Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zarządzanie zasobami ludzkimi... [nowa]

28-02-2012, 20:03
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 56.20 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2030042347
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 10   
Koniec: 30-01-2012 14:51:17

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Zarządzanie zasobami ludzkimi w biznesie i w administracji publicznej
Szaban Jolanta M.

Zarządzanie zasobami ludzkimi w biznesie i w administracji publicznej
Dodatkowe informacje

  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]64148
  • liczba stron: 400
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: Difin
  • Data wydania: 2[zasłonięte]011-10
  • Opis

    Prac poświęconych problematyce zarządzania zasobami ludzkimi ukazało się w Polsce bardzo wiele. Stąd uzasadnione pytanie: czym różni się od innych kolejna pozycja dotycząca tego zagadnienia? Otóż przedmiotem prezentowanej książki są wybrane elementy procesu zarządzania zasobami ludzkimi (zzl) - tak jak wyglądają one obecnie, w czasach daleko posuniętej globalizacji, z uwzględnieniem sytuacji kryzysowej, w jakiej znalazł się w ostatnich latach współczesny świat, a także z uwzględnieniem specyfiki procedur i narzędzi stosowanych w zzl w biznesie i w administracji publicznej. W publikacji Autorka przedstawiła wybrane elementy zzl, tj. dobór pracowników, poprzedzające go planowanie personelu, procesy adaptacji, rozwoju i oceniania pracowników oraz ostatni akord w melodii związanej z pracą, to znaczy odejścia z pracy, zwolnienia pracowników i rolę organizacji w tym procesie.
    Z recenzji dr. hab. Czesława Szmidta, prof. ALK:
    Mimo wielości prac z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi obecnych na rynku wydawniczym, praca ta zasługuje na uwagę ze względu na liczne elementy o charakterze nowatorskim, oryginalność ujęć, użyteczność zarówno dla teoretyków, jak i praktyków, tak dla studentów, jak i dla osób zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi w organizacjach i w administracji.

    Spis treści:
    Wprowadzenie
    Rozdział 1. Współczesny, europejski rynek pracy i zjawiska na nim zachodzące
    1.1. Modelowe relacje pracy
    1.2. Europejski rynek pracy - zasady i praktyka
    1.3. Bezrobocie - istota, uwarunkowania, statystyka
    1.3.1. Rodzaje bezrobocia
    1.3.2. Bezrobocie i stan zatrudnienia w krajach UE i w Polsce
    1.3.3. Sytuacja bezrobotnych. Zasiłki
    1.4. Związki zawodowe i ich rola na rynku pracy
    1.4.1. Uzwiązkowienie w krajach UE i w Polsce
    1.4.2. Partnerzy społeczni w polskich firmach. Związki zawodowe, Europejska Rada Zakładowa. Rady Pracownicze. Społeczna Inspekcja Pracy
    1.4.3. Collective bargaining
    1.5. Osoby starsze na rynku pracy
    1.6. Osoby niepełnosprawne na rynku pracy
    1.7. Flexicurity
    1.8. Fazy rozwoju zarządzania zasobami ludzkimi
    1.9. Co nowego w kształtowaniu się funkcji personalnej na świecie i na rynku pracy? Outsourcing funkcji personalnej
    Rozdział 2. Biznes i administracja publiczna- podobieństwa i różnice w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Zasady sprawnego administrowania/zarządzania
    2.1. Organy administracji i organizacje biznesowe a zzl
    2.2. Zasady sprawnego administrowania/zarządzania Henri Fayola
    2.3. Społeczna odpowiedzialność firm (CSR - Corporate Social Responsibility)
    2.3.1 Rodzaje CSR
    2.4. Społeczna odpowiedzialność w administracji publicznej
    2.4.1. Zasady etyczne Lorda Nolana
    2.4.2. Zasady etyczne w administracji publicznej w instytucjach Unii Europejskiej
    2.5. Co nowego w dziedzinie CSR?
    Rozdział 3. Planowanie, prognozowanie personelu
    3.1. Strategie personalne
    3.2. Marketing personalny czyli marketing organizacji w biznesie i w administracji publicznej
    3.3. Co nowego w kwestii marketingu personalnego? Najlepszy pracodawca. Portale społecznościowe. Employer branding
    Rozdział 4. Dobór pracowników
    4.1. Etapy doboru/naboru pracowników
    4.2. Miejsce i rola rekrutacji i selekcji w procesie zzl
    4.3. Modele doboru pracowników
    4.3.1. Model sita
    4.3.2. Model kapitału ludzkiego
    4.4. Określenie wymagań
    4.5. Systemy kwalifikacji pracowników
    4.6. Kogo współcześnie poszukują pracodawcy?
    Rozdział 5. Rodzaje rekrutacji
    5.1. Źródła rekrutacji
    5.1.1. Rekrutacja wewnętrzna - zalety, wady, organizacja
    5.1.1. Rekrutacja zewnętrzna - zalety, wady, organizacja
    5.2. Narzędzia rekrutacji
    5.3. Pomoc urzędów pracy
    5.4. Wyspecjalizowane agencje zajmujące się rekrutacją i selekcją
    5.5. Headhunters - łowcy głów
    5.6. Nietypowe sposoby rekrutowania (połączone z selekcją)
    5.7. Skuteczność procesu rekrutacji
    5.8. Co nowego w procesach doboru w Polsce i na świecie? Nowe sposoby działania firm Employer branding. "Biały wywiad". Portale społecznościowe. Networking. Background screening
    5.8.1. Nowa rola urzędów pracy?
    5.8.2. Dobór pracowników - nowatorskie konkrety
    5.8.3. Zatrudnianie atypowych grup pracowników
    5.9. Nowe sposoby działania kandydatów do pracy (potencjalnych pracowników). Personal branding. Europass
    Rozdział 6. Alternatywy klasycznej rekrutacji
    6.1. Koszty zatrudnienia w Polsce i w Europie
    6.2. Outsourcing. Outsourcing HR. Offshoring. Onshoring
    6.3. Centrum usług wspólnych (Shared Services Centre)
    6.4. Kompleksowa reorganizacja pracy (reengineering)
    6.5. Praca w nadgodzinach
    6.6. Automatyzacja, zmechanizowanie pracy jako alternatywa rekrutacji
    6.7. Praca w niepełnym wymiarze czasu
    6.8. Praca czasowa
    6.8.1. Leasing pracowników
    6.8.2. Praca za granicą
    6.8.3. Zatrudnianie cudzoziemców w biznesie i w administracji publicznej
    6.8.4. Zalety i wady pracy tymczasowej
    6.9. Job-sharing i work-sharing (dzielenie się pracą)
    6.9.1. Job-sharing
    6.9.2. Work-sharing
    6.10. Samozatrudnienie - dobrowolne i wymuszone (Bogus self-employment)
    6.11. Franczyza
    6.12. Praca na odległość. Chałupnictwo. Telepraca w biznesie i w administracji publicznej
    6.13. Co nowego w niestandardowych formach zatrudnienia? Przyszłość pracy tymczasowej. Nowe profesje. Coworking
    Rozdział 7. Proces selekcji
    7.1. Rodzaje selekcji
    7.2. Analiza dokumentów
    7.3. Rozmowy kwalifikacyjne (interviews)
    7.3.1. Cel, istota, przygotowanie i przebieg rozmowy kwalifikacyjnej
    7.3.2. Formy rozmów kwalifikacyjnych
    7.3.3. Nietypowe rozmowy kwalifikacyjne
    7.3.4. Dane, jakich pracodawca ma prawo żądać w procesie selekcji
    7.4. Referencje i rekomendacje
    7.5. Testy
    7.6. Assesment Centre (ocena zintegrowana lub ocena kompleksowa)
    7.7. Asertywność kandydatów do pracy i jej znaczenie w procesie selekcji
    7.8. Nabór urzędników w administracji
    7.8.1. Zasady szczególne naboru obowiązujące w administracji publicznej
    7.8.2. Nabór na stanowiska urzędników mianowanych w administracji publicznej
    7.9. Podsumowanie etapu doboru/naboru pracowników
    7.10. Wartość predykcyjna niektórych metod selekcji pracowników
    7.11. Co nowego w procesie doboru pracowników?
    Rozdział 8. Zawarcie umowy o zatrudnienie (umowy o pracę i umowy cywilno-prawne)
    8.1. Umowa o pracę i jej rodzaje
    8.1.1. Umowa na czas próbny
    8.1.2. Umowa na czas nieokreślony - zawieranie, rozwiązywanie, wypowiadanie
    8.1.3. Umowy na czas określony tzw. umowy terminowe - zawieranie, rozwiązywanie
    8.1.4. Umowy cywilnoprawne - umowa o dzieło, umowa zlecenia (regulowane na zasadach ogólnych przez Kodeks Cywilny)
    8.1.5. Co nowego w dziedzinie zatrudniania w Polsce?
    Rozdział 9. Adaptacja
    9.1. Adaptacja/socjalizacja prosta
    9.2. Mentoring
    9.2.1. Mentoring formalny i nieformalny - podobieństwa i różnice
    9.2.2. Funkcje i fazy mentoringu
    9.2.3. Co nowego w dziedzinie mentoringu? Cross-mentoring
    9.3. Coaching. Job coaching
    9.4. Promotorzy
    9.5. Inne sposoby adaptacji w biznesie i w administracji. Eventy
    9.6. Kaizen i Gemba Kaizen
    9.7. Błędy w procesie adaptacji
    9.8. Co nowego w procesach adaptacji/socjalizacji?
    Rozdział 10. Ocenianie pracowników
    10.1. Istota oceniania
    10.2. Ocenianie nieformalne
    10.3. Formalna ocena pracy
    10.4. System oceniania - składniki
    10.5. Projektowanie, wdrażanie i wykorzystywanie systemu ocen okresowych
    10.6. Cele oceniania
    10.7. Zarządzanie przez cele (MBO) a system oceniania
    10.8. Standardy oceniania
    10.9. Zasady oceniania
    10.9.1. Zasada systemowości
    10.9.2. Zasada systematyczności ocen
    10.9.3. Zasada powszechności
    10.9.4. Zasada elastyczności
    10.9.5. Zasada konkretności, terminowości oceniania i prostoty
    10.9.6. Zasada jawności (transparentności, przejrzystości) i poufności
    10.9.7. Zasada sprawności (efektywności)
    10.9.8. Zasada apelacji (dwuinstancyjności)
    10.10. Kryteria oceniania
    10.10.1. Kryteria oceniania
    10.10.2. Kryteria efektywności
    10.10.3. Kryteria kwalifikacyjne, zwane także kompetencyjnymi
    10.10.4. Kryteria behawioralne (zachowaniowe)
    10.10.5. Kryteria osobowościowe
    10.10.6. Co w praktyce najczęściej się ocenia?
    10.10.7. Oceny - modele kompetencji i kryteria kompetencyjne (przykłady z praktyki)
    10.11. Kryteria oceny urzędników administracji publicznej
    10.11.1. Ocenianie pracowników administracyjnych w instytucjach Unii Europejskiej
    10.11.2. Ocenianie urzędników w Polsce
    10.12. Podmioty oceniania
    10.13. Samoocena
    10.14. Ocena przez bezpośredniego przełożonego - ocena 180 stopni
    10.15. Ocena przez przełożonego wyższego szczebla
    10.16. Ocena przez przedstawicieli działu HR
    10.17. Ocena przez współpracowników i podwładnych
    10.18. Ocena 360 stopni
    10.19. Kontrolowanie jako element oceny
    10.19.1. Controlling
    10.19.2. HRA - Human Resources Accounting - wartościowanie nakładów i efektów zzl
    10.20. Procedura oceniania
    10.20.1. Liczba ocenianych i oceniających
    10.20.2. Opis wymagań dotyczących stanowisk pracy, do których będzie się odnosić ocena
    10.20.3. Harmonogram przeprowadzania ocen
    10.21. Metody i techniki oceniania
    10.21.1. Oceny absolutne. Zalety i wady
    10.21.2. Oceny relatywne. Zalety i wady
    10.22. Rodzaje rozmów oceniających
    10.22.1. Przygotowanie oceniających do rozmowy oceniającej
    10.22.2. Przygotowanie ocenianych do rozmowy oceniającej
    10.23. Nietypowe sposoby oceniania
    10.24. Błędy i zagrożenia związane z systemem ocen pracowniczych
    10.24.1. Błędy systemu oceniania
    10.24.2. Błędy "ludzkie" w ocenianiu
    10.25. Co nowego w dziedzinie oceniania pracowników?
    Rozdział 11. Kariera. Rozwój pracowników
    11.1. Kariera zawodowa. Prawo Petera i Prawo Paula
    11.1.1. Cykl życia człowieka a rozwój kariery
    11.1.2. Awanse i systemy awansowe
    11.2. Rozwój przez naukę
    11.3. Proces uczenia się dorosłych
    11.4. Szkolenia pracowników
    11.4.1. Koncepcja uczenia się D. Kolba
    11.4.2. Typologia uczących się według P. Honey'a i A. Mumforda
    11.4.3. Nauczanie dorosłych według M.S. Knowlesa i G. Fischera
    11.4.4. Model etapów uczenia się - od nieuświadomionej niekompetencji do nieuświadomionej kompetencji
    11.5. Sceptycznie o stylach uczenia się
    11.6. Bariery w uczeniu się dorosłych
    11.7. Ocena jakości szkoleń
    11.8. Rozwój i edukacja dorosłych w Unii Europejskiej i na świecie
    11.9. Idea uczenia się przez całe życie (Lifelong Learning). Uczenie ustawiczne
    11.10. Zarządzanie wiedzą (Knowledge Management)
    11.11. Szkolenia urzędników administracji publicznej w Polsce
    11.12. Co nowego w dziedzinie rozwoju zawodowego pracowników?
    11.12.1. Nowe rozstrzygnięcia prawne
    11.12.2. Europejskie Ramy Kwalifikacyjne (ERK)
    11.12.3. E-learning i Rapid e-learning
    11.12.4. Blended learning - różne, naprzemienne metody nauczania
    11.12.5. Edutainement i eventy
    Rozdział 12. Pożegnania z pracą - odejścia, zwolnienia z pracy i outplacement
    12.1. Indywidualne odejścia z pracy. Rozwiązywanie umów za wypowiedzeniem i bez wypowiedzenia. Przejścia na emeryturę
    12.2. Zarządzanie zwolnieniami (Managing the Redundancy Process). Zwolnienia w biznesie i w administracji
    12.3. Zwolnienia urzędników administracji publicznej
    12.4. Outplacement (Pomoc ze strony organizacji dla zwalnianych pracowników)
    12.5. Outplacement w praktyce zagranicznej i krajowej
    12.6. Co nowego w obszarze odejść i zwolnień pracowników?
    Rozdział 13. Nowe modele, trendy i wyzwania w zarządzaniu zasobami ludzkimi
    13.1. Oczekiwania wobec działów HR
    13.2. Modele funkcjonowania HR
    13.3. Trendy zmian w zzl
    13.4. Wpływ kryzysu gospodarczego na zzl
    13.5. Wyzwania dla pracowników działów ZZL i dla pracodawców w opinii ich przedstawicieli
    13.6. Wyzwania dla zzl w wymiarze ogólnym
    13.6.1. Wyzwania związane z demografią
    13.6.2. Wyzwania związane z migracjami
    13.6.3. Wyzwania związane z charakterem ludzkim
    13.6.4. Wyzwania związane z unowocześnianiem i globalizacją procesów zzl
    Zakończenie
    Słownik podstawowych pojęć
    Załączniki
    Spis rysunków i tabel
    Bibliografia
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa