Opis książki: Na każdym etapie rozwoju organizacji główną rolę w osiągnięciu sukcesu odgrywa zarządzanie, czyli umiejętność mądrego wykorzystywania potencjału ludzkiego, finansowego i materialnego. Procesem zarządzania zajmują się menedżerowie: osoby, które planują działania, podejmują decyzje, organizaują pracę, motywują ludzi, kontrolują wykorzystywanie zasobów i osiągane wyniki. Autorzy książki kompleksowo omówili najważniejsze problemy zarządzania zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji
O autorach Rozdział 1. Menedżerowie i ich zadania w nowoczesnej organizacji Józef Penc Uwagi wstępne Pojęcie i zadania menedżera Sprawność działania menedżera Umiejętność kierowania ludźmi Style kierowania ludźmi Wizerunek menedżera jutra Uwagi końcowe Rozdział 2. Zachowania i uczestnictwo ludzi w organizacji Józef Penc Uwagi wstępne Ludzie w organizacji Sposoby zachowania się ludzi w organizacji Rola menedżera w kreowaniu zachowań ludzi Uwagi końcowe Rozdział 3. Przywództwo wyzwaniem dla współczesnego kierownika Anna Stankiewicz-Mróz Przywództwo - istota i definicje Uwarunkowania zachowań przywódczych Przywództwo a style kierowania Rozdział 4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji Elżbieta Jędrych Istota i cele zarządzania zasobami ludzkimi Współczesne modele i trendy rozwojowe funkcji personalnej System zarządzania zasobami ludzkimi Podmioty zarządzania zasobami ludzkimi Rola kierowników liniowych w procesie zarządzania zasobami ludzkimi Rozdział 5. Determinanty zarządzania zasobami ludzkimi w procesie transformacji Elżbieta Jędrych, Anna Stankiewicz-Mróz Zewnętrzny kontekst zarządzania zasobami ludzkimi Kierunki zmian w modelach zatrudnienia Rozdział 6. Planowanie zatrudnienia i pozyskiwanie pracowników sprzyjających powodzeniu organizacji Jarosław Lendzion, Józef Penc Cel i zakres planowania zatrudnienia Sterowanie procesem kadrowym Rozdział 7. Kierowanie zespołami pracowniczymi Elżbieta Jędrych Zasady funkcjonowania zespołów pracowniczych Rodzaje zespołów pracowniczych Budowa zespołów Uwarunkowania efektywności zespołów Przykłady zespołów działających w organizacjach Rozdział 8. Ocenianie i rozwój pracowników Anna Stankiewicz-Mróz Ocenianie personelu jako warunek efektywnego zarządzania kadrami Rozwój potencjału pracowników Kreowanie karier pracowniczych Rozdział 9. Wynagradzanie pracowników Elżbieta Jędrych Istota i funkcje wynagrodzeń Strategie wynagrodzeń pracowników Formy wynagradzania Składniki wynagrodzeń Systemy wynagrodzeń Podstawy prawne wynagradzania pracowników Rozdział 10. Proces komunikowania się w przedsiębiorstwie Józef Penc Uwagi wstępne Proces komunikacji, jej rodzaje i zadania Przeszkody w sprawnej komunikacji i sposoby jej usprawnienia Uwagi końcowe Rozdział 11. Rozwiązywanie konfliktów w przedsiębiorstwie Anna Stankiewicz-Mróz, Józef Penc Uwagi wstępne Istota i rodzaje konfliktów Źródła powstawania konfliktów Dynamika procesu konfliktu Rozwiązywanie konfliktów w organizacji Taktyka rozwiązywania konfliktu Instytucjonalizacja konfliktów Uwagi końcowe
|