Dodatkowe informacje
ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]55017liczba stron: 224Okładka: miękkaWydawnictwo: C.H. BeckWymiary: 170 x 240 mmRok wydania: 2008 Opis
Publikacja jest przeznaczona zarówno dla praktyków pragnących zgłębić meandry tej trudnej sfery zarządzania, jak i studentów uczelni wyższych jako podręcznik do zarządzania marketingiem. Jej struktura jest zgodna z minimum programowym opracowanym dla kierunku "zarządzanie". Książka zawiera wiedzę teoretyczną popartą licznymi przykładami z praktyki gospodarczej. Autor przedstawia takie zagadnienia, jak: istotę, funkcje i proces zarządzania marketingowego, jego organizację, cele marketingowe, planowanie strategii marketingowej, kontrolowanie planu, specyfikę motywacji w działalności marketingowej, powstawanie i rozwiązywanie specyficznych konfliktów w marketingu oraz nowe wyzwania, przed jakimi stają menedżerowie przedsiębiorstw.
Spis treści:
8. Bezpieczeństwo informatyczne
Przedmowa do 3. wydania
Wstęp
Rozdział 1. Istota, funkcje i proces zarządzania marketingowego
1.1. Istota marketingu
1.2. Funkcje zarządzania marketingowego
1.3. Proces zarządzania marketingowego
Rozdział 2. Organizacja marketingu w przedsiębiorstwie
2.1. Przesłanki i funkcje organizacji marketingowej
2.2. Sposoby zorganizowania pracy w działalności marketingowej
2.3. Zadania specjalistów marketingu według funkcji
2.4. Zadania komórek marketingu
Rozdział 3. Misja rynkowa i rynek przedsiębiorstwa
3.1. Misja przedsiębiorstwa
3.2. Rynek przedsiębiorstwa
3.3. Rynkowe zdefiniowanie zakresu działania przedsiębiorstwa (biznesu)
3.4. Zorientowane na rynek planowanie strategiczne
3.5. Segmentacja rynku i pozycjonowanie produktu
Rozdział 4. Aktywność rynkowa przedsiębiorstwa
4.1. Przedsiębiorstwo a rynek
4.2. Produkt w marketingu a aktywność przedsiębiorstwa
4.3. Strategie cenowe a aktywność rynkowa przedsiębiorstwa
4.4. Aktywna dystrybucja przedsiębiorstwa
4.5. Problemy aktywności promocji i reklamy
Rozdział 5. Cele marketingowe a strategiczny profil przedsiębiorstwa
5.1. Cel i strategia jako pojęcia nierozerwalne
5.2. Cele marketingowe
5.3. Strategia marketingowa i misja przedsiębiorstwa
5.4. Strategie konsolidacji
5.5. Analizy portfelowe
Rozdział 6. Planowanie strategii marketingowej przedsiębiorstwa
6.1. Istota strategii marketingowej przedsiębiorstwa
6.2. Uwarunkowania i etapy budowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa
Rozdział 7. Strategiczny i taktyczno-operatywny plan marketingowy
przedsiębiorstwa
7.1. Istota i zakres planu
7.2. Miejsce planu marketingowego w przedsiębiorstwie
6 7.3. Wytyczne do sporządzania planu marketingowego
7.4. Klasyfikacja planów marketingowych
7.5. Formułowanie planu marketingowego
7.6. Plan strategiczny a plan operacyjny
7.7. Zakres informacji niezbędnych do przygotowania planu marketingowego
7.8. Elementy planu marketingowego
7.9. Analiza sytuacji wyjściowej firmy - tło rynkowe
7.10. Cele marketingowe
7.11. Strategia marketingowa
7.12. Określenie programów marketingowych
7.13. Budżet marketingowy
7.14. Harmonogram. Monitoring i kontrola
7.15. Korzyści planowania marketingowego
Rozdział 8. Strategiczna i operatywna kontrola marketingu
8.1. Uwarunkowania i zakres kontroli w zarządzaniu działalnością marketingową
8.2. Kontrola programu marketingowego a możliwości realizacji funkcji kontrolnej
8.3. Kontrolowanie w celu zintensyfikowania działań rynkowych
8.4. Efektywność procesu kontroli
8.5. Rodzaje kontroli w zarządzaniu marketingowym
Rozdział 9. Problemy motywowania w marketingu
9.1. Specyfika motywowania marketingowego
9.2. System motywacyjny w funkcjonalnym zarządzaniu marketingiem
9.3. Wprowadzenie systemu motywacyjnego
Rozdział 10. Konflikty w marketingu
10.1. Zarzewie konfliktów
10.2. Marketing w przedsiębiorstwie to więcej pracy
10.3. Konflikty wywołane zmianami organizacyjnymi
10.4. Konflikty związane z postawami i kwalifikacjami pracowników
10.5. Konflikty związane ze sferą zaopatrzenia
10.6. Konflikty związane ze sferą produkcji
10.7. Konflikty związane ze sferą ekonomiczno-finansową
10.8. Ogólne kierunki rozwoju
Rozdział 11. Refleksje na temat barier i przyszłości
11.1. Marketing - potrzebny czy zbędny
11.2. Dział marketingu jako warunek skuteczności orientacji marketingowej
11.3. Dlaczego organizacje przegrywają na rynku
- próba identyfikacji zagrożeń i przeszkód dla biznesu
11.4. Niektóre drogi pokonywania barier w marketingu
Zakończenie
Spis tabel
Spis rysunków
Bibliografia
Indeks 220