Zarządzanie marketingowo-logistyczne. Wartość i efektywność
Podręcznik kierowany jest do studentów ekonomii, zarządzania i marketingu na uczelniach wyższych, jako lektura do takich przedmiotów, jak: Podstawy Marketingu, Zarządzanie i Planowanie Marketingowe, Zarządzanie Logistyką, a także przedmiotów związanych z procesami rynkowymi. Może ponadto zainteresować kadrę kierowniczą przedsiębiorstw wdrażających nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. W publikacji omówiono koncepcje zintegrowanego zarządzania marketingowo-logistycznego, zdefiniowano najistotniejsze procesy marketingowe i logistyczne, związane z tworzeniem wartości dodanej (dla klienta i dla przedsiębiorstwa), przedstawiono pojecie efektywności, wskaźniki służące do jej oceny. Ponadto scharakteryzowano cechy i założenia koncepcji: reengineeringu, kluczowych kompetencji, organizacji wirtualnej, TQM, ECR, TMB, Lean Managementu i benchmarkingu. Ważnym uzupełnieniem książki są wyniki badań empirycznych, ilustrujące wykład.
Spis treści:
Rozdział 1. Podstawy koncepcji zarządzania marketingowo-logistycznego
1.1. Marketing jako koncepcja rynkowo zorientowanego zarządzania
1.2. Logistyka jako koncepcja zarządzania zorientowana na przepływy
1.3. Przesłanki i przejawy integracji marketingu i logistyki
1.4. Założenia i struktura zarządzania marketingowo-logistycznego
1.5. Zadania kontrolne
Rozdział 2. Tworzenie wartości w ramach koncepcji zarządzania marketingowo-logistycznego
2.1. Istota oraz podstawowe wymiary i przejawy wartości
2.2. Wybrane koncepcje tworzenia wartości
2.2.1. Funkcjonalny i procesowy łańcuch wartości
2.2.2. Marketing i logistyka jako elementy systemu tworzenia wartości
2.2.3. Łańcuch dostaw oraz logistyczny łańcuch wartości
2.3. Znaczenie orientacji na procesy w tworzeniu wartości dodanej
2.4. Istota i struktura marketingowo-logistycznego łańcucha wartości
2.5. Zadania kontrolne
Rozdział 3. Efektywność procesów tworzenia wartości – wybrane problemy
3.1. Efekty vs. nakłady jako wyznacznik efektywności procesów tworzenia wartości
3.2. Teleologiczne i zarządcze aspekty efektywności procesów tworzenia wartości
3.3. Podstawowe wymiary efektywności procesów tworzenia wartości
3.4. Uwarunkowania oceny efektywności procesów tworzenia wartości
3.5. Marketingowo-logistyczne determinanty efektywności procesów tworzenia wartości
3.6. Zadania kontrolne
Rozdział 4. Wybrane koncepcje i systemy zarządzania wspierające tworzenie wartości
4.1. Wpływ reengineeringu na tworzenie wartości
4.2. Kluczowe kompetencje a procesy tworzenia wartości
4.3. Tworzenie wartości w ramach organizacji wirtualnej
4.4. Wpływ TQM, ECR, TBM, Lean Management i benchmarkingu na tworzenie wartości
4.5. Zadania kontrolne
Rozdział 5. Efektywność procesów tworzenia wartości – próba oceny w świetle badań
5.1. Uwarunkowania działalności rynkowej badanych przedsiębiorstw
5.2. Marketingowe czynniki wpływające na efektywność procesów tworzenia wartości
5.3. Wpływ logistyki na efektywność procesów tworzenia wartości
5.4. Zakres i przejawy zastosowań koncepcji zarządzania marketingowo-logistycznego
5.5. Zadania kontrolne