Dodatkowe informacje
ISBN:[zasłonięte]978-8351-846-0liczba stron: 136Okładka: miękkaWydawnictwo: DifinWymiary: 160 x 230 mmRok wydania: 2008 Opis
Opracowanie jest pierwszą w Polsce próbą przedstawienia problematyki zarządzania zasobami ludzkimi w sektorze turystycznym. Jego celem jest dostarczenie podstawowej wiedzy na temat istoty procesu zarządzania zasobami ludzkimi i znaczenia poszczególnych jego instrumentów w działalności przedsiębiorstw turystycznych. Autorka charakteryzuje zatrudnienie w sektorze turystycznym oraz omawia problematykę rekrutacji i selekcji pracowników, szkoleń, motywowania i oceniania pracowników, a także identyfikowania
i zaspokajania ich potrzeb zawodowych.
W pracy wskazano na możliwość wykorzystania omówionych metod
i narzędzi w praktyce organizacyjnej. Dlatego, poza prezentacją podstawowych zagadnień teoretycznych, znaczne miejsce zajmują studia przypadków i przykłady praktycznego zastosowania poszczególnych instrumentów zarządzania zasobami ludzkimi.
Książka jest adresowana do studentów uczelni ekonomicznych kształcących się
w specjalnościach związanych z szeroko rozumianą gospodarką turystyczną, a także do przedstawicieli branży turystycznej, kadry menedżerskiej i pracowników biur podróży, hoteli, placówek gastronomicznych.
Spis treści:
Wstęp
ROZDZIAŁ I. TEORETYCZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W SEKTORZE TURYSTYCZNYM
1.1. Tendencje w zarządzaniu ludźmi
1.2. Istota zarządzania zasobami ludzkimi
1.3. Cele zarządzania zasobami ludzkimi
1.4. Adresaci działań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i ich potrzeby
ROZDZIAŁ II. SEKTOR TURYSTYCZNY JAKO OBSZAR ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI
2.1. Turystyka jako sektor gospodarki
2.2. Pracodawcy w sektorze turystycznym
2.3. Zatrudnienie w sektorze turystycznym
2.4. Praca jako czynnik produkcji w sektorze turystycznym
ROZDZIAŁ III. REKRUTACJA CZYLI POZYSKIWANIE KANDYDATÓW DO PRACY
W SEKTORZE TURYSTYCZNYM
3.1.Przygotowanie procesu rekrutacji w przedsiębiorstwach turystycznych
3.1.1. Diagnoza potrzeb personalnych
3.1.2. Opis stanowiska pracy
3.1.3. Profil kandydata
3.2. Wybór strategii rekrutacyjnej- rekrutacja wewnętrzna lub zewnętrzna
3.3. Metody rekrutacji
3.3.1. Ogłoszenia prasowe
3.3.2. Rekrutacja internetowa
3.3.3. Poszukiwanie bezpośrednie
ROZDZIAŁ IV. TECHNIKI SELEKCJI KANDYDATÓW DO PRACY W SEKTORZE TURYSTYCZNYM
4.1. Selekcja na podstawie aplikacji
4.2. Rozmowa kwalifikacyjna
4.3. Testy psychologiczne
4.4. Assesment center
ROZDZIAŁ V. POZOSTAŁE INSTRUMENTY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI
W SEKTORZE TURYSTYCZNYM
5.1. Motywowanie pracowników
5.2. Szkolenia jako narzędzie rozwoju pracowników i przedsiębiorstwa turystycznego
5.3. Ocenianie pracowników
Zakończenie