Zasilacz mechanizmów wykonawczych PWM
Zasilacz silników krokowych typu FORD / VW
1- przełącznik częstotliwości 10hz / 1000hz
2- regulator wypełnienia sygnału PWM
Dane techniczne:
- częstotliwość sygnału wyjściowego 1000Hz, 10Hz ( wybór przełącznikiem )
- współczynnik wypełnienia PWM regulowany w zakresie: 5% ÷ 95 % ( płynna regulacja potencjometrem )
- maksymalny prąd wyjściowy w impulsie 20A ( przy częstotliwości 10Hz )
- zabezpieczenie przeciwzwarciowe
- zabezpieczenie przed odwotnym podłączeniem kabli zasilających
Urządzenie umożliwia:
przy częstotliwości 1000Hz
----------------------------- płynną regulację obrotów silników prądu stałego
----------------------------- wysterowanie elektromagnetycznych mechanizmów wykonawczych,
----------------------------- wysterowanie regulatorów wolnych obrotów itp.
przy częstotliwości 10Hz
----------------------------- otwieranie wtryskiwaczy w systemach benzynowych i diesel
----------------------------- testowanie niektórych typów nastawników
Zasilaczem można uruchomić nastawniki biegu jałowego widoczne na zdjęciu poniżej.
Nastawniki te nazywane są błędnie silniczkami krokowymi. Występują w samochodach marki FORD i VW
Są to elementy działające na zasadzie elektrozaworu które zasilane są sygnałem PWM.
W niektórych nastawnikach aby ruszyć dławik trzeba podać podciśnienia do komory powietrznej.
Inaczej mówiąc ruszają się tylko w samochodzie przy pracującym silniku. W tym przypadku można sprawdzić nastawnik wykorzystując częstotliwość 10Hz. Zamiast ruchu dławika będzie mozna wtedy usłyszeć wyraźny jego stuk w momencie impulsu. Sygnał o częstotliwości 10Hz można również wykorzystać do wymuszenia ruchu iglicy wtryskiwaczy w trakcie ich czyszczenia w myjce ultradźwiękowej.