Dodatkowe informacje
ISBN:[zasłonięte]978-8301-933-8liczba stron: 312Okładka: twardaWydawnictwo: Wolters KluwerWymiary: 150 x 210 mmRok wydania: 2009 Opis
Niniejsza publikacja napisana została przede wszystkim z myślą o lekarzach, pielęgniarkach, terapeutach, rehabilitantach, którzy chcieliby spojrzeć na prowadzoną praktykę medyczną z perspektywy usług profesjonalnych . Książka może również wzbudzić zainteresowanie menedżerów podstawowej opieki zdrowotnej, choćby dlatego, że znajdą w niej rekonstrukcję konsekwentnie przeprowadzonego procesu implementacji relacyjnego marketingu do usług medycznych. Wdrażanie to, sięgając podstaw, zwiera się jednocześnie w model marketingowego zarządzania organizacją usługową, model osadzony na pełnym czterofazowym cyklu obsługi pacjenta.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Istota zarządzania publicznego
Przesłanki reorientacji zasad funkcjonowania sektora publicznego
Istota zarządzania w organizacji publicznej
Idea nowego zarządzania publicznego jako koncepcja budowania
potencjału konkurencyjności społeczeństw i organizacji
Rozdział 2. Przesłanki i uwarunkowania organizacji i działania
systemu ochrony zdrowia w nowoczesnym państwie
Normy i wartości: konieczność interwencji państwa w ochronę zdrowia
Cele: funkcjonowanie systemu i ograniczenie ich realizacji
Proces: podejmowanie decyzji w organizacji publicznej w sektorze
ochrony zdrowia
Rozdział 3. Wyzwania dla zarządzających w sektorze ochrony
zdrowia - wnioski płynące z badań empirycznych
Identyfikowane przez zarządzających szanse i zagrożenia wynikające
z wprowadzania zmiany zasad funkcjonowania systemu
ochrony zdrowia
Potrzeba transformacji i strategicznego spojrzenia na zarządzanie
w organizacjach ochrony zdrowia
Potrzeba przywództwa w sektorze ochrony zdrowia
Zakończenie
Wnioski
Zarysowujące się kierunki przyszłych badań
Spis tabel
Spis ilustracji
Literatura 165