Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ZARYS PSYCHOLOGII ZAPOBIEGANIA WYPADKOM DROGOWYM

22-02-2015, 1:28
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 8 zł      Aktualna cena: 6 zł     
Użytkownik rafa_koralowa-02
numer aukcji: 5084208333
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 1   
Koniec: 22-02-2015 01:28:08

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1981
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Paweł Boesler
ZARYS PSYCHOLOGII ZAPOBIEGANIA WYPADKOM DROGOWYM

Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych
Warszawa 1981


Wydanie I, nakład 10 000 egzemplarzy, format 19,5 x 12,5 cm, stron 160, papier druk. mat. kl. V, oprawa kartonowa.
stan zachowania: dobry

Książka rozpatruje czynniki psychiczne występujące w czasie prowadzenia pojazdów samochodowych oraz ich wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Autor omawia występujące tu zagrożenia, klasyfikuje je, a także stara się ustalić ich pochodzenie. Odrębnym problemem jest kwestia pojmowania winy za spowodowanie wypadku. Znaczną część książki stanowi próba ustalenia wartości prognostycznych możliwości wystąpienia wypadku na podstawie takich czynnków, jak: wiek kierowców, ich pochodzenie społeczne, aktywności organizacyjnej, dbałości o sprzęt, samopoczucia fizycznego i psychicznego kierowców.



SPIS TREŚCI

Wstęp

1. ZAGROŻENIA ŚRODOWISKA RUCHU DROGOWEGO
1.1. System zagrożeń ruchu drogowego
1.2. Charakterystyka zagrożeń osobowych
1.3. Charakterystyka zagrożeń nieosobowych
1.4. Współzależność między osobowymi i nieosobowymi zagrożeniami wypadkowymi


2. NIEMAL-WYPADEK, WYPADEK I WYKROCZENIE DROGOWE
2.1. Niemal-wypadek drogowy
2.2. Wypadek samochodowy
2.3. Wykroczenie drogowe


3. WYPADEK JAKO NASTĘPSTWO NIEDBAŁYCH I LEKKOMYŚLNYCH ZACHOWAŃ DROGOWYCH
3.1. Ponoszenie winy za niebezpieczne zachowania
3.2. Potrzeba zróznicowanej analizy nieprawidłowych zachowań drogowych i uwzględniania odpowiedzialności
3.3. Ponoszenie winy za spowodowanie wypadku


4. PRZEWIDYWANIE WYPADKÓW NA PODSTAWIE DANYCH BIOGRAFICZNYCH
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Przewidywanie wypadków na podstawie wieku kierowców
4.3. Wypadki a wychowanie kierowców w dzieciństwie i młodości oraz pochodzenie społeczne kierowców
4.4. Wykształcenie ogólne a wypadki


5. PROGNOZOWANIE ZAGROŻEŃ OSOBOWYCH NA PODSTAWIE NIEKTÓRYCH DANYCH ZAWODOWYCH
5.1. Instytucje szkolenia kierowców i rodzaje praw jazdy
5.2. Wprawa i doświadczenie zawodowe a prawdopodobieństwo wypadków
5.3. Zagadnienie doświadczenia wypadkowego
5.4. Aktywność organizacyjna sprawców i uczestników wypadków
5.5. Kary dyscyplinarne a prawdopodobieństwo wypadków
5.6. Prognozowanie bezpiecznego prowadzenia pojazdu na podstawie stopnia dbałości o sprzęt samochodowy


6. SAMOPOCZUCIE FIZYCZNE I STAN PSYCHICZNY KIEROWCÓW BEZPOŚREDNIO PRZED WYPADKIEM
6.1. Wartość poznawcza relacji kierowców
6.2. Zmęczenie jako stan osobowego zagrożenia wypadkowego
6.3. Samopoczucie fizyczne sprawców i uczestników wypadków
6.4. Nastroje psychiczne, emocje, kryzysy życiowe i stresy występujące w czasie prowadzenia pojazdów
6.5. Stany uczuciowe sprawców i uczestników wypadków tuż przed wypadkami


7. ZNACZENIE SPOSOBÓW PROWADZENIA POJAZDU I POSTAW KIEROWCY
7.1. Opisy zachowań kierowców za pomocą skal obserwacji
7.2. Skala Rogera-Lauera
7.3. Rejestracja czynności kierowcy za pomocą aparatury
7.4. Postawy kierowców


Literatura
Załącznik 1 – (Roger-Lauer) Inwentarz poziomu wyszkolenia kierowcy