Opis książki: Wiele firm może szybko skopiować niemal każdą innowację pojawiającą się na rynku. O ile jednak łatwo jest naśladować cechy produktu, o tyle trudno imitować siłę marki, dlatego może się ona przyczynić do utrzymania trwałej przewagi konkurencyjnej. Poza tym cechy produktów zmieniają się, na przykład za sprawą rozwoju technologicznego, a siła marki może być utrzymywana przez dłuższy czas.We współczesnej gospodarce wzrasta liczba osób zajmujących się zarządzaniem marką. Dla nich właśnie przeznaczona jest ta książka. Autorzy odpowiadają w niej na dwa podstawowe pytania: co zrobić, by marka była silna, to znaczy dostrzegana i doceniana przez nabywców, i jak zwiększyć wartość marki, to znaczy jej zdolność do długoterminowego generowania gotówki.W książce szczegółowo omówiono takie zagadnienia, jak:- świadomość i wizerunek marki, lojalność wobec marki oraz mechanizm oddziaływania marki na decyzje zakupowe, - sposoby pomiaru świadomości i wizerunku marki oraz świadomości kategorii produktu, - skuteczne wprowadzanie marki na rynek (wybór rynku docelowego i pozycjonowanie marki, wybór elementów marki, testowanie koncepcji oferty i testy produktu), - zarządzanie portfelem marek, - techniki reklamowe używane do wspierania wizerunku marki oraz metody testowania reklam i pomiaru świadomości reklamy, - finansowe aspekty zarządzania wartością marki.
Wstęp 1. Silna marka z punktu widzenia nabywcy - Ryszard Kłeczek Świadomość marki i jej rola w procesie zakupu Wizerunek marki Siła, korzystność i wyjątkowość skojarzeń składających się na wizerunek marki Lojalność wobec marki Zadania 2. Techniki pomiaru świadomości marki - Ryszard Kłeczek Pomiar przywołania marki Pomiar rozpoznania marki Pomiar świadomości kategorii produktu Pomiar rozpoznania kategorii produktu 3. Techniki pomiaru wizerunku marki - badania jakościowe - Ryszard Kłeczek i Adam Sagan Technika swobodnych skojarzeń - Ryszard Kłeczek Technika wolnych list i analiza dziedziny w badaniach wizerunku marki -Adam Sagan Analiza struktury wizerunku marki -Adam Sagan Techniki drabinowe w badaniach wizerunku marki -Adam Sagan Zadania 4. Techniki pomiaru wizerunku marki - badania ilościowe - Ryszard Kłeczek i Adam Sagan Techniki pomiaru poszczególnych wymiarów wizerunku marki w badaniach ilościowych - Ryszard Kłeczek Mapy percepcji i analizy struktury kategorii produktu - Ryszard Kłeczek Konstruowanie map percepcji - najprostsze metody - Ryszard Kłeczek Skala dyferencjału semantycznego w badaniach wizerunku marki - Adam Sagan Inne metody budowy map percepcji i map preferencji -Adam Sagan Ślepe testy - Adam Sagan Zadania 5. Pomiar efektów behawioralnych - Ryszard Kłeczek i Adam Sagan Techniki pomiaru efektów behawioralnych - Ryszard Kłeczek Pomiar satysfakcji i lojalności wobec marki -Adam Sagan Zadania 6. Wprowadzanie marki na rynek -Ryszard Kłeczek Wybór rynku docelowego i pozycjonowanie marki Kryteria doboru elementów marki Procedura wyboru elementów marki Testowanie elementów marki Testowanie koncepcji oferty i testowanie produktu Przykłady udanego wprowadzenia nowych marek na rynek Zadania 7. Zarządzanie portfelem marek - Ryszard Kłeczek Poszerzenia marki Mapa marki Rewitalizacja marki Metody szacowania siły marki - Interbrand Zadania 8. Reklama jako instrument marketingowy wspierający wizerunek marki - Ryszard Kłeczek i Adam Sagan Techniki kreatywne w konstrukcji reklamy - matryca Rossitera-Percy'ego - Ryszard Kłeczek Techniki przyciągania uwagi w reklamach prasowych - Ryszard Kłeczek Testy reklamowe - Ryszard Kłeczek Badania reklamy - modele i pomiary -Adam Sagan Zadania 9. Finansowe aspekty wartości marki -Ryszard Kłeczek Marketingowe czynniki wzrostu wartości marki Decyzje marketingowe zwiększające wartość marki Controlling i tracking w zarządzaniu marką Zadania 10. Wykorzystanie marek przez sieci hipermarketów i supermarketów - Jacek Kall Identyfikatory sieci detalicznej jako marki Motywy stosowania marek handlowych Kategorie marek handlowych Komunikacja marketingowa marek handlowych Produkty objęte markami handlowymi Zadania Bibliografia Indeks
|