RED. JAN PAŃCZYK
Spis treści
Wstęp (Jan Pańczyk)
Janina Bucka, Krzysztof Sibielski - Idee Marii Grzegorzewskiej w pracy Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 90 w Łodzi - w osiemdziesięciolecie istnienia
Patrycja Banaszek - Zaspokajanie potrzeb edukacyjnych uczniów w pracy szkoły
specjalnej dla dzieci i młodzieży z głębszym upośledzeniem umysłowym
Hanna Belkc-Markiewicz - Zaburzenia w pełnieniu roli ucznia - na przykładzie szkół łódzkich
Dobrosława Borowska, Anna Krawczyk-Górowska, Jolanta Wojciechowska - Przygotowanie do funkcjonowania społeczno-zawodowego uczniów niepełnosprawnych
w nowych warunkach polityczno-ekonomicznych
Mariusz Garbiec - Formy terapeutyczne wykorzystywane w usprawnianiu dzieci
autystycznych
Monika Kostyła - Muzykoterapia i teatroterapia jako formy rewalidacji dzieci głębiej upośledzonych umysłowo w przygotowaniu do użytecznego życia
Maria Łopatkowa - O szczęście dla każdego dziecka
Małgorzata Macioch - Metoda Dobrego Startu i jej znaczenie rewalidacyjne
w procesie poznawania liter przez uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu
lekkim szkoły specjalnej
Jarosław Michalski - Progi szkoły użytecznej dla uczniów niepełnosprawnych
Artur Papuziński - Możliwości opanowania czynności zawodowych w ogrodnictwie
jako szansa na użyteczne funkcjonowanie osób upośledzonych umysłowo
Piotr Plichta - Edukacja osób upośledzonych umysłowo w kontekście ryzyka uzależnień
Robert Pietras, Tomasz Szymański - Program kształcenia zawodowego Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Zawodu "Pomocnik Biurowy" przy Zespole Szkół
Specjalnych nr 2 w Łodzi
Danuta Stolle-Grosfeld - Ja, moi uczniowie i moja szkoła