Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zarządzanie wiedzą w tworzeniu innowacji: model te

18-05-2014, 7:25
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 35 zł     
Użytkownik kkc32
numer aukcji: 4221949181
Miejscowość gdańsk
Wyświetleń: 3   
Koniec: 18-05-2014 07:19:03

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2014
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Zarządzanie wiedzą w tworzeniu innowacji: model tercji organizacji – ujęcie fraktalne

 

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

Autor: Agnieszka A. Szpitter 


cena: 35,00 zł

 

 

 

 

Niniejsza monografia poświęcona problematyce czynników i warunków determinujących rozwój wiedzy organizacyjnej przy tworzeniu innowacji produktu (kolekcji odzieży) istotnie wzbogaca teoretyczno-metodyczne i empiryczne aspekty zarządzania, w szczególności zaś o oryginalne, fraktalne ujęcie modelu tercji organizacji, integrujące koncepcję organizacji uczącej się z innowacyjnym podejściem do zarządzania projektami. W kontekście rozwoju gospodarki innowacyjnej podjęty problem badawczy jest aktualny i ważny. Jego rozwiązanie w istotnym stopniu wypełnia istniejącą na gruncie krajowym lukę metodyczną i empiryczną związaną z fraktalnym ujęciem modelu tercji organizacji jako instrumentu kształtowania dojrzałości organizacyjnej w zarządzaniu wiedzą ukierunkowanym na rozwój innowacji. Monografia stanowi podwaliny nowego nurtu w naukach o zarządzaniu, nurtu proinnowacyjnego zarządzania wiedzą organizacyjną. Na wyróżnienie zasługuje umiejętna selekcja i analiza koncepcji związanych bezpośrednio z podjętą problematyką wypracowanych w kilku nurtach nauk o zarządzaniu, a mianowicie: zarządzania wiedzą i innowacjami oraz zarządzania projektami, istotnych dla strukturalizacji sformułowanego problemu badawczego. Konsekwencja metodyczna oraz spójność i ciągłość wywodów ściśle powiązanych z wiązką celów cząstkowych potwierdza wysoki stopień dojrzałości naukowej Autorki oraz umiejętność krytycznej i twórczej analizy kluczowych elementów dotychczasowego dorobku w badanym obszarze. Twórcze i systemowe podejście do podjętego problemu oparte na holistycznej koncepcji organizacji zaowocowało rozwinięciem autorskiego modelu tercji organizacji o pierwsze na gruncie krajowym ujęcie fraktalne. Warto w tym miejscu podkreślić uniwersalny charakter tego modelu i narzędzi go wspomagających. Kolejnym istotnym i oryginalnym elementem pracy jest operacjonalizacja i integracja modelu tercji organizacji z koncepcją piątej dyscypliny P. Senge.

 

 

Spis treoeci
Wstêp .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  ..  .  .  .  .  .  . 7
Czêoeæ I
TEORETYCZNE ASPEKTY ORGANIZACJI UCZ¥CEJ SIÊ
I ZARZ¥DZANIA PROJEKTAMI
Rozdzia³ 1
Organizacja ucz¹ca siê jako narzêdzie zarz¹dzania wiedz¹ .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 17
1.1. Pojêcie i rozwój organizacji ucz¹cej siê .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 17
1.2. Koncepcja organizacyjnego uczenia siê .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 34
Rozdzia³ 2
Zarz¹dzanie projektami jako wyraz innowacji organizacyjnej .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 47
2.1. Pojêcie projektu i zarz¹dzania projektami .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 47
2.2. Innowacyjne podejoecia do zarz¹dzania projektami .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 58
Czêoeæ II
METODYCZNO-EMPIRYCZNE ASPEKTY BADANIA WED£UG MODELU
TERCJI ORGANIZACJI
Rozdzia³ 3
Koncepcja metodyczna badania .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . .  .  .  . 81
3.1. Holistyczny model tercji organizacji – ujêcie fraktalne .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 81
3.2. Transpozycja holistycznego modelu tercji organizacji w model fraktalny
tercji organizacji jako wytyczna do skonstruowania narzêdzia badawczego .  .  .  .  .  . 88
Rozdzia³ 4
Analiza i wnioski z badañ w przedsiêbiorstwach sektora odzie¿owego .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 101
4.1. Syntetyczna analiza wyników badañ przedsiêbiorstwa alfa (a) .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 102
4.2. Syntetyczna analiza wyników badañ przedsiêbiorstwa beta ( b) .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 104
4.3. Syntetyczna analiza wyników badañ przedsiêbiorstwa gamma (g) .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 106
4.4. Szczegó³owe wyniki badañ w przedsiêbiorstwie alfa (a) .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 108
4.5. Szczegó³owe wyniki badañ w przedsiêbiorstwie beta (b) .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 117
4.6. Szczegó³owe wyniki badañ w przedsiêbiorstwie gamma (g) .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 123
4.7. Podsumowanie .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . .  .  . 131
Zakoñczenie.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . .  .  .  . 147
Za³¹czniki .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . .  .  .  . 151
Bibliografia .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 187
Spis rysunków.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .   .  .  .  . 197
Spis tabel i tablic .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . .  .  .  . 198

 

 

 

 

 

ISBN:[zasłonięte]978-8365-161-1

Rok wydania: 2014

Liczba stron: 198

Format: B5

 

 

 


 

 

 

 

Na każdą książkę wystawiamy paragon fiskalny lub fakturę VAT.

 

Książkę można odebrać osobiście w Gdańsku - Ujeścisko

 

Koszt dostawy każdej dodatkowej sztuki to dodatkowo 1,50 zł

 

 

 


 

 

 

 



Zarządzanie wiedzą w tworzeniu innowacji: model te