Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie [nowa]

28-01-2012, 0:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 52.10 zł     
Użytkownik TechBook
numer aukcji: 2019412915
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 25-01-2012 10:08:45
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie

Wydawnictwo:wolters kluwer polska
Ilość stron:180
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]52671
seria: ZARZĄDZANIE I MARKETING
Rok wydania: 2010
Opis:

Przedsiębiorstwo dostosowujące się do wymagań dzisiejszego dynamicznego otoczenia może osiągnąć przewagę konkurencyjną jedynie na drodze ciągłych, systematycznych usprawnień. Takie podejście uzasadnia ideę zarządzania procesami przedsiębiorstwa. Opisywane w tej książce kompleksowe zarządzanie procesami obejmuje kilka elementów, z których najważniejsze to:- wyznaczenie kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa oraz zestawu celów strategicznych, z których wynikają cele procesów, wyodrębnienie funkcji właściciela procesu, czyli osoby zajmującej odpowiednią pozycję w organizacji, która ma obowiązek dbać o prawidłową realizację procesów i gwarantować podejmowanie działań doskonalących,- identyfikowanie oraz wizualizowanie realizowanych procesów - określenie jednostek funkcjonalnych, przez które proces przebiega, kolejnych działań wykonywanych w procesie oraz zasobów i informacji znajdujących się na wejściu i wyjściu procesu, przygotowanie zestawu mierników służącego do oceny skuteczności oraz efektywności procesów przedsiębiorstwa, czyli określenia w sposób całkowicie mierzalny wyników, jakie generują jego poszczególne procesy,- prowadzenie systematycznego i przemyślanego usprawniania procesów służącego ich lepszemu funkcjonowaniu.Powyższe zagadnienia uzupełnione są omówieniem roli i funkcji procesów w innych koncepcjach zarządzania, takich jak zarządzanie jakością, projektami oraz wiedzą i kapitałem intelektualnym.



Spis treści:

O autorach
Wstęp
1. Miejsce procesów w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Pojęcie procesu oraz systemu procesów
Koncepcje związane z zarządzaniem procesami
Rachunek kosztów działań
Outsourcing
Zarządzanie łańcuchem dostaw
Benchmarking procesów
Miejsce zarządzania procesami w przedsiębiorstwie
Skuteczność systemu zarządzania procesami
System celów przedsiębiorstwa
Operacjonalizacja celów strategicznych do poziomu procesów
2. Identyfikowanie procesów przedsiębiorstwa
Mechanizm zarządzania procesami
Modelowe podejście do zarządzania procesami
Analiza modelowego podejścia do zarządzania procesami
Interakcje modelu zarządzania procesami z otoczeniem
Procesy podstawowe i ich rola w systemie procesów
Kryteria podziału procesów przedsiębiorstwa
Procesy podstawowe jako źródło kreowania wartości
Charakterystyka procesów pomocniczych i procesów zarządzania
Mapowanie i modelowanie procesów
3. Pomiar wyników i rola właścicieli procesów
Zasady pomiaru wyników procesów
Opracowywanie zestawu miar procesów
Określanie kluczowych czynników sukcesu dla procesów
Konstruowanie i selekcja miar procesów
Narzędzia informatyczne wspierające pomiar wyników procesów
Rola i funkcje właścicieli procesów
Określanie właścicieli procesów
Projektowanie procesowej struktury organizacyjnej
Kształtowanie przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo
4. Usprawnianie procesów przedsiębiorstwa
Analiza sposobu funkcjonowania procesów
Audyt procesów
Controlling procesów
Sposoby usprawniania procesów przedsiębiorstwa
Reinżynieria procesów
Ciągłe doskonalenie procesów
Podejście mieszane
Wpływ procesów na wyniki finansowe przedsiębiorstwa
5. Procesy i ich rola w wybranych koncepcjach zarządzania
Procesy zarządzania wiedzą i kapitałem intelektualnym
Rola procesów w zrównoważonym rozwoju przedsiębiorstwa
Koncepcja zrównoważonego pomiaru wyników
Udział procesów w zrównoważonym rozwoju przedsiębiorstwa
Procesy i ich rola w systemie zarządzania jakością
Funkcjonowanie systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 9001:2000
Procesy przedsiębiorstwa w świetle wymagań normy ISO 9001:2000
Rola i funkcje procesów w realizacji projektów
Bibliografia
Indeks

Zobacz nasze pozostałe aukcje

Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

Zapraszam serdecznie.