ZASTRZEŻENIE
LOGO FIRMY i/lub NAZWY FIRMY
a także NAZWY PRODUKTU, MARKI, HASŁA, SLOGANU REKLAMOWEGO
ORAZ INNYCH OZNACZEŃ SŁOWNYCH i /lub GRAFICZNYCH
KORESPONDENCYJNIE | STACJONARNIE | Z DOJAZDEM DO KLIENTA
DLACZEGO WARTO ZASTRZEC NAZWĘ/LOGO SWOJEJ FIRMY?
Logo jest niepowtarzalnym identyfikatorem firmy i/lub jej produktu na rynku,
a zarazem jest też nierozdzielnym elementem wizerunku przedsiębiorstwa.
Jak wykazują przeprowadzane badania, firmę i jej produkty, zdecydowana większość
klientów identyfikuje wyłącznie poprzez skojarzenia z jej znakiem graficznym lub nazwą.
Zastrzeżony znak graficzny w oczywisty sposób podnosi prestiż firmy.
Zarówno w Polsce, jak i w Unii Europejskiej, której Polska jest częścią,
znak towarowy (logo) jest własnością prawem chronioną.
Jednakże aby tak się stało, musi on zostać najpierw właściwie zarejestrowany (zastrzeżony).
Właściwa rejestracja (zastrzeżenie) znaku towarowego jest jedyną gwarancją prawnej
ochrony logo Twojej firmy. Logo którego wartość budowana jest często przez wiele lat,
w ciągu których firma ponosi na ten cel znaczne nakłady finansowe, a tworzący ją ludzie,
wielki wysiłek i zaangażowanie swojej pracy. Logo często jest wartością samą w sobie.
Niekiedy jego wartość znacznie przewyższa wartość pozostałego majątku firmy.
Bywa, że dla "znaczka" kupuje się całe przedsiębiorstwo. Nierzadkie są też przypadki
gdy banki udzielają znacznych kredytów których zabezpieczeniem jest
prawo własności znaku towarowego.
Szczególnie podmioty prowadzące sprzedaż internetową, czy to poprzez własne domeny
(sklepy internetowe) czy też za pośrednictwem wyspecjalizowanych serwisów
handlowych (aukcyjnych) są narażone na niebezpieczeństwo podszywania się pod ich markę.
Uwzględniając wzrost tego rynku, a jednocześnie zagrożenia nierozerwalnie związane
z funkcjonowaniem sprzedaży zdalnej, ochrona własnej tożsamości (marki) powinna
być priorytetem dla firm funkcjonujących w tym segmencie rynku, albowiem
nie ma dla nich większego zagrożenia aniżeli nierzetelny konkurencyjny podmiot obierający
sobie ich nazwę jako np. jako nick lub domenę i prowadzący niskiej jakości działalność
opartą na zaufaniu do ciężko wypracowanej marki. Gdy nasza nazwa/logo nie są
zastrzeżone pozostajemy praktycznie bezradni wobec takiego procederu.
Jedynie posiadanie prawa wyłącznego do logo lub nazwy (tzw. zastrzeżenie)
daje nam skuteczne narzędzie prawne do skutecznej ochrony swojej marki
(wizerunku i tożsamości handlowej) oraz obrony przed podszywającymi
się pod nas nierzetelnymi podmiotami, które poprzez swoją działalność psują
nam rynek i opinię, skutecznie zniechęcając klientów, którzy często sami z siebie
są pełni obaw dokonując zakupów, często jedynie na podstawie zdjęcia i opisu towaru.
Zaufanie do sprzedawcy jest podstawą takich transakcji.
Nawet gdy nasza firma nie prowadzi sprzedaży internetowej to musi
mieć na uwadze inne podmioty wykorzystujące jej nazwę lub logo i związaną
z nimi renomę i pozycję rynkową choćby tylko po to aby promować swoją konkurencyjną
ofertę używając odpowiednich tagów lub nazw domen.
Takim praktykom można także się skutecznie przeciwstawić.
Potrzeba tylko odpowiednich narzędzi prawnych,
z których podstawowym jest zastrzeżenie własnej marki!
CO DAJE ZASTRZEŻENIE LOGO LUB NAZWY?
Prawidłowe zastrzeżenie logo i/lub nazwy firmy daje tzw.
PRAWO WYŁACZNE
do posługiwania się danym oznaczeniem (słowo, rysunek, inne) w obrocie
gospodarczym na terenie Polski, co oznacza, że dany znak staje się wyłączną własnością
podmiotu na rzecz którego udzielone zostało prawo ochronne i odtąd to ten podmiot decyduje
kto, kiedy i na jakich warunkach może się danym oznaczeniem posługiwać.
Dodatkowo znak taki staje się częścią majątku firmy i jako wartość niematerialna i prawna
może znacznie podnieść wartość księgową firmy, a także być amortyzowany, sprzedany,
wynajmowany lub zastawiony.
Można także udzielać odpłatnej licencji na posługiwanie się nim innym podmiotom.
Zastrzeżony znak jest objęty ochroną prawną na rzecz podmiotu który jest jego właścicielem.
Podmiot ten staje się jedynym uprawnionym do czerpania wszelkich pożytków z danego znaku.
Może także dochodzić roszczeń odszkodowawczych oraz przekazania nienależnie
uzyskanych korzyści z posługiwania się daną marką od innych podmiotów
bezprawnie wykorzystujących jego markę w swojej działalności gospodarczej.
W ramach usługi kompleksowej wykonujemy:
WŁAŚCIWE PRZYGOTOWANIE DOKUMENTACJI
niezbędnej do procedury rejestracji znaku towarowego,
OPRACOWANIE GRAFICZNE LOGO
w sposób wymagany dla procesu jego zarejestrowania,
ZŁOŻENIE PRZYGOTOWANEJ DOKUMENTACJI
w zastępstwie zamawiającego,
INNE CZYNNOŚCI związane z procedurą rejestracji
(np. przygotowanie regulaminu znaku wspólnego, uzyskanie świadectwa pierwszeństwa),
KONSULTACJE
w zakresie zastrzeżenia nazwy i/lub logo firmy.
OPIEKĘ MERYTORYCZNĄ NAD PROCESEM REJESTRACJI
aż do momentu wydania decyzji (w ramach usług kompleksowych) obejmującą
sporządzanie pism, stanowisk, odpowiedzi, wyjaśnień itp.
podczas całego procesu rejestracji BEZ DODATKOWYCH OPŁAT.
GWARANTOWANA KOMPLEKSOWA OBSŁUGA!
Usługę kompleksową realizujemy:
w zależności od potrzeb i oczekiwań klienta.
Więcej informacji nt. zastrzeżenia nazwy i/lub logo firmy,
w tym szczegółowy opis usługi wraz z jej cennikiem
znajdziesz na stronie: www.LOGO.specjalista.waw.pl.
Świadczymy także usługi związane z późniejszą ochroną zastrzeżonej marki
oraz prowadzące do zwalczania nieuczciwej konkurencji bezprawnie
wykorzystującej w swojej działalności gospodarczej cudzą markę
(nazwę, logo, znak towarowy, nick, nazwę domeny).
U W A G A !
Korzystając z opcji „Kup Teraz”
KUPUJESZ TYLKO INDYWIDUALNĄ WYCENĘ
opisanej usługi.
Jeżeli po wycenie usługi będziesz chciał zakupić ją poprzez serwis Allegro, poinformuj nas o tym, a my wystawimy dla ciebie odpowiednią
ofertę umożliwiającą zakup danej usługi zgodnie z wcześniej uzgodnionymi jej indywidualnymi parametrami wykonania i wyceny.
Jeżeli po zakupie wyceny usługi zakupisz samą usługę w oparciu o jej wcześniejszą wycenę,
możesz otrzymać rabat w cenie usługi w wysokości kwoty zapłaconej za jej wycenę.
Ze szczegółowym opisem zakresu usługi oraz jej cennikiem zależnym m. in. od różnych wariantów realizacyjnych
można zapoznać się na ww. stronie internetowej (www.logo.specjalista.waw.pl).
Z a p r a s z a m y . . .
.