Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zarządzanie. Jak zarządzać ... Kisielnicki

17-05-2014, 11:46
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 44.90 zł     
Użytkownik Chmura125
numer aukcji: 4228314203
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 2   
Koniec: 17-05-2014 11:13:52

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 Księgarnia Internetowa

Zarządzanie. Jak zarządzać i być zarządzanym

Jerzy Kisielnicki

cena det 58,90


Liczba stron 320
Rok wydania 2012
Miejsce wydania Warszawa
Wydanie I
Oprawa miękka
Format 162x237

 

Zarządzanie jest wszechobecnym elementem życia społecznego, a jednocześnie dziedziną nauki, która wymaga wiedzy z różnych jej obszarów. Przenikanie się tych obszarów i relacje między nimi stanowią istotny element Zarządzania. Autor, prof. Jerzy Kisielnicki, przedstawił problemy teorii zarządzania i ich praktyczną użyteczność, współczesne metody i techniki wspomagające procesy decyzyjne oraz nowoczesne struktury organizacyjne i mechanizmy w nich działające. Spójność wykładu, usystematyzowanie informacji, odniesienie do praktyki i zmiennego otoczenia, a także powiązanie z programami nauczania w krajach Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych to zalety tego podręcznika.

 

Spis treści

Część I - Podstawy zarządzania organizacją
Rozdział 1. Pojęcia podstawowe - nauka czy sztuka, czyli pierwszy dylemat nauk zarządzania
Zarządzanie
Kierownik
Organizacja

Rozdział 2. Miękkie i twarde podejście do współczesnego zarządzania, czyli drugi dylemat nauk zarządzania
Istota miękkiego i twardego podejścia do zarządzania
Elementy miękkiego zarządzania (etyka, kultura, kultowość)
Elementy twardego zarządzania i ich charakterystyka

Rozdział 3. Ewolucja teorii zarządzania
Szkoły zarządzania i ich prekursorzy
Szkoła klasyczna
Szkoła stosunków międzyludzkich
Szkoła ilościowo-systemowa
Zarządzanie informacją i wiedzą oraz podejście zintegrowane, czyli co dalej?

Rozdział 4. Proces decyzyjny i narzędzia go wspomagające
Istota i typy decyzji oraz procedury decyzyjne
Behawioralne aspekty decyzji
Typy decyzji i narzędzia wspomagające decyzje
Możliwości i ograniczenia stosowania sformalizowanych narzędzi wspomagania decyzji

Część II - Funkcje zarządzania
Rozdział 5. Planowanie - cele i metody
Planowanie - pojęcie i zakres, określanie celów i misji organizacji
Zarządzanie przez cele (ZPC)
Procedura planowania
Plan strategiczny i jego specyfika


Rozdział 6. Organizowanie
Struktura organizacyjna i zasady jej tworzenia
Typy struktur organizacyjnych
Problemy makrozarządzania w strukturach systemów organizacyjnych
Wybór i projektowanie struktury organizacyjnej
Organizowanie zespołów ludzkich, czyli cele i zadania zarządzania zasobami ludzkimi
Ścieżka kariery, czyli "mapa drogowa" kariery pracownika


Rozdział 7. Przewodzenie w organizacji
Motywowanie pracowników
Przywództwo w organizacji
Style przywództwa
Błędy i konflikty w organizacji
Podstawowe typy konfliktów i metody ich rozwiązywania

Rozdział 8. Kontrola
Pojecie, cele i zadania kontroli
Formy kontroli
Controlling w organizacji
Warunki efektywnej kontroli


Część III - Transformacja organizacji, czyli dążenie do doskonałości
Rozdział 9. Zarządzanie zmianami
Podstawowe problemy zarządzania zmianami
Informacja jako podstawa zarządzania zmianami
System informacyjny zarządzania procesem zmian - budowa i wymagania
Zarządzanie zmianami - reengineering
Benchmarking jako metoda wspomagająca zarządzanie zmianami i proces reengineeringu

Rozdział 10. Zarządzanie projektami
Pojęcie i zakres
Metodyka i strategia projektowania
Proces analizy w zarządzaniu projektem
Realizacja projektu
Wdrożenie projektu

Rozdział 11. Zarządzanie jakością
Jakość i jej ocena
Podstawy działań kompleksowego zarządzania jakością (TQM)
Metody wspomagające TQM
Certyfikaty jakości i audyt


Rozdział 12. Zarządzanie wiedzą
Wiedza i jej znaczenie w zarządzaniu organizacją
Wiedza w zarządzaniu - pojęcia, rodzaje i procedury pozyskiwania
Zarządzanie wiedzą, czyli jak wykorzystać, absorbować i generować posiadane zasoby
Organizacje inteligentne jako organizacje oparte na zarządzaniu wiedzą
Kierunki rozwoju zarządzania wiedzą - pomiar wiedzy

Rozdział 13. Zarządzanie przez wirtualizację
Wirtualizacja i pojęcie organizacji wirtualnej
Organizacja wirtualna a organizacja tradycyjna
Strategia funkcjonowania organizacji wirtualnej i kierunki jej rozwoju
Rola wirtualizacji w usprawnianiu gospodarki zasobami ludzkimi
Rozdział 14. Informatyczna infrastruktura zarządzania
Informatyczna infrastruktura zarządzania jako element infrastruktury zarządzania
Systemy informatyczne zarządzania i ich rola w organizacji
Gospodarka elektroniczna i nowe wyzwania zarządzania