Zarządzanie personelem w małej firmie
|
Małgorzata Sidor-Rządkowska
|
Format: | Adobe Digital Editions |
Liczba stron: | 216 |
Rozmiar: | 1,6 MB |
ISBN: | 978-83-[zasłonięte]-2876-0 |
ISBN druk.: | [zasłonięte]978-8326-724-2 |
Data wydania: | 6 Maj 2010 |
Wydawnictwo: | Wolters Kluwer |
Kategoria: | Rynek pracy |
| |
|
|
| | | |
Cena Virtualo:
|
63,00 zł
|
Cena wersji druk.: |
63,00 zł |
| | | | |
| | | |
Zabezpieczenie: | Adobe Digital Editions |
Użytkowanie: | na 6 urządzeniach + 1/rok |
Drukowanie: | brak |
Kopiowanie: | brak |
| | | | |
|
Opis
Podkreśla się powszechnie, że jedną z barier ograniczających rozwój małych firm są trudności związane z kierowaniem ludźmi. Każde tego typu przedsiębiorstwo ma wprawdzie własną specyfikę i nie istnieje jeden wzorzec postępowania, którym powinni się kierować właściciele, jednak możliwe i pożądane jest dopasowanie prezentowanych tu modeli działania do konkretnych potrzeb, uwarunkowań i okoliczności.
Omawiając zatem specyfikę zarządzania ludźmi w małej firmie (rozumianej tu jako przedsiębiorstwo zatrudniające mniej niż 50 osób), autorka skupia się na zagadnieniach, których znaczenie można uznać za strategiczne:
- rekrutacja i selekcja - wybór sposobu ich przeprowadzenia i szczegóły postępowania,
- rozwój i doskonalenie pracowników - adaptacja i kariera zawodowa w firmie, szkolenia,
- motywowanie i wynagradzanie personelu - teorie motywacji a praktyka zarządzania, <
- kształtowanie systemów wynagrodzeń,
- systemy ocen - kryteria, przegląd metod, prowadzenie rozmów oceniających,
- rozstanie z pracownikiem jako sprawdzian kultury organizacyjnej - postępowanie przy zwalnianiu zatrudnionych.
Przegląd opisywanych dotąd w literaturze modeli i przytaczane wyniki badań zapewniają solidną podbudowę teoretyczną prezentowanych zagadnień, zaś odwołanie się do konkretnych przykładów z dzisiejszej polskiej rzeczywistości gospodarczej zwiększa praktyczną przydatność książki jako przewodnika dla menedżerów i właścicieli firm.
Spis treści
O autorce - 9 Wstęp - 11
Rozdział 1. Pojęcie małej firmy - 13 Cele definiowania terminu "mała firma" a dobór kryteriów - 16 Pojęcie mikroprzedsiębiorstwa - 18 Małe firmy a kryzys gospodarczy - 21
Rozdział 2. Specyfika zarządzania ludźmi w małej firmiestr 23 Charakterystyka wybranych elementów - 23 Styl zarządzania przyjęty przez właściciela - 25 Zarządzanie strategiczne w małym przedsiębiorstwie - 30
Rozdział 3. Przegląd możliwych sposobów prowadzenia polityki personalnej w małej firmiestr 38 Utworzenie komórki personalnej str 38 Przekazanie uprawnień i odpowiedzialności za zarządzanie ludźmi kierownikom liniowym str 46 Outsourcing 53
Rozdział 4. Rekrutacja i selekcja str 62 Samodzielnie czy z pomocą agencji doradztwa personalnego? - 64 Opis stanowiska pracy - 66
Charakterystyka osobowa i profil kandydata - 68 Opracowanie ogłoszenia - 72 Analiza życiorysów i listów motywacyjnych - 73 Formularze aplikacyjne - 78 Prowadzenie wywiadów telefonicznych - 80 Testy psychologiczne - 83 Rozmowy kwalifikacyjne - 84 Sprawdzanie referencji kandydata - 97
Rozdział 5. Rozwój i doskonalenie pracowników - 100 Rekrutacja wewnętrzna - możliwość kariery zawodowej w firmie - 102 Adaptacja zawodowa - 103 Analiza potrzeb szkoleniowych - 108 Szkolenia na stanowisku pracy - 111 Szkolenia poza stanowiskiem pracy - 112 Ocena programu szkoleniowego - 117
Rozdział 6. Motywowanie i wynagradzanie pracowników - 126 Krótki przegląd teorii motywacji - 126 Wnioski dla praktyki zarządzania - 132 Kształtowanie systemu wynagrodzeń - 140 Praca w małej firmie a poziom motywacji pracownika - 152
Rozdział 7. Ocenianie pracowników str 154 Cele i warunki oceny - 154 Prowadzenie rozmów oceniających - 156 Kryteria oceny - 160 Możliwość zastosowania oceny 360-stopniowej w warunkach małej firmy - 166 Przegląd metod oceny - 171
Rozdział 8. Rozstanie z pracownikiem - 182 Zwolnienia spowodowane negatywną oceną pracy - 183 Zwolnienia spowodowane koniecznością zmniejszenia liczby personelu - 189 Rozstanie z inicjatywy pracownika - 195 Bibliografia - 203 Indeks - 211
|
to nowoczesna księgarnia internetowa,
która oferuje bezpieczny i szeroki dostęp do książek w formie cyfrowej (ebooki, audiobooki).
Ich zakup i dostawa następuje tylko za pośrednictwem sieci Internet.
Sprzedawane książki elektroniczne nie posiadają tradycyjnych nośników (papier, CD, DVD, itp.), są ekologiczne.
Oferowane w naszej księgarni książki są tańsze od tradycyjnych wydań do 90%.
Koszty druku, tłoczenia płyt i transportu są wyeliminowane.
Nie czekasz na dostawę, produkty otrzymujesz zaraz po dokonaniu zapłaty.
Mamy nadzieję, że odkryjecie tu Państwo nowe oblicze swoich ulubionych książek.
Kwotę 63,00 zł prosimy przelać na nasze konto w RBS Bank 66 1670 [zasłonięte] 0[zasłonięte]0040039 [zasłonięte] 914105.
W tytule przelewu należy umieścić numer aukcji oraz nick z allegro.
Klientom, którzy mają powyżej 6 punktów, czyli począwszy od oznaczenia gwiazdką:
udostępniamy książkę bezpośrednio po licytacji (automat 24 godz., 7 dni w tyg.).
Książka będzie dostępna na stronie Virtualo.pl, poprzez zakładkę „Moja Biblioteka”.
Login i hasło przesyłamy e-mailem.
Książkę można pobrać w formacie PDF lub czytać ONLINE.
Oferowane przez nas książki są chronione prawem autorskim i sprzedawane zgodnie z umową z wydawcą.
Zapraszamy do zakupu!
*Adobe Digital Editions jest bezpłatną aplikacją firmy Adobe umożliwiającą czytanie ebooków (PDF i EPUB) chronionych DRM.
Wszystkie ebooki od Virtualo zabezpieczone są DRMem.
Aby móc je odczytywać na dowolnym urządzeniu elektronicznym (komputerze, laptopie, czytniku itd.) należy pobrać ww. program ze strony Adobe.
|
|