Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

zasilacz tester wtryskiwaczy Common Rail, PWM

08-03-2015, 23:36
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 260 zł     
Użytkownik KrzyGon
numer aukcji: 5131671062
Miejscowość Wrocław
Wyświetleń: 89   
Koniec: 08-03-2015, 23:23

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

MOTOELEKTRON
dla profesjonalistów
dla hobbystów

Moje komentarze
Moje aukcje
Strona "O Mnie"
Zadaj pytanie

Kontakt

MOTOELEKTRON
Zakład Usług Elektronicznych
53-622 Wrocław
ul. Zachodnia 44 / 1

tel. 530-[zasłonięte]-382

email [zasłonięte]@motoelektron.com

Wysyłka

Paczki wysyłane są Pocztą Polską. Po wylicytowaniu proszę o maila z wiadomością czy paczka ma być wysłana za pobraniem. Bardzo to przyspieszy wysyłkę! Jeśli wiadomość dotrze do godz.12:00 wysyłka tego samego dnia.vZakupy zrobione w piątek po godz.12:00 wysyłane są w poniedziałek. Przy zakupach na kilku aukcjach jeden koszt wysyłki.

Płatności

numer konta bankowego
13 1090 [zasłonięte] 2[zasłonięte]3980001 [zasłonięte] 055977

Inne

Do każdego zakupu dołączany jest paragon lub na życzenie rachunek
Firma nie jest płatnikiem VAT.
Wystawiam zwykłe rachunki.
Mimo to proszę podawać NIP gdy rachunek ma być wystawiony na firmę.

Udzielam 36 miesięcy gwarancji na wszystkie produkowane urządzenia.
Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych, urwane kable, pęknięta obudowa, itp.
W ciągu 30 dni można zwrócić zakupiony sprzęt bez podawania przyczyny zwrotu.

Zasilacz wtryskiwaczy Common Rail
Zasilacz mechanizmów wykonawczych PWM
Generator jednego impulsu
Miernik impulsów


1 przełącznik częstotliwości
2 przełącznik czasu impulsu
3 przełącznik odcinający sygnał wyjściowy na wtryskiwacz
4 gniazdo impulsów wyjściowych przystawki PIEZO
5 gniazdo impulsów wejściowych wyzwalania zewnętrznego
6 potencjometr ustawienia poziomu impulsów zewnętrznych

Generator służy do wysterowania wtryskiwaczy i elementów wykonawczych sterowanych sygnałem PWM
(zmiennym współczynnikiem wypełnienia sygnału). Zasilacz otwiera wtryskiwacze COMMON RAIL więc bez problemów otworzy również wtryskiwacze benzynowe i w systemach gazowych.
Przy zasilaniu z akumulatora 12V, prąd wyjściowy na wtryskiwacz może osiągnąć 20A w impulsie.
Przewody wyjściowe zakończone są małymi krokodylkami. Zasada działania generatora jest typowa dla zasilania wtryskiwaczy. Na jednej końcówce jest stałe napięcie +12v, druga końcówka jest zwierana w czasie impulsu do masy. Końcowy tranzystor mocy zamocowany jest na dużym radiatorze wewnątrz obudowy. Zasilacz ma zabezpieczenie prądowe 5A (bezpiecznik polimerowy)
Zabezpieczenie zadziała w przypadku zwarcia przewodów wyjściowych lub gdy średni prąd wyjściowy przekroczy 5A
(nie mylić z prądem chwilowym, np. wtryskiwacz do otwarcia potrzebuje prądu około 20A)








Zasilacz nie otworzy wtryskiwaczy piezoelektrycznych. wysterowania wtryskiwaczy piezoelektrycznym służy dodatkowa przystawka PIEZO widoczna na zdjęciu obok. Z boku obudowy generatora jest gniazdo wyjściowe CINCH na którym jest wyprowadzony sygnał wykorzystany do przystawki PIEZO. Sygnał ten można również wykorzystać do wysterowaniu układów zapłonowych, obrotomierzy itp.


Funkcja 1
Generator impulsów
W tej funkcji cały czas są generowane impulsy otwierające wtryskiwacz. Czas generowanego sygnału regulowany jest przłełącznikiemi „2” z dokładnością 0,2 ms. ( zakres zmian 0,2 ms – 90 ms )
Częstotliwość zmieniana jest przełącznikiem "1" ( zakres zmian 2, 5, 10, 15.......itd..100 Hz co 5 Hz)
Naciśnięcie przełącznika ”1” spowoduje automatyczne zwiększanie lub zmniejszanie częstotliwości do momentu powrotu do pozycji środkowej.
Zakres regulacji czasu wtrysku do 90ms jest oczywiście grubo ponad potrzeby otwarcia wtryskiwaczy, ale przyda się do testowania
innych elementów wykonawczych w samochodzie ( w rzeczywistości czasy wtrysku są do kilkunastu milisekund )
Na ekranie LCD wyświetlany jest: czas impulsu, współczynnik wypełnienia impulsów, częstotliwość impulsów.

Funkcja 2
Zasilacz PWM

Przy uruchomionej funkcji "zasilacz PWM" generowany jest sygnał prostokątny o częstotliwości około 1kHz i regulowanym współczynniku wypełnienia od 5% do 95% z dokładnością 0,2%.
Można wtedy w płynny sposób otwierać elementy sterowane sygnałem o zmiennym współczynniku PWM
Teoretycznie można w funkcji „zasilacz wtryskiwaczy” również sterować różnego rodzaju zaworami gdy ustawiona jest
częstotliwość 100Hz, ale w funkcji „zasilacz PWM” jest większa dokładność i płynność regulacji.
W funkcji „generator impulsów” skok zmiany jest 0,2ms , a w funkcji :zasilacz PWM” skok jest co 0,02ms ( 10 razy dokładniej)


Funkcja 3
Generator jednego impulsu

Ta funkcja jest wykorzystywana przy pomiarze skoku iglicy wtryskiwacz
W tej funkcji można ustalić czas pojedynczego impulsu od 0,1s do 5s z dokładnością 0,1s i ustawić prąd podtrzymania wykorzystując sygnał PWM. Wtryskiwacz będzie zasilany tak jak w samochodzie z wtryskiem jednopunktowym. Po wyzwoleniu sygnału przez 5ms będzie podawany maksymalny prąd ograniczony jedynie opornością cewki wtryskiwacza, a potem prąd który ustawimy współczynnikiem PWM. Gdy ustawimy współczynnik PWM 20% prąd będzie 5 razy mniejszy niż przez pierwsze 5ms. Trzeba doświadczalnie ustalić ( zaczynając od małych współczynników) przy jakim minimalnym PWM iglica będzie jeszcze utrzymywana w pozycji otwarcia. Jest to prawdopodobnie najlepszy sposób zasilania wtryskiwacza przez dłuższy czas.
W załączonym rysunku jest opis przebiegu z ustawionym czasem 1 sekunda i współczynnikiem PWM 30%





Funkcja 4
Zasilacz wtryskiwaczy wyzwalany impulsami zewnętrznymi.

W tej funkcji można zmieniać tylko czas impulsu, a wtrysku występuje tylko w momencie podania na gniazdo sterujące sygnału wyzwalającego

Funkcja 5
Miernik impulsów

W funkcji tej możemy zmierzyć czas trwania impulsów elektrycznych.
Po podaniu sygnału na gniazdo pomiarowe na ekranie pojawi się czas trwania poziomu niskiego , wysokiego, i współczynnik wypełnienia sygnału. Gniazdo wejściowe ma oporność wejściową 100 kohm, niema obawy , że można uszkodzić jakiś czujnik w trakcie pomiaru.

Przykład zastosowania miernika impulsów
Silnik nie chce odpalić ,a chcemy sprawdzić czy układ hallotronowy daje impulsy sterujące.
Dodatkowy przewód pomiarowy wpinamy do gniazda sterującego
Podłączamy dodatkowy przewód pomiarowy do czujnika hallotronowego.
Na ekranie jest tylko napis „H L %”
Włączamy zapłon. Jeśli hallotron wysyła impulsy dioda LED mrugnie w takt impulsów a na ekranie pojawi się czas poziomu niskiego napięcia , wysokiego napięcia i współczynnik wypełnienia impulsu PWM. Przed powtórnym pomiarem poprzedni wynik możemy skasować naciskając przełącznik "2" w górę. W podobny sposób sprawdzimy inne elementy.

instrukcja obsługi

GCS-AP2-R