Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ZARZĄDZANIE W PIELĘGNIARSTWIE DOROTA Wys.0 ZŁ

03-10-2014, 22:35
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 78.99 zł     
Użytkownik progmar
numer aukcji: 4575464809
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 3   
Koniec: 03-10-2014 22:22:39

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha




WAŻNE

Przed zakupem zapoznaj się z warunkami sprzedaży opisanymi na stronie omnie

Opis przedmiotu

Zarządzanie w pielęgniarstwie
Podręcznik dla studentów studiów magisterskich wydziałów pielęgniarstwa oraz wydziałów nauk o zdrowi
Autorzy: Genowefa Gaweł, Leszek Grochowski, Grażyna Iwanowicz-Palus
Redaktor naukowy: Anna Ksykiewicz-Dorota
Dziedzina: Pielęgniarstwo, Zdrowie publiczne i epidemiologia
Wydawnictwo: PZWL
Stron: 582
ISBN: 838[zasłonięte]9378
Rok wydania: 2005 Dodruk 2013
Wydanie: 1
Oprawa: miękka
Format: B5

    
Książka jest kontynuacją podręcznika „Podstawy organizacji pracy pielęgniarskiej”. Została napisana z myślą o osobach zainteresowanych pracą w dziedzinie zarządzania opieką zdrowotną, a szczególnie podsystemem pielęgniarstwa. Zagadnienia podzielono na dwie części: wybrane problemy nauki o zarządzaniu oraz ekonomika i finanse w ochronie zdrowia.

Spis treści

Wstęp
Część I. Wybrane problemy nauki o zarządzaniu
Rozdział 1. Podsystem pielęgniarstwa
1.1. System ochrony zdrowia i podsystem pielęgniarstwa
1.2. Oddziaływanie wybranych koncepcji polityki zdrowotnej i zarządzania opieką na zmiany w podsystemie pielęgniarstwa
1.3. Misja, funkcje i cele podsystemu pielęgniarstwa
Rozdział 2. Zarządzanie - nauka i praktyka
2.1. Zarządzanie - zmiany w teorii i praktyce
2.2. Istota współczesnego zarządzania
2.3. Etyka zarządzania
Rozdział 3. Funkcje kierownicze
3.1. Definicja i istota kierowania zespołami pielęgniarskimi
3.2. Planowanie: definicje, istota, zasady, wymiary
3.3. Organizowanie
3.4. Motywowanie
3.5. Kontrolowanie - istota, proces, zadania i rodzaje
3.6. Kierowanie przez delegowanie uprawnień
Rozdział 4. Proces decyzyjny
4.1. Istota podejmowania decyzji, typy decyzji
4.2. Różne modele podejmowania decyzji
4.3. Metoda pozytywnej niepewności w podejmowaniu decyzji w okresie przekształceń systemu opieki zdrowotnej
4.4. Decentralizacja podejmowania decyzji kierowniczych. Delegowanie uprawnień decyzyjnych na pielęgniarskich stanowiskach pracy
4.5. Zalety i wady grupowego podejmowania decyzji
Rozdział 5. Style zarządzania
5.1. Ewolucja stylów zarządzania
5.2. Rodzaje stylów zarządzania
5.3. Uwarunkowania stylów zarządzania
5.4. Styl zarządzania a szczebel w hierarchii organizacyjnej podsystemu pielęgniarstwa
5.5. Znaczenie stylu zarządzania dla funkcjonowania organizacji
5.6. Styl kierowania a istota i cechy przywództwa współczesnego menedżera
Rozdział 6. Zarządzanie strategiczne
6.1. Proces zarządzania strategicznego
6.2. Budowa strategii
6.3. Wybrane metody analizy strategicznej
6.4. Alternatywne strategie dla systemu ochrony zdrowia i podsystemu pielęgniarstwa
6.5. Zarządzanie operacyjne. Wzajemne relacje i różnice między zarządzaniem strategicznym a operacyjnym
6.6. Specyfika zarządzania operacyjnego w opiece zdrowotnej i pielęgniarstwie
Rozdział 7. Marketing usług zdrowotnych
7.1. Istota marketingu świadczeń zdrowotnych
7.2. Analiza i badanie rynku
7.3. Cztery podstawowe etapy w rozwoju zarządzania organizacjami
7.4. Segmentacja rynku usług zdrowotnych
7.5. Marketing-mix dla świadczeń pielęgniarskich
Rozdział 8. Zarządzanie zasobami ludzkimi
8.1. Znaczenie zasobów ludzkich w organizacji
8.2. Istota i cechy szczególne zasobów ludzkich w systemach zdrowotnych
8.3. Planowanie zasobów ludzkich w organizacji, zakres i etapy
Rozdział 9. Planowanie zapotrzebowania na opiekę pielęgniarską
9.1. Potrzeby zdrowotne i zapotrzebowanie na opiekę a planowanie obsad pielęgniarskich
9.2. Weryfikacja i dostosowanie metod „Patient Classification System” do warunków organizacyjnych krajowych szpitali
9.3. Metody klasyfikacji pacjentów w planowaniu obsad pielęgniarskich i położniczych na oddziałach o różnym profilu
9.4. Planowanie kadr pielęgniarskich w podstawowej opiece zdrowotnej
Rozdział 10. Nabór i dobór pracowników
10.1. Nabór pracowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi w organizacji
10.2. Dobór pracowników. Standardowy proces selekcji
10.3. Dobór kandydatów na pielęgniarskie stanowiska pracy
10.4. Utrzymanie zasobów ludzkich w organizacji
Rozdział 11. Adaptacja społeczno-zawodowa
11.1. Pojęcie adaptacji społecznej i zawodowej
11.2. Czynniki warunkujące adaptację społeczno-zawodową pielęgniarek
11.3. Ramowy program adaptacji społeczno-zawodowej pielęgniarek
11.4. Uwarunkowania kultury organizacji
11.5. Wpływ kultury organizacji na pracę zespołów pielęgniarskich
11.6. Kultura organizacji a kształtowanie wizerunku profesji pielęgniarek i położnych
Rozdział 12. Doskonalenie zawodowe
12.1. Znaczenie doskonalenia zawodowego dla rozwoju organizacji
12.2. System kształcenia podyplomowego pielęgniarek i położnych
12.3. Organizacja doskonalenia zawodowego w zakładzie
12.4. Metody stosowane w zakładowym doskonaleniu zawodowym
12.5. Ocenianie, ewaluacja doskonalenia zawodowego
12.6. Ścieżka kariery zawodowej
Rozdział 13. System ocen pracowniczych
13.1. Elementy systemu oceniania
13.2. Rodzaje ocen
13.3. Sposoby oceniania
13.4. Czynniki zniekształcające wyniki oceny
13.5. Kryteria oceny pracy na pielęgniarskich stanowiskach wykonawczych i kierowniczych
Rozdział 14. Projektowanie pielęgniarskich stanowisk kierowniczych
14.1. Podstawowe podejścia koncepcyjne do problematyki stanowisk pracy
14.2. Zakres odpowiedzialności, obowiązków i uprawnień na pielęgniarskich stanowiskach kierowniczych
14.3. Zasady formułowania zadań na stanowiskach pracy
14.4. Proces komunikowania na stanowiskach pracy
Rozdział 15. Zarządzanie jakością
15.1. Jakość - pojęcia podstawowe
15.2. System zapewniania jakości
15.3. Geneza zarządzania jakością
15.4. Kompleksowe zarządzanie jakością (TQM)
15.5. Współczesne podejście do jakości w ochronie zdrowia i pielęgniarstwie
15.6. Standardy w zarządzaniu opieką pielęgniarską
Rozdział 16. Doskonalenie organizacji, zmiana, konflikt
16.1. Wprowadzenie
16.2. Doskonalenie organizacji
16.3. Zmiana, rodzaje zmian
16.4. Źródła zmian
16.5. Podstawowe zasady przeprowadzania zmian
16.6. Proces zmian
16.7. Strategie wprowadzania zmian
16.8. Rzecznik zmiany
16.9. Kierowanie konfliktem
Rozdział 17. Usprawnianie pracy w ochronie zdrowia i podsystemie pielęgniarstwa
17.1. Metodyka postępowania organizatorskiego w rozwiązywaniu problemów i usprawnianiu pracy
17.2. Badanie metod
17.3. Techniki heurystyczne
17.4. Mierzenie i normowanie pracy
17.5. Wartościowanie pracy
Rozdział 18. Ergonomiczna analiza pracy
18.1. Ergonomia, podstawowe definicje, istota, zakres, podział
18.2. Metody pomiaru stopnia obciążenia pracą fizyczną
18.3. Analiza obciążenia psychicznego na pielęgniarskich stanowiskach
18.4. Obciążenie na pielęgniarskich stanowiskach wynikające z narażenia na czynniki środowiska pracy
18.5. Rytmy biologiczne i ich wpływ na aktywność fizyczną i umysłową
18.6. Zmęczenie, przerwy w pracy na różnych stanowiskach w podsystemie pielęgniarstwa
Część II Ekonomika, finanse w ochronie zdrowia
Rozdział 19. Modele finansowania opieki zdrowotnej
19.1. Modele systemów zdrowotnych jako pochodna polityki zdrowotnej danego kraju
19.2. Ewolucja dotychczasowych modeli i zmiana sposobów ich finansowania
19.3. Współpłacenie pacjentów w ochronie zdrowia w krajach zachodnich i państwach Europy centralnej i wschodniej
19.4. Finansowanie opieki zdrowotnej w Polsce
Rozdział 20. Planowanie, budżetowanie, monitoring usług zdrowotnych
20.1. Wyjaśnienie podstawowych pojęć z zakresu ekonomiki zdrowia
20.2. Finanse publiczne
20.3. Założenia budżetu publicznego
20.4. Dochody i wydatki budżetowe
20.5. Rachunek kosztów w zakładach opieki zdrowotnej
20.6. Opracowanie budżetu dla wybranej jednostki organizacyjnej
20.7. Opracowanie budżetu na opiekę pielęgniarską w wybranej jednostce organizacyjnej
20.8. Nadzór nad realizacją budżetu
Rozdział 21. Wybrane analizy finansowe i ekonomiczne
21.1. Wady i zalety różnych form finansowania opieki zdrowotnej
21.2. Analiza ekonomiczna i analiza finansowa
Piśmiennictwo
Spis rycin
Spis tabel
Indeks

*Opis zaczerpnięty ze strony wydawnictwa.

Gwarancja

Sprzedawane przez nas książki są nowe, w większości ofoliowane. W przypadku błędów drukarskich (np. brak stron, stony źle zszyte) reklamacje są załatwiane "od ręki". Sposób realizacji reklamacji jest każdorazowo uzgadniany z Klientem.

Promocje

  • Książki opłacone z góry wysyłamy gratis najtańszym sposobem dostawy.
  • Klient może wybrać inny sposób dostawy opłacając inny rodzaj wysyłki. Koszty dla każdego przedmiotu są wyszczególnione w sekcji "Koszt dostawy".
  • Przypominamy, że list zwykły i polecony może byc dostarczony do 14 dni roboczych i nie mamy na to wpływu. Dlatego jeżeli zależy Państwu na czasie zalecamy wybór innego sposobu dostawy.
  • Przesyłki kurierskie wysyłamy codziennie we wszystkie dni robocze.
  • Terminy wysyłania innych rodzajów przesyłek są opisane tutaj.
  • W przypadku równoczesnego zakupu co najmniej dwóch książek (nawet z różnych naszych aukcji) wysyłka kurierem, paczką pocztową biznesową lub usługą Paczkomaty 24/7 gratis !! (Dotyczy tylko książek opłaconych z góry).
  • UWAGA: Pozycje składające się z dwóch i więcej tomów sprzedawane na jednej aukcji traktowane są jako jedna książka.
  • Zakupy dokonane z różnych naszych kont na Allegro nie podlegają łączeniu.
  • Jednorazowa dopłata do przesyłki pobraniowej jest naliczona niezależnie od ilości zakupionych pozycji. Koszty dopłaty wyszczególnione są w sekcji "Koszt dostawy".

Okazje

Książki z małymi defektami w obniżonej cenie

Wyprzedaże

Promocje

Oferta

Posiadamy ofertę z wielu różnych wydawnictw. Sprawdź naszą ofertę na allegro.

Dodatkowo posiadamy także podręczniki niezbędne do egzaminów państwowych LEP i L-DEP.

Referencje

Gwarantujemy najwyższą jakość obsługi !! 
Dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów !!

Zaufało nam już ponad 30.000 Klientów dołącz do ich grona, postaw na szybkość i niezawodność !!

Sprawdź nasze komentarze !!

Nasz adres

PROGMAR

 

Rzetelna firma

 

Dane adresowe

Kontakt Magazyn

tel. 693 [zasłonięte] 59 49

tel. 796 [zasłonięte] 45 66

 

GG:  23[zasłonięte]167
GG:  47[zasłonięte]736

 

Skype:

Ksiazki-Medyczne.eu

 

Mój stan

 

e-mail:

email

Kontakt Biuro


GG:  [zasłonięte]53151
GG:  [zasłonięte]14746

 

tel. 601 [zasłonięte] 48 66
tel. 663 [zasłonięte] 22 23

 

Regulamin

TREŚĆ REGULAMINU

Płatność

  • Płacę z Allegro
  • Płatność przy odbiorze towaru od kuriera
  • Płatność przy odbiorze towaru z paczkomatu
  • Płatność gotówką
  • Przelewem na konto:
    Alior Bank
    65 2490 [zasłonięte] 0[zasłonięte]0050000 [zasłonięte] 124115

Faktury

Wystawiamy faktury. 

Podane ceny są cenami brutto i zawierają podatek VAT.

Wysyłka

TERMINY REALIZACJI WYSYŁEK !!

 

Logo Poczta

 

Paczkomaty 24/7

 

Logo 7

 

Odbiór osobisty

Odbiór osobisty możliwy tylko po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.

Śledzenie Transakcji

Po zakupie towaru będą Państwo na bieżąco informowani o stanie transakcji przy pomocy wiadomości e-mail.

 

 

 



GALERIA progmar  -  W Y B R A N E    O F E R T Y © 2[zasłonięte]005-20
 Net_Studio
?