Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zarządzanie turystyką w kryzysie. Edukacja...

17-05-2014, 19:07
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 52.70 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 4250742537
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 4    Wyświetleń: 1   
Koniec: 16-06-2014 19:01:03

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Zarządzanie turystyką w kryzysie. Edukacja i marka



Dane:
  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]55661
  • liczba stron: 288
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: CeDeWu
  • wymiary: 165 x 235 mm
  • Data wydania: 2[zasłonięte]013-12
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    współczesną turystyką. Takie połączenie zaowocowało identyfikacją kluczowych problemów branży turystycznej w kontekście aktualnych problemów politycznych i gospodarczych, procesów i zdarzeń naturalnych, jak również zmieniających się potrzeb klientów. Uznano, że do aktualnych kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstw, ale także regionów turystycznych, należą wsparcie ze strony systemu edukacyjnego oraz przemyślany i systematycznie realizowany proces zarządzania marką organizacji czy regionu.
    Zaproponowany układ opracowań nie wyczerpuje problematyki zarządzania turystyką w kryzysie. Niemniej mamy nadzieję, że teksty zamieszczone w książce staną się inspiracją do dalszych badań, wdrożeń ich wyników w praktyce zarządzania turystyką, jak również edukacji kadr dla turystyki w Polsce.

    Wprowadzenie 11
    Część I
    Kryzys: zagraniczne rynki turystyczne
    Rozdział 1
    Wpływ sytuacji ekonomicznej w Europie i na świecie na decyzje związane z turystyką Polaków - Renata Rasińska, Iwona Nowakowska 17
    Streszczenie 17
    Wstęp 18
    1.1. Cel 19
    1.2. Metodyka badań 19
    1.3. Wyniki 19
    Wnioski 24
    Bibliografia elektroniczna 25
    Abstract 25
    Rozdział 2
    Strategy of Tourism Development in Slovak Republic in the Context of Competition, Innovations and Crisis Development - Andrej Malachovsky 27
    Abstract 27
    Introduction 27
    2.1. Types of market strategies in tourism 29
    2.2. Marketing strategies in tourism and for tourism objects 31
    2.3. The market life cycle strategies in the tourism object 32
    2.4. The marketing mix tools strategies 33
    2.5. An application of the product - market matrix on the example of Austria and Slovakia as the basis of the tourism strategy 35
    Bibliography 40
    Streszczenie 40
    Rozdział 3
    Building a Positive Perception of a Destination Brand. Case Study of Selected Tourist Resorts in Slovakia - Vanda Marakova, Ivana Šimočkova 41
    Abstract 41
    Introduction 42
    3.1. Critical review of literature 42
    3.2. Methodology 44
    3.3. Results and discussion 45
    3.4. Brand perception and evaluation by the marketing managers 46
    3.5. Visitors’ brand perception 48
    Conclusion 50
    Bibliography 51
    Streszczenie 52
    Rozdział 4
    Polityka podatkowa a przedsiębiorstwa turystyczne w Federacji Rosyjskiej - Grzegorz Sroślak 53
    Streszczenie 53
    Wstęp 54
    4.1. Społeczno-polityczne tło systemu polityki podatkowej w FR 54
    4.2. Założenia systemu polityki podatkowej działalności turystycznej w FR 55
    4.3. Instrumenty systemu podatkowego przedsiębiorstw turystycznych 56
    4.4. Kierunki zmian systemu podatkowego po 1989 roku 59
    4.5. Sprawiedliwość podatkowa i zadłużenie podatkowe przedsiębiorstw 61
    4.6. Przekształcenia systemu podatkowego i polityki podatkowej a gospodarka 62
    Zakończenie 65
    Bibliografia 65
    Źródła prawne 65
    Źródła internetowe 66
    Abstract 66
    Rozdział 5
    Turysta z Chin - szansą europejskiej branży turystycznej - Karolina Nessel 67
    Streszczenie 67
    Wstęp 68
    5.1. Kryzys gospodarczy przeradza się w kryzys turystyczny 68
    5.2. Turyści chińscy jako szansa 74
    5.3. Profil turysty chińskiego za granicą 77
    5.4. Możliwa i konieczna adaptacja do potrzeb turysty z Chin 79
    Zakończenie 81
    Bibliografia 81
    Bibliografia elektroniczna 82
    Abstract 83
    Rozdział 6
    Standardy europejskie w bezpieczeństwie masowych imprez sportowych - Patrycja Szreder, Tymoteusz Chodźko, Marek Zawartka 85
    Streszczenie 85
    Wstęp 86
    6.1. Europa wobec bezpieczeństwa masowych imprez sportowych 87
    6.2. Regulacje prawne stosowane do walki ze stadionowym bandytyzmem w Polsce 90
    6.3. Instytucja stewarda i spottera 92
    Podsumowanie 96
    Bibliografia 96
    Akta prawne 97
    Dokumenty elektroniczne 97
    Abstract 98
    Część II
    Przedsiębiorstwa turystyczne i lokalne produkty turystyczne w warunkach kryzysu
    Rozdział 7
    Instytucje otoczenia biznesu a kształtowanie przedsiębiorczości w firmach turystycznych w warunkach kryzysu - Jarema Batorski, Tomasz Czubek 101
    Streszczenie 101
    Wstęp 102
    7.1. Pozytywne praktyki menedżerskie w branży turystycznej 102
    7.2. Przedsiębiorczość wewnętrzna 104
    7.3. Instytucje otoczenia biznesu a przedsiębiorczość 105
    Bibliografia 107
    Abstract 108
    Rozdział 8
    Oddziaływanie sytuacji kryzysowych na zarządzanie ryzykiem finansowym w przedsiębiorstwach turystycznych - Małgorzata Kurleto 109
    Streszczenie 109
    Wstęp 110
    8.1. Sytuacje kryzysowe a przedsiębiorstwa turystyczne 110
    8.2. Ryzyko finansowe wśród innych rodzajów ryzyka 112
    8.3. Zarządzanie ryzykiem finansowym 114
    8.4. Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwach turystycznych ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem finansowym 116
    Podsumowanie 119
    Bibliografia 121
    Abstract 123
    Rozdział 9
    Infoprzestrzeń firm turystycznych jako narzędzie przeciwdziałania negatywnym skutkom sytuacji kryzysowej - Sebastian Kopera 125
    Streszczenie 125
    Wstęp 126
    9.1. Metodyka postępowania badawczego 127
    9.2. Omówienie wyników 129
    Podsumowanie i uwagi końcowe 132
    Bibliografia 133
    Abstract 133
    Rozdział 10
    Zarządzanie obszarowym produktem turystycznym Ziemi Chełmińskiej w sytuacji kryzysowej - Renata Jaroszewska-Brudnicka 135
    Streszczenie 135
    Wstęp - zarys problemu 136
    10.1. Podstawowe założenia teoretyczne 137
    10.2. Ziemia Chełmińska - obszarowy produkt turystyczny 139
    10.3. Rola społeczności lokalnej w rozwoju regionalnym i lokalnym 142
    10.4. Klaster turystyczny na Ziemi Chełmińskiej 143
    Zakończenie 144
    Bibliografia 145
    Abstract 146
    Rozdział 11
    Turystyka przyjazdowa do Krakowa w latach 2[zasłonięte]005-20. Innowacyjne rozwiązania turystyczne władz miasta Krakowa - Kamila Ziółkowska-Weiss 147
    Streszczenie 147
    Wstęp 148
    11.1. Wielkość przyjazdów 149
    11.2. Sezonowość przyjazdów 151
    11.3. Struktura przyjeżdżających 154
    11.4. Wpływ rozwoju turystyki na warunki ekonomiczne miasta Krakowa 159
    Podsumowanie - Innowacyjne rozwiązania turystyczne władz miasta Krakowa 161
    Bibliografia 163
    Dokumenty 163
    Abstract 163
    Część III
    Zarządzanie w turystyce - edukacja
    Rozdział 12
    Kształcenie nowoczesnych kadr zarządzających turystyką - Renata Rasińska, Iwona Nowakowska 167
    Streszczenie 167
    Wstęp 168
    12.1. Cel 171
    12.2. Metodyka badań 171
    12.3. Wyniki 171
    12.4. Dyskusja 174
    Podsumowanie 176
    Bibliografia elektroniczna 176
    Abstract 177
    Rozdział 13
    Kompetencje pracowników biur podróży w opinii ich menedżerów i właścicieli - implikacje - Agnieszka Łoś 179
    Streszczenie 179
    Wstęp 179
    13.1. Wyniki przeprowadzonych badań ankietowych 181
    Podsumowanie 186
    Bibliografia 187
    Abstract 187
    Rozdział 14
    Miejsce turystyki w wizji rozwoju Sądecczyzny. Spojrzenie władz subregionu a wyobrażenia uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów - Dariusz Woźniak 189
    Streszczenie 189
    Wstęp 189
    14.1. Znaczenie turystyki w gospodarce i strategii rozwoju Sądecczyzny 190
    14.2. Wyniki badań bezpośrednich 195
    Podsumowanie 198
    Bibliografia 199
    Bibliografia elektroniczna 199
    Abstract 199
    Rozdział 15
    Systemy CRM (Customer Relationship Management) w turystyce przyjazdowej w Niemczech. Karty turystyczne jako systemy lojalności klienta - doświadczenia niemieckie - Jerzy Jaworski, Sandra Sensbach, Justyna Wyżycka 201
    Streszczenie 201
    Wstęp 202
    15.1. Od opłaty klimatycznej do karty turystycznej 202
    15.2. Zalety i wady karty turystycznej z punktu widzenia turystów, dostawców usług turystycznych oraz destynacji turystycznej 204
    15.3. Karty turystyczne i ich rodzaje 206
    15.4. Elektroniczne karty turystyczne 206
    15.5. Funkcjonowanie elektronicznej karty turystycznej (na przykładzie karty szwarcwaldzkiej) 208
    15.6. Standardowe karty turystyczne/karty turystyczne z wykorzystaniem kodu kreskowego 209
    15.7. Kupony rabatowe 211
    15.8. Zastosowanie kart w turystycznych rejonach wiejskich 212
    15.9. Pozyskanie usługodawców 213
    15.10. Konkurować czy współpracować z innymi destynacjami turystycznymi? 215
    Podsumowanie 216
    Bibliografia 216
    Wydawnictwa książkowe 216
    Źródła internetowe 217
    Abstract 217
    Rozdział 16
    Inwestycje w kapitał ludzki - sposobem na kryzys przedsiębiorstw hotelarskich - Ewa Wszendybył-Skulska 219
    Streszczenie 219
    Wstęp 220
    16.1. Istota inwestycji w kapitał ludzki 222
    16.2. Sposoby inwestowania w kapitał ludzki w hotelach 226
    Podsumowanie 229
    Bibliografia 231
    Abstract 231
    Część IV
    Zarządzanie turystyką w kryzysie - marka
    Rozdział 17
    Marka sportowa w promocji turystycznej regionów - Małgorzata Bednarczyk, Jagna Marczułajtis-Walczak 235
    Streszczenie 235
    17.1. Przesłanki zastosowania sportowych filarów marki narodowej i regionalnej 236
    17.2. Pułapki zmiany wizerunku marki narodowej i regionalnej a zastosowanie sportowych filarów marek 239
    17.3. Sportowe filary marki narodowej i regionalnej w promocji turystycznej: przykład EURO 2012 240
    Podsumowanie 243
    Bibliografia 243
    Abstract 244
    Rozdział 18
    Współczesne znaczenie marki hoteli rodzinnych - Jacek Czepczyk 245
    Streszczenie 245
    Wstęp 246
    18.1. Istota funkcjonowania hoteli rodzinnych 247
    18.2. Znaczenie marki na rynku hotelarskim 248
    18.3. Kreowanie marki hoteli rodzinnych 253
    Podsumowanie 255
    Bibliografia 256
    Abstract 257
    Rozdział 19
    Wizerunek jako przedmiot innowacji - Adam Marszałek 259
    Streszczenie 259
    19.1. Znaczenie wizerunku w turystyce 260
    19.2. Istota pojęcia wizerunku 260
    19.3. Atrakcyjność turystyczna destynacji a wizerunek równoległy 262
    19.4. Decyzje turystyczne 265
    Podsumowanie 268
    Bibliografia 268
    Bibliografia elektroniczna 269
    Abstract 269
    Spis tabel 271
    Spis rysunków 275
    Spis wykresów 279

    Przed zakupem zapoznaj się ze stroną o mnie

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.