Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zapamiętywanie sekwencji ruchu Cieszyńska, Dębicka

10-04-2015, 8:45
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 25 zł     
Użytkownik eduhit
numer aukcji: 5226163371
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 12   
Koniec: 10-04-2015 08:34:41

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 1.00 [kg]
Okładka: twarda
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


Płatność

Wpłata na konto bankowe (przelew przedpłata)

mBank
72 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 567290

W tytule przelewu należy wpisać numer aukcji oraz nick

Gotówka przy odbiorze osobistym

Wysyłka

Wysyłka w dni robocze po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym

Odbiór osobisty

Wyspa Uśmiechu

ul. Rogalskiego 8

w Warszawie (Gocław).

Prosimy o umawianie się telefonicznie na odbiór.

Kontakt z nami

ul. Rogalskiego 8
03-982 Warszawa


tel.: 22 30 25 103

pon.-pt.: 7:30-17:00


tel. kom.: 790 [zasłonięte] 5432
pon.-pt.: 7.30-20.00
soboty: 10.00-16.00

Produkt nowy


Zapamiętywanie sekwencji ruchu

 


autor: prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska, mgr. Agata Dębicka

Opis:

Sekwencja jest ciągiem znaków (ruchów, dźwięków, obrazów, symboli) stanowiącym uporządkowaną strukturę według określonej zasady (formuły). Miejsce kolejnego znaku w sekwencji wynika z przyjętej arbitralnie reguły. Każda sekwencja odtwarza pewien porządek. Podczas ćwiczeń z dziećmi z zaburzeniami komunikacji językowej ważne jest naśladowanie ruchów, dźwięków i obrazów.

Poziom pamięci sekwencyjnej warunkuje skuteczność uczenia się języka w formie mówionej i pisanej. Konieczne są ćwiczenia uwzględniające linearny odbiór bodźców słuchowych oraz proprioceptywnych (propriocepcja - czucie ułożenia części własnego ciała). Powtarzanie sekwencji sylab (czyli wypowiadanie wyrazów), potem sekwencji wyrazów (wypowiadanie zdań) jest możliwe dopiero wówczas gdy dziecko nauczy się powtarzać (naśladować) ruchy. Najłatwiej jest naśladować ruchy rąk, a dopiero potem ruchy narządów artykulacyjnych.

Naśladowanie sekwencji uderzeń młoteczkiem jest dla dziecka zabawą, ale pełni także ważną funkcję ćwiczenia umiejętności powtarzania dostrzeżonego ruchu. Mowa znika z pola słyszenia tak szybko, że dla wielu dzieci powtórzenie sekwencji dźwięków mowy jest zadaniem zbyt trudnym. Należy więc ćwiczeniarozpocząć od prymarnej stymulacji wzrokowo-ruchowej. Dziecko nie ma wówczas świadomości, że się uczy, co zwiększa efektywność ćwiczeń.

Terapeuta prezentuje sekwencje dwóch/trzech/czterech uderzeń (stuka młoteczkiem w wybrane klocki) i zachęca dziecko do powtórzenia sekwencji. Potem następuje zamiana ról, dziecko prezentuje sekwencję uderzeń dla dorosłego.

 

 

Zestaw zawiera: klocki + młoteczek

Opakowanie: pudełko tekturowe

 

Wystawiamy paragony /faktury.


Szukasz innych pozycji logopedycznych lub edukacyjnych?

Napisz do nas lub zadzwoń.

 

Zapraszam na moje pozostałe aukcje.