Opis książki: Niniejsza publikacja napisana została przede wszystkim z myślą o lekarzach, pielęgniarkach, terapeutach, rehabilitantach, którzy chcieliby spojrzeć na prowadzoną praktykę medyczną z perspektywy usług profesjonalnych . Książka może również wzbudzić zainteresowanie menedżerów podstawowej opieki zdrowotnej, choćby dlatego, że znajdą w niej rekonstrukcję konsekwentnie przeprowadzonego procesu implementacji relacyjnego marketingu do usług medycznych. Wdrażanie to, sięgając podstaw, zwiera się jednocześnie w model marketingowego zarządzania organizacją usługową, model osadzony na pełnym czterofazowym cyklu obsługi pacjenta.
Wstęp Rozdział 1. Istota zarządzania publicznego Przesłanki reorientacji zasad funkcjonowania sektora publicznego Istota zarządzania w organizacji publicznej Idea nowego zarządzania publicznego jako koncepcja budowania potencjału konkurencyjności społeczeństw i organizacji Rozdział 2. Przesłanki i uwarunkowania organizacji i działania systemu ochrony zdrowia w nowoczesnym państwie Normy i wartości: konieczność interwencji państwa w ochronę zdrowia Cele: funkcjonowanie systemu i ograniczenie ich realizacji Proces: podejmowanie decyzji w organizacji publicznej w sektorze ochrony zdrowia Rozdział 3. Wyzwania dla zarządzających w sektorze ochrony zdrowia - wnioski płynące z badań empirycznych Identyfikowane przez zarządzających szanse i zagrożenia wynikające z wprowadzania zmiany zasad funkcjonowania systemu ochrony zdrowia Potrzeba transformacji i strategicznego spojrzenia na zarządzanie w organizacjach ochrony zdrowia Potrzeba przywództwa w sektorze ochrony zdrowia Zakończenie Wnioski Zarysowujące się kierunki przyszłych badań Spis tabel Spis ilustracji Literatura 165
|