Kontakt
47-400 Racibórz, ul. Długa 23
NIP: 639 [zasłonięte] 57
Numer zezwolenia: UM Racibórz Z/91/1991
e-mail: [zasłonięte]@ksiegarniasowa.pl
tel. kom. 601 [zasłonięte] 409
tel. 32 [zasłonięte] 13
fax. 32 [zasłonięte] 71
Bezpłatne punkty odbioru
RACIBÓRZ
ul. Długa 23 - [zasłonięte]@ksiegarniasowa.pl
RYBNIK
ul. Sobieskiego 24 - [zasłonięte]@ksiegarniasowa.pl
ŻORY
ul. ks. Klimka 3 - [zasłonięte]@ksiegarniasowa.pl
GLIWICE
ul. Wieczorka 22 - [zasłonięte]@ksiegarniasowa.pl
Zastosowanie marketingu na rynku usług
Medycyna Ratownictwo Turystyka
Sławomir Kowalski Agata Krukowska-Miler
Wydawnictwo Śląsk
stron 184
Książka ta jest teoretycznym kompendium wiedzy na temat trzech obszarów rynku usług: usług medycznych, ratownictwa medycznego i turystyki. Wybór tych obszarów podyktowany został potrzebą zebrania dotyczącej ich wiedzy w jednej publikacji oraz określenia ich wspólnych elementów.
W rozdziale pierwszym opisano pojęcia związane z marketingiem oraz jego znaczenie na rynku usługowym. Przedstawiono zarys koncepcji marketingowej, a także zaprezentowano, jakie główne narzędzia marketingowe stosowane są w przypadku usług.
Rozdział drugi to opis etapów zarządzania marketingowego stosowanego w firmach usługowych od fazy analizy do fazy kontrolnej. Jeden z jego podrozdziałów dotyczy procesu wdrażania strategii przedsiębiorstwa usługowego.
Kolejny rozdział stanowi próbę syntetycznego ukazania charakteru marketingu w usługach medycznych poprzez pryzmat zmian strukturalnych w służbie zdrowia oraz ewolucję usług medycznych na przestrzeni ostatnich lat. Opisano tu między innymi uwarunkowania wpływające na stosowanie narzędzi marketingowych w tej sferze działalności.
W czwartym rozdziale omówiono istotę stosowania marketingu w nadzwyczaj trudnej i specjalistycznej sferze, jaką jest ratownictwo medyczne. Główny nacisk położono na kwestie związane z niekomercyjnym charakterem działań marketingowych, a także na rolę mediów w kształtowaniu marketingu tego obszaru usług.
Piąty, ostatni rozdział pozwala zapoznać się ze specyfiką marketingu turystycznego. Przedstawiono tu narzędzia marketingowe, które wykorzystuje się przy sprzedaży usług turystycznych, w tym między innymi produkt turystyczny, specyfikę cen w usługach turystycznych oraz dystrybucję i promocję.
Celem publikacji jako całości jest pokazanie zróżnicowania stosowania działań marketingowych w zależności od wybranego obszaru usług.
Założeniem autorów było syntetyczne zgromadzenie informacji na temat takich działań i określenie stopnia zróżnicowania badanych obszarów pod kątem marketingowym.
Książka, bazująca na wielu źródłach, daje przekrój wiedzy związanej z funkcjonowaniem wybranych obszarów rynku usługowego w Polsce i może stanowić pomoc w ich dokładniejszym poznaniu.