ZAPLECZE TECHNICZNE SŁUŻBY TRAKCJI PKP
Feliks Krawczyński
Jan Nieliwodzki
Wydawnictwo: WKŁ, 1977
Oprawa: twarda płócienna z obwolutą
Stron: 256
Stan: bardzo dobry, praktycznie nieużywana, nieaktualne pieczątki
Całość zagadnień dotyczących zaplecza technicznego służby trakcji z uwzględnieniem zadań i podziału organizacyjnego obiektów zaplecza technicznego oraz omówienie modernizacji służby trakcji i jej zaplecza.
Odbiorcy: pracownicy wyższego i średniego personelu administracyjnego służby trakcji, uczniowie szkół kolejowych.
SPIS TREŚCI:
1.Podział organizacyjny i zadania obiektów zaplecza technicznego służby trakcji
1.1. Podział i zadania lokomotywowni
1.2. Obsługa trakcyjna przewozów kolejowych
1.3. Gospodarka pojazdami trakcyjnymi
1.4. Zaopatrywanie i obrządzanie pojazdów trakcyjnych
1.5. Utrzymanie i naprawy pojazdów trakcyjnych
1.6. Utrzymanie i naprawy obiektów oraz urządzeń trakcyjnych i warsztatowych
1.7. Współpraca lokomotywowni z innymi jednostkami służbowymi PKP .
1.8. Obiekty lokomotywowni
2. Modernizacja trakcji
2.1. Uwagi ogólne
2.2. Dotychczasowy przebieg modernizacji trakcji PKP
2.3. Program elektryfikacji linii PKP po 1975 r
2.4. Program modernizacji trakcji spalinowej
2.5. Program likwidacji trakcji parowej .
2.6. Program modernizacji zaplecza technicznego
2.6.1. Przystosowanie istniejących parowozowni do potrzeb trakcji elektrycznej i spalinowej
2.6.2. Budowa nowych lokomotywowni
2.6.3. Punkty przeglądów kontrolnych pojazdów trakcyjnych
2.6.4. Obiekty gospodarki olejowej spalinowych pojazdów trakcyjnych
3. Ogólne wymagania lokalizacyjne i funkcjonalne obiektów zaplecza technicznego służby trakcji
3.1. Wymagania lokalizacyjne lokomotywowni
3.2. Lokalizacja obiektów zaplecza technicznego służby trakcji na stacjach i węzłach kolejowych
3.3. Lokalizacja punktów przeglądów kontrolnych pojazdów trakcyjnych .
3.4. Lokalizacja obiektów zaopatrzenia pojazdów trakcyjnych . . . .
3.5. Lokalizacja obiektów gospodarki olejowej i wodnej
4. Proces obsługi i naprawy pojazdów trakcyjnych w lokomotywowni .
4.1. Charakterystyka procesu obsługi i naprawy jako systemu działania .
4.2. Zadania procesu obsługi i naprawy jako systemu działania .
4.2.1. Niezawodny stan techniczny pojazdów trakcyjnych .
4.2.2. Własności techniczne pojazdów trakcyjnych
4.2.3. Własności eksploatacyjne pojazdów trakcyjnych . . . .
4.3. Podstawy organizacji procesu obsługi i naprawy pojazdów trakcyjnych
4.31. Pojęcie procesu obsługi i naprawy
4.32. Struktura procesu obsługi i naprawy
4.33. Stanowisko pracy w procesie obsługi i naprawy
4.34. Mechanizacja i automatyzacja pracy na stanowisku obsługo- wo-naprawczym
4.35. Struktura przestrzenna lokomotywowni
5. Wyposażenie procesu obsługi i naprawy jako systemu działania .
5.1. Istota procesu obsługi i naprawy pojazdów trakcyjnych . . . .
5.2. Wstępne mycie pojazdów trakcyjnych
5.3. Diagnostyka techniczna
5.4. Informatyczny system oceny stanu technicznego pojazdów szynowych
5.5. Warsztaty pomocnicze
5.6. Mycie części
5.7. Diagnostyka części i zespołów przed naprawą
5.8. Naprawa maszyn i aparatów elektrycznych
5.9. Naprawa urządzeń shp
5.9.1. Sprawdzian parametrów zawieszenia czujnika
5.9.2. Sprawdzian do badania urządzeń shp w pojazdach trakcyjnych
5.9.3. Pulpit pomiarowy typu COBZ5-66 do badania generatorów typu EDA
5.9.4. Obsługa urządzeń shp
5.10. Akumulatornia
5.10.1. Akumulatory zasadowe
5.10.2. Akumulatory kwasowe
5.11. Warsztat naprawy aparatury pomiarowej
2.12. Warsztat naprawy hamulców
2.13. Warsztaty specjalistyczne spalinowych pojazdów trakcyjnych
2.14. Inne warsztaty naprawcze w lokomotywowni
6. Obiekty i urządzenia do naprawy pojazdów trakcyjnych podczas przeglądów kontrolnych
6.1. Organizacja procesu naprawy
6.2. Rodzaje budynków głównych
6.3. Stanowiska obsługowo-naprawcze
6.4. Stanowiska zapadni
6.5. Urządzenia dźwigowe
6.6. Stanowiska tokarki podtorowej
6.7. Lokomotywownia Woodcrest (USA)
6.7.1. Założenia projektowe
6.7.2. Wyposażenie procesu obsługi i naprawy
6.8. Lokomotywownie w Tokio i Osaka
6.8.1. Założenia projektowe
6.8.2. Wyposażenie procesu obsługi i naprawy
6.9. Lokomotywownia w Neustrelitz (NRD)
7. Obiekty i urządzenia do zaopatrywania pojazdów trakcyjnych
7.1. Uwagi ogólne
7.2. Skład paliw
7.3. Magazyn olejów i smarów
7.4. Stanowisko do wymiany olejów
7.5. Zaopatrywanie pojazdów trakcyjnych w oleje
7.6. Zaopatrywanie pojazdów trakcyjnych w wodę
8. Laboratoria chemiczne
8.1. Laboratoria zespołowe .... i
8.2. Laboratoria zakładowe
9. Urządzenia do mycia i czyszczenia pojazdów trakcyjnych
91. Uwagi ogólne
92. Myjnie stacjonarne szczotkowo-natryskowe
93. Myjnie stacjonarne bezszczotkowe
94. Myjnie bezszczotkowe przejezdne
95. Stanowiska do mycia lokomotyw
10. Urządzenia sieci i zasilania trakcji elektrycznej
10.1. Systemy zasilania trakcji elektrycznej
10.2. Podstacje trakcyjne
10.3. Kabiny sekcyjne
10.4. Utrzymanie i obsługa urządzeń sieci i zasilania
11. Samochodownie
11.1. Organizacja i zadania samochodowni
11.2. Składniki zaplecza technicznego
11.3. Garażowanie samochodów
11.4. Smarowanie samochodów i wymiana olejów
11.5. Stacja obsługi
11.6. Stanowisko diagnostyczne
11.7. Warsztaty specjalistyczne
12. Gospodarka materiałowa
12.1. Znaczenie i zadania gospodarki materiałowej
12.2. Podział materiałów
12.3. Indeks materiałów
12.4. Gospodarka częściami zamiennymi
12.5. Planowanie dostaw części zamiennych
12.6. Magazyny materiałów
12.7. Warunki mechanizacji procesów magazynowych
13. Pogotowia techniczne służby trakcji
13.1. Uwagi ogólne
13.2. Pociągi ratunkowe
13.3. Wagony ratunkowe
13.4. Samochody ratunkowe drogowo-szynowe
13.5. Pociągi sieciowe
14. Gospodarka energetyczna
14.1. Zakres działania komórek energetycznych lokomotywowni .
14.2. Zasady gospodarki energetycznej
14.3. Bilanse energetyczne
14.4. Zasady gospodarki wodnej
14.5. Uzdatnianie wody
14.6. Ścieki w lokomotywowni
14.7. System zaopatrywania lokomotywowni w wodę w obiegu zamkniętym
14.8. Planowanie zaopatrzenia lokomotywowni w wodę
15. Gospodarka transportowa
15.1. Znaczenie transportu i zadania gospodarki transportowej . . . .
15.2. Podział transportu
15.3. Organizacja transportu wewnętrznego w lokomotywowni . . . .
15.3.1. Formy organizacji transportu
15.4. Sposoby ustalania ilości środków transportowych
15.5. Ekonomiczne oddziaływanie na pracę transportu wewnętrznego . Bibliografia