| MOTOELEKTRON Zakład Usług Elektronicznych ul.Zachodnia 44/1 53-622 Wrocław tel. (071)[zasłonięte]759-10 [zasłonięte]@motoelektron.com GG:11[zasłonięte]433
| | GWARANCJA 36 miesięcy. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych,urwane kable, pęknięta obudowa itp.
| | Paczki wysyłane są Pocztą Polską Po wylicytowaniu proszę o maila z wiadomością czy paczka ma być wysłana za pobraniem. Bardzo to przyspieszy wysyłkę ! Jeśli wiadomość dotrze do godz.12:00 wysyłka tego samego dnia. Przy zakupach na kilku aukcjach jeden koszt wysyłki
| | | |
ZASILACZ WTRYSKIWACZY COMMON RAIL
WYZWALANIE IMPULSAMI ZEWNĘTRZNYMI
ZASILACZ ELEMENTÓW WYKONAWCZYCH PWM
MIERNIK IMPULSÓW
| |
Opis
Prezentowany generator służy do wysterowania elementów wykonawczych ( wtryskiwacze, zawory itp).
Oczywiście generator bez problemów otworzy wtryskiwacze benzynowe i w systemach gazowych.
Duży prąd wyjściowy zapewnia wysterowanie wszystkich typów wtryskiwaczy COMMON RAIL,
oprócz wtryskiwaczy piezoelektrycznych.
Do wysterowania wtryskiwaczy piezoelektrycznym służy dodatkowa przystawka współpracująca z prezentowanym generatorem. (cena 250zł)
Urządzenie posiada cztery funkcje które są wybierane przełącznikami w momencie podłączania przewodów do akumulatora.
Funkcja 1
Zasilacz wtryskiwaczy z generatorem wewnętrznym
Jeśli mały przełącznik trójpozycyjny w momencie podłączania urządzenia do akumulatora jest w pozycji środkowej uruchomi się funkcja
zasilacza wtryskiwaczy z automatycznym generowaniem impulsów
Czas generowanego sygnału regulowany jest dwoma przyciskami z dokładnością 0,2ms. Minimalny czas wtryski 0,2ms
Częstotliwość zmieniana jest trójpozycyjnym przełącznikiem.
Ustawienie przełacznika w pozycji górnej, lub dolnej spowoduje zwiększenie lub zmniejszenie częstotliwości.
Można ustawić częstotliwość od 2Hz do 100hz z dokładnością 5Hz ( 2, 5, 10, 15, 20.....itd....100Hz)
Na ekranie LCD podawany jest:czas impulsu, współczynnik wypełnienia impulsów, częstotliwość impulsów.
Funkcja 2
Zasilacz wtryskiwaczy wyzwalany impulsami zewnętrznymi.
Jeśli mały przełącznik trójpozycyjny w momencie podłączania urządzenia do akumulatora jest ustawiony „do góry” uruchomi się funkcja zasilacza wtryskiwaczy z wyzwalaniem impulsami zewnętrznymi.
W tej funkcji można zmieniać tylko czas impulsu wtrysku dwoma przyciskami,a wtrysk występuje tylko w momencie podania na gniazdo sterujące impulsu wyzwalającego ( gniazdo nad wyświetlaczem LCD) .
Impuls sterujący jest rozpoznawalny w momencie przejścia sygnału sterującego poniżej poziomu wyzwalania
Poziom wyzwalania ( w zakresie 0,1V-5V) można wyregulować potencjometrem do którego można się dostać odkręcając małą klapkę obudowy
( domyślnie jest ustawiony poziom 3V ).
Kształt sygnału sterującego niema znaczenia, musi on być jedynie wyższy od ustawionego poziomu wyzwalania.
Jeśli impulsy sterujące mają odpowiednio wysokie napięcie dioda LED obok gniazda sterującego mruga.
Jeśli dioda nie mruga oznacza to że sygnał sterujący jest za słaby i należy obniżyć poziom wyzwalania potencjometrem.
Sygnał sterujący można zasymulować dotykając dołączonym przewodem sterującym do +12V zasilania.
Pojawi się wtedy impuls na wtryskiwacz.
Funkcja 3
Zasilacz PWM
Jeśli mały przełącznik trójpozycyjny w momencie podłączania urządzenia do akumulatora jest w pozycji środkowej i jednocześnie będzie
naciśnięty jeden z przycisków uruchomi się funkcja zasilacza wtryskiwaczy z wyzwalany impulsami zewnętrznymi.
Przy uruchomionej funkcji "zasilacz PWM" generowany jest sygnał prostokątny o częstotliwości 1kHz
i regulowanym współczynniku wypełnienia od 5% do 95% z dokładnością 0,2%.
Można wtedy w płynny sposób otwierać elementy sterowane sygnałem PWM
Teoretycznie można w funkcji „zasilacz wtryskiwaczy” również sterować różnego rodzaju zaworami gdy ustawiona jest częstotliwość 100Hz, ale w funkcji „zasilacz PWM” jest większa dokładność i płynność regulacji.
W funkcji „zasilacz wtryskiwaczy” skok zmiany jest 0,2m , a w funkcji :zasilacz PWM” skok jest co 0,02ms ( 10 razy dokładniej)
Funkcja 4
Miernik impulsów
Jeśli w momencie podłączania generatora do akumulatora mały przełącznik będzie ustawiony w pozycji “do dołu” uruchomi się program pomiaru impulsów.
Na wyświetlaczu pojawi się napis “pomiar impulsów”, a następnie litery “H L %”
W funkcji tej możemy zmierzyć czas trwania impulsów elektrycznych.
Po podaniu sygnału na wejście wyzwalania na ekranie pojawi się czas poziomu niskiego, wysokiego i współczynnik wypełnienia sygnału
Przed powtórnym pomiarem ekran możemy wyczyścić przytrzymując przez sekundę lwy przycisk.
Aby sygnał był rozpoznany przez miernik jego amplituda w trakcie pomiaru musi być wyższa od poziomu wyzwalania
(podobnie jak przy wyzwalaniu zewnętrznym).
Gniazdo wejściowe ma oporność wejściową 100kom (niema obawy , że można uszkodzić jakiś czujnik w trakcie pomiaru).
W przykładzie jak na rysunku na ekranie pojawi się napis:
H=177,0ms
L=98,0ms
32%
Przykład zastosowania.
Silnik nie chce odpalić ,a chcemy sprawdzić czy układ hallotronowy daje impulsy sterujące.
Dodatkowy przewód pomiarowy wpinamy do gniazda sterującego
Podłączamy dodatkowy przewód pomiarowy do czujnika hallotronowego.
Na ekranie jest tylko napis „H L %”
Włączamy zapłon. Jeśli hallotron wysyła impulsy dioda LED mrugnie w takt impulsów a na ekranie pojawi się czas poziomu niskiego napięcia , wysokiego napięcia i współczynnik wypełnienia impulsu PWM.
Przed powtórnym pomiarem poprzedni wynik możemy skasować naciskając lewy przycisk.
W podobny sposób sprawdzimy inne elementy.
Aby dane na wyświetlaczy były możliwe do odczytania mierzony sygnał musi być regularny i przechodzić przez poziom napięcia 3,8v
Większość czujników nie wytwarza regularnego przebiegu prostokątnego lub sinusoidy dlatego wyświetlane wartości będą się stale zmieniać.
Na przykład prawidłowo będzie odczytany czas w układzie wtrysku wielopunktowego, (wykres A)
Przy wtryskach z impulsem podtrzymującym zmierzony będzie tylko czas podstawowy ,bez czasu podtrzymania (wykres B)
lub cyfry na wyświetlaczy będą skakać ,gdy przez poziom wyzwalania będą przebiegać impulsy podtrzymujące (wykres C)
Jeśli miernik jest zasilany z akumulatora badanego pojazdu nie ma potrzeby zapinać końcówki masy przewodu pomiarowego
(mały czarny krokodylek ) , bo połączenie z masą jest już poprzez minus akumulatora.
.
|
Do pobrania instrukcja w formie PDF
| | |