Komputery Książki > Zdrowie. Medycyna. Uroda > Medycyna > Fizjologia Książki > Zdrowie. Medycyna. Uroda > Medycyna > Okulistyka Książki > Zdrowie. Medycyna. Uroda > Medycyna > Pediatria Książki > Technika. Informatyka. Przemysł. Rolnictwo. > Technika > Elektronika. Eletrotechnika Książki > Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne > Psychologia. Psychoterapia > Pamięć. Inteligencja Książki > Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne > Psychologia. Psychoterapia > Rodzina. Małżeństwo > Dziecko. Młodzież Książki > Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne > Pedagogika. Oświata i szkolnictwo > Dydaktyka. Nauczanie. Edukacja Książki > Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne > Socjologia. Społeczeństwo > Komunikacja społeczna. Media. Dziennikarstwo Książki > Wydawnictwa naukowe i popularno-naukowe > Wydawnictwa naukowe
|
|
| | |
| | Toksyczne działanie odbiornika telewizyjnego na dziecko jako widza znajduje w tej niewielkiej przecież rozprawie mocne uzasadnienie naukowe. Autor skupia się bowiem na tych wynikach badań, które – choć są rozproszone w czasie i przestrzeni – prowadzą do zaskakujących odkryć. Tak staje się w wyniku kumulacji wiedzy naukowej, jej wydobycia na jaw w rezultacie żmudnych dociekań badawczych. W ich świetle okazuje się, że emitowany przez telewizję program ingeruje w fizjologię ciała osoby skupionej na jego przekazie tak głęboko, że pogrąża świadomość w stan na granicy snu i jawy oraz destabilizuje cały system przemiany materii człowieka, w tym spowalnia także akcję serca. W istocie oglądanie telewizji prowadzi do nieuświadamianej sobie przez widza utraty wewnętrznej aktywności, osłabienia woli jego działania.
Jak wykazują badania niemieckich naukowców, najmłodsze pokolenie spędza przed ekranem telewizora przeciętnie ok. 2,5 godziny dziennie, bez jakiejkolwiek bezpośredniej komunikacji ze swoim otoczeniem i bez aktywności ruchowej. Nic dziwnego zatem, że wyrasta ono w środowisku zagrażającym jego zdrowiu fizycznemu i psychicznemu. W następstwie biernej konsumpcji programów medialnych i cywilizacyjnych przemian coraz więcej dzieci ma zaburzone procesy zmysłowe, trudności ze słuchaniem, z koncentracją uwagi, z odczuwaniem własnych emocji czy z poruszaniem się w otoczeniu itp. Młody człowiek spędza cały swój wolny czas przed ekranem telewizora czy monitora komputerowego, poświęcając temu ponad 30 godzin tygodniowo. Na początku tygodnia ma ono trudności w przestawieniu się na słuchanie nauczyciela w szkole („syndrom poniedziałku”). Dzieci miejskie przesiadują swoje dzieciństwo w domu. [...]Toksyczne działanie odbiornika telewizyjnego na dziecko jako widza znajduje w tej niewielkiej przecież rozprawie mocne uzasadnienie naukowe. Autor skupia się bowiem na tych wynikach badań, które – choć są rozproszone w czasie i przestrzeni – prowadzą do zaskakujących odkryć. Tak staje się w wyniku kumulacji wiedzy naukowej, jej wydobycia na jaw w rezultacie żmudnych dociekań badawczych. W ich świetle okazuje się, że emitowany przez telewizję program ingeruje w fizjologię ciała osoby skupionej na jego przekazie tak głęboko, że pogrąża świadomość w stan na granicy snu i jawy oraz destabilizuje cały system przemiany materii człowieka, w tym spowalnia także akcję serca. W istocie oglądanie telewizji prowadzi do nieuświadamianej sobie przez widza utraty wewnętrznej aktywności, osłabienia woli jego działania.
Jak wykazują badania niemieckich naukowców, najmłodsze pokolenie spędza przed ekranem telewizora przeciętnie ok. 2,5 godziny dziennie, bez jakiejkolwiek bezpośredniej komunikacji ze swoim otoczeniem i bez aktywności ruchowej. Nic dziwnego zatem, że wyrasta ono w środowisku zagrażającym jego zdrowiu fizycznemu i psychicznemu. W następstwie biernej konsumpcji programów medialnych i cywilizacyjnych przemian coraz więcej dzieci ma zaburzone procesy zmysłowe, trudności ze słuchaniem, z koncentracją uwagi, z odczuwaniem własnych emocji czy z poruszaniem się w otoczeniu itp. Młody człowiek spędza cały swój wolny czas przed ekranem telewizora czy monitora komputerowego, poświęcając temu ponad 30 godzin tygodniowo. Na początku tygodnia ma ono trudności w przestawieniu się na słuchanie nauczyciela w szkole („syndrom poniedziałku”). Dzieci miejskie przesiadują swoje dzieciństwo w domu. [...] | | Tytuł: | Zastygłe spojrzenie | | Tytuł oryginalny: | Der gefrorene Blick | | Tłumaczenie: | Kowalewska, Barbara | | Oprawa: | twarda | | Wymiary: | 20 [cm] | | Liczba stron: | 132 | | Rok wydania: | 2008 | | Miejsce: | Kraków | | Numer wydania: | 1 | |
| | | Wydawnictwo: | Oficyna Wydawnicza Impuls | | Nr katalogowy (ISBN): | [zasłonięte]978-8308-613-5 978[zasłonięte][zasłonięte]30861 | | Data wydania: | 2[zasłonięte]008-07 |
|
| | | | Waga produktu: | 370 g. | |
| |
| | Klienci którzy kupili ten produkt kupili również | | |
| | Książka | 14,99 zł | | | Książka | 25,99 zł | | | Książka | 20,99 zł | | | Książka | 12,99 zł | | | Książka | 32,99 zł | |
| |
Książka - dokument piśmienniczy myśli ludzkiej, raczej obszerny, w postaci publikacji wielostronicowej o określonej liczbie stron, o charakterze trwałym. Słowo o bardzo wielu pokrewnych znaczeniach. Dzisiejsza postać książki wywodzi się od kodeksu, czyli kartek połączonych grzbietem, które wraz z rozwojem pergaminu zastąpiły poprzednią formę dokumentu piśmienniczego, czyli zwój. Więcej informacji na: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ksi%C4%85%C5%BCka |