Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zarządzanie jakością - podstawy, systemy i narzę

19-01-2012, 15:23
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 44 zł     
Użytkownik marian100dz
numer aukcji: 2000029619
Miejscowość PL
Wyświetleń: 13   
Koniec: 14-01-2012 19:04:25

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2011
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 



Zarządzanie jakością - podstawy, systemy i narzędzia

 

 

 

Autor:

Sławomir Wawak

Data wydania:2[zasłonięte]011-04
Lista stron:224
ISBN:978-83-[zasłonięte]-2866-7
EAN:978[zasłonięte][zasłonięte]46286
Format:140x208
Oprawa:twarda


 
  • Koncepcja zarządzania przez jakość — Total Quality Management
  • Koszty wprowadzania zarządzania jakością
  • Przygotowanie firmy do wdrożenia norm ISO
  • Przyczyny niewłaściwego działania systemu zarządzania jakością
  • Narzędzia i metody identyfikacji oraz analizy problemów
  • Stosowanie narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie jakością


By wracali do Ciebie klienci, nie produkty! Jakość to coś, co zadowala, a nawet zachwyca klientów.
William Edwards Deming

Obecna rzeczywistość rynkowa charakteryzuje się dynamicznymi zmianami, ciągłymi wyzwaniami i niemałą konkurencją. Konsumenci są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb i nie decydują się na zakup produktów lub usług niskiej jakości. Jako przedsiębiorca lub osoba zarządzająca to właśnie Ty jesteś odpowiedzialny za czytelną politykę jakości Twojej firmy oraz wybór odpowiedniego systemu zarządzania. Wdrożenie praktycznych metod i narzędzi, pomagających utrzymać standard oferty na odpowiednim poziomie, pozwoli Ci zyskać pewność, że przedsiębiorstwo ma na celu ciągłe doskonalenie siebie i swoich usług.

Nim zaczniesz myśleć o udoskonalaniu swojej firmy, zapoznaj się z dostępną, absolutnie obowiązkową wiedzą. Podręcznik Zarządzanie jakością. Podstawy, systemy i narzędzia to niezbędnik kadry menedżerskiej i osób rozpoczynających swoją przygodę z zarządzaniem jakością — studentów oraz pracowników u progu kariery. W książce opisano obowiązujące aktualnie normy, zasady ich wdrażania i wymagania stawiane przedsiębiorstwom starającym się o certyfikaty. Przedstawiono tu również systemy zarządzania jakością oraz narzędzia informatyczne wspomagające ten proces.

Trzy stopnie wtajemniczenia w zarządzaniu jakością:

  • Podstawy, systemy oraz narzędzia zarządzania jakością.
  • Wymagania systemu zarządzania jakością (SZJ) zgodnego z normą ISO 9001 oraz omówienie najważniejszych znormalizowanych systemów zarządzania.

 

 

Wstęp (7)

Część I. Podstawy

1. Koncepcja zarządzania przez jakość (TQM) (11)

  • 1.1. Rozwój idei jakości (11)
  • 1.2. Poglądy twórców TQM (17)
  • 1.3. Model znakomitości EFQM (29)
  • 1.4. Nagrody jakości (33)
  • 1.5. Common Assessment Framework (CAF) (41)

2. Ekonomika jakości (43)

  • 2.1. Jakość a wyniki ekonomiczne organizacji (43)
  • 2.2. Rodzaje i struktura kosztów jakości (44)
  • 2.3. Rachunek korzyści i kosztów jakości (49)

Część II. Systemy

3. System zarządzania jakością ISO 9001 (59)

  • 3.1. Rozwój znormalizowanych systemów zarządzania (59)
  • 3.2. Zasady zarządzania jakością (69)
  • 3.3. Wymagania systemu zarządzania jakością (79)
  • 3.4. Podstawowe dokumenty systemu (90)
  • 3.5. Audyt wewnętrzny (104)
  • 3.6. Certyfikacja systemu zarządzania jakością (118)
  • 3.7. Przyczyny niewłaściwego działania systemu (121)

4. Wybrane inne znormalizowane systemy zarządzania (129)

  • 4.1. System zarządzania środowiskowego ISO 14001 (129)
  • 4.2. System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy PN-N-18001 (135)
  • 4.3. System zarządzania bezpieczeństwem żywności ISO 22000 (142)
  • 4.4. System zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO 27001 (146)
  • 4.5. Integracja systemów zarządzania (155)

Część III. Narzędzia i metody

5. Narzędzia i metody identyfikacji i analizy problemów (163)

  • 5.1. Diagram Ishikawy (163)
  • 5.2. Histogram (166)
  • 5.3. Metoda Pareto (168)
  • 5.4. Karta kontrolna (173)
  • 5.5. Burza mózgów (176)

6. Narzędzia i metody projektowania produktów i procesów (179)

  • 6.1. Metoda QFD (179)
  • 6.2. Metoda FMEA (184)
  • 6.3. Wykres kompetencji (191)

7. Zaawansowane narzędzia i metody (197)

  • 7.1. Lean management (197)
  • 7.2. Kaizen (199)
  • 7.3. SMED (203)
  • 7.4. Poka yoke (207)
  • 7.5. Total Productive Maintenance (209)
  • 7.6. Just in time (212)
  • 7.7. Kanban (215)
Bibliografia (219)

Recenzje

Książka stanowi kompendium wiedzy o zarządzania przez jakość - Total Quality Management z opisem systemów i narzędzi zarządzania jakością oraz obowiązujących norm. Napisana jednak w sposób, w jaki pisze się prace doktorskie czy habilitacyjne. Po tej lekturze trudno nabrać ochoty do zgłębiania praktycznych dylematów systemu zarządzania i jego wpływu na jakość usług, czy na pozycję firmy (instytucji) na rynku. Do czego może zachęcać zdanie:" Prowadzenie burzy mózgów w komórce organizacyjnej może być utrudnione ze względu na małą liczbę pracowników, a także występowanie zależności służbowych". Znacznie ciekawszy wydaje się np. ulubiony cytat autora : "Z zarządzaniem jest jak z seksem - zbyt duża koncentracja na technice prowadzi do impotencji - H. Mintzberg". Ale ten wyimek możemy znaleźć nie w książce ale na stronie www autora.

rp.pl (2[zasłonięte]011-06)

"Zarządzanie jakością-podstawy, systemy i narzędzia" Sławomira Wawaka to propozycja wyboru koncepcji zarządzania. Adresowana jest do przedsiębiorców i innych osób odpowiedzialnych za czytelną politykę jakości firmy. W książce zaprezentowano obowiązujące aktualnie normy, zasady ich wdrażania i wymagania stawiane przedsiębiorstwom starającym się o certyfikaty. Przedstawiono również systemy zarządzania jakością oraz narzędzia informatyczne wspomagające ten proces.

POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI (2[zasłonięte]011-05)

Wdrożenie praktycznych metod i narzędzi pomagających utrzymać standard oferty na odpowiednim poziomie pozwoli zyskać pewność, że przedsiębiorstwo ma na celu ciągłe doskonalenie siebie i swoich usług. Podręcznik "Zarządzanie jakością. Podstawy, systemy i narzędzia" to niezbędnik kadry menedżerskiej i osób rozpoczynających przygodę z zarządzaniem jakością studentów oraz pracowników u progu kariery. W książce opisano obowiązujące obecnie normy, zasady ich wdrażania i wymagania stawiane przedsiębiorstwom starającym się o certyfikaty. Przedstawiono tu również systemy zarządzania jakością oraz narzędzia IT wspomagające ten proces.

PERSONEL PLUS (2[zasłonięte]011-04)