Witamy:))!!!
Dziś na sprzedaż mamy:
Książkę pt.: „Zarys teorii wychowania”
Książkę napisał Heliodor Muszyński, a została wydana przez Państwowe Wydawnictwo Naukowe w 1978 roku w Warszawie. Posiada 424 strony oraz miękką okładkę, a jej wymiary to ok. 14,5 cm (szerokość) na ok. 20 cm (wysokość). Ogólny stan egzemplarza oceniamy jako dobry – przybrudzona okładka, na przedniej okładce niewielka notatka ołówkiem, przybrudzone brzegi kartek, podwinięte rogi kartek, na str. 1-24 niewielki zaciek na grzbiecie marginesu tekstu, podkreślenia i zaznaczenia w tekście kredką, ostatnia strona lekko oderwana od grzbietu.
SPIS TREŚCI:
Wstęp
1. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna
1.1. Uwagi wstępne
1.2. Ogólna charakterystyka teorii wychowania
1.3. Teoria a metodyka wychowania
1.4. Zadania teorii i metodyki wychowania
1.5. Dyscypliny współdziałające z teorią wychowania
1.6. Podstawowe pojęcia teorii wychowania
1.7. Podsumowanie
1.8. Wskazówki do pracy własnej
1.9. Problemy do przemyślenia i dyskusji
1.10. Wskazówki bibliograficzne
2. Wychowanie jako zjawisko społeczne i jako społeczna działalność
2.1. Uwagi wstępne
2.2. Poglądy na społeczny charakter zjawisk wychowania
2.3. Wychowanie jako funkcja życia społecznego
2.4. Wychowanie jako działalność społeczna
2.5. Ogólna charakterystyka działalności wychowawczej
2.6. Podsumowanie
2.7. Wskazówki do pracy własnej
2.8. Problemy do przemyślenia i dyskusji
2.9. Wskazówki bibliograficzne
3. Osobowość jako przedmiot i podmiot wychowania
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Pojęcie i funkcje osobowości
3.3. Organizacja osobowości
3.4. Fizjologiczne mechanizmy samoregulacji: zachowania popędowe
3.5. Psychonerwowe mechanizmy samoregulacji: zachowania motywacyjne
3.6. Nastawieniowe mechanizmy samoregulacji: działanie potrzeb i postaw .
3.7. Wyższe mechanizmy samoregulacji: realizacja wartości i pełnienie ról społecznych
3.8. Podsumowanie
3.9. Wskazówki do pracy własnej
3.10. Problemy do przemyślenia i dyskusji
3.11. Wskazówki bibliograficzne
4. Społeczne mechanizmy i czynniki kształtowania się oraz rozwoju osobowości
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Zmienność osobowości i jej warunki
4.3. Mechanizmy socjalizacyjne i ich funkcjonowanie
4.4. Mechanizmy kontroli społecznej
4.5. Mechanizmy wpływu osób znaczących
4.6. Mechanizmy wzmacniania wewnętrznego
4.7. Podstawowe czynniki socjalizacji
4.8. Podsumowanie
4.9. Wskazówki do pracy własnej
4.10. Problemy do przemyślenia i dyskusji
4.11. Wskazówki bibliograficzne
5. Ideał i cele wychowania
5.1. Uwagi wstępne
5.2. Teleologia wychowania i jej podstawowe pojęcia
5.3. Struktura ideału wychowania
5.4. O stanowieniu celów wychowania
5.5. Aksjologiczne podstawy socjalistycznego ideału wychowania
5.6. Podstawowe zadania wychowania socjalistycznego
5.7. Socjalistyczny ideał wychowania i jego charakterystyka .
5.8. Podsumowanie
5.9. Wskazówki do pracy własnej
5.10. Problemy do przemyślenia i dyskusji
5.11. Wskazówki bibliograficzne
6. Główne dziedziny wychowania
6.1. Uwagi wstępne
6.2. Wychowanie ideowo-moralne
6.3. Wychowanie intelektualne
6.4. Wychowanie estetyczne
6.5. Wychowanie fizyczne
6.6. Podsumowanie
6.7. Wskazówki do pracy własnej
6.8. Problemy do przemyślenia i dyskusji
6.9. Wskazówki bibliograficzne
7. Procesy wychowania i ich organizacja
7.1. Uwagi wstępne
7.2. Pojęcie procesu wychowania
7.3. Sytuacje wychowawcze
7.4. Struktura procesu wychowania
7.5. Różnorodność procesów wychowania
7.6. Organizacja procesów wychowania
7.7. Główne zasady organizacji procesów wychowania
7.8. Podsumowanie
7.9. Wskazówki do pracy własnej
7.10. Problemy do przemyślenia i dyskusji
7.11. Wskazówki bibliograficzne
8. Formy wychowania
8.1. Uwagi wstępne
8.2. Pojęcie formy wychowania
8.3. Rodzaje form wychowania
8.4. Przedmiotowe formy wychowania
8.5. Organizacyjne formy wychowania
8.6. Dobór form realizacji procesu wychowania
8.7. Operowanie formami wychowania
8.8. Podsumowanie
8.9. Wskazówki do pracy własnej
8.10. Problemy do przemyślenia i dyskusji
8.11. Wskazówki bibliograficzne
9. Metody wychowania
9.1. Uwagi wstępne
9.2. Pojęcie i klasyfikacja metod wychowania
9.3. Metody wpływu osobistego
9.4. Metody wpływu sytuacyjnego
9.5. Metody wpływu społecznego
9.6. Metody kierowania samowychowaniem
9.7. Podsumowanie
9.8. Wskazówki do pracy własnej
9.9. Problemy do przemyślenia i dyskusji .
9.10. Wskazówki bibliograficzne
10. Systemy wychowania
10.1. Uwagi wstępne
10.2. Teoretyczne podstawy systemów wychowania
10.3. Pojęcie systemu wychowania
10.4. Procedura tworzenia systemu wychowania
10.5. Ogólnospołeczny system wychowania
10.6. Środowiskowy system wychowania
10.7. Instytucjonalne systemy wychowania
10.8. System wychowawczy szkoły socjalistycznej
10.9. Podsumowanie
10.10. Wskazówki do pracy własnej
10.11. Problemy do przemyślenia i dyskusji
10.12. Wskazówki bibliograficzne
11. Sylwetka nowoczesnego wychowawcy
11.1. Uwagi wstępne
11.2. Problem cech idealnego wychowawcy
11.3. Społeczna rola wychowawcy
11.4. Cechy sprawnościowe efektywnego wychowawcy
11.5. Cechy kierunkowe wychowawcy
11.6. Autorytet wychowawcy
11.7. Podsumowanie
11.8. Wskazówki do pracy własnej
11.9. Problemy do przemyślenia i dyskusji
11.10. Wskazówki bibliograficzne
Bibliografia
Zapraszamy do licytacji:)
U Nas jest on zawsze taki jak widzicie- dlatego wart polecenia:). Nie kopiujemy zdjęć z innych aukcji, a ceny Naszych wysyłek są jednymi z najniższych na Allegro.
Poza tym posiadamy coś co posiada niewiele osób- świetną opinię i doświadczenie:). Kliknij tutaj, żeby zobaczyć Nasze komentarze:)):
NASZE KOMENTARZE:)
Na pewno się nie zawiedziesz:)
Zapraszamy również na inne nasze aukcje:
NASZE AUKCJE:))
Na pewno Znajdziesz coś dla siebie:)
Przed licytacją proszę zapoznać się ze stroną "O mnie" :
STRONKA "O NAS:)"
Są tutaj wszystkie dane kontaktowe pod które należy kierować pytania. Proszę śmiało pytać- nie gryziemy i odpowiadamy z przyjemnością:). Pozdrawiamy i życzymy udanych aukcji:))! ! !
Fraser
|