Płatność
Wpłata na konto bankowe (przelew przedpłata)
mBank
72 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 567290
W tytule przelewu należy wpisać numer aukcji oraz nick
Gotówka przy odbiorze osobistym
Wysyłka
Wysyłka w dni robocze po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym
Odbiór osobisty
Wyspa Uśmiechu
ul. Rogalskiego 8
w Warszawie (Gocław).
Prosimy o umawianie się telefonicznie na odbiór.
Kontakt z nami
ul. Rogalskiego 8
03-982 Warszawa
tel.: 22 30 25 103
pon.-pt.: 7:30-17:00
tel. kom.: 790 [zasłonięte] 5432
pon.-pt.: 7.30-20.00
soboty: 10.00-16.00
Produkt nowy
Zapamiętywanie sekwencji ruchu
autor: prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska, mgr. Agata Dębicka
Opis:
Sekwencja jest ciągiem znaków (ruchów, dźwięków, obrazów, symboli) stanowiącym uporządkowaną strukturę według określonej zasady (formuły). Miejsce kolejnego znaku w sekwencji wynika z przyjętej arbitralnie reguły. Każda sekwencja odtwarza pewien porządek. Podczas ćwiczeń z dziećmi z zaburzeniami komunikacji językowej ważne jest naśladowanie ruchów, dźwięków i obrazów.
Poziom pamięci sekwencyjnej warunkuje skuteczność uczenia się języka w formie mówionej i pisanej. Konieczne są ćwiczenia uwzględniające linearny odbiór bodźców słuchowych oraz proprioceptywnych (propriocepcja - czucie ułożenia części własnego ciała). Powtarzanie sekwencji sylab (czyli wypowiadanie wyrazów), potem sekwencji wyrazów (wypowiadanie zdań) jest możliwe dopiero wówczas gdy dziecko nauczy się powtarzać (naśladować) ruchy. Najłatwiej jest naśladować ruchy rąk, a dopiero potem ruchy narządów artykulacyjnych.
Naśladowanie sekwencji uderzeń młoteczkiem jest dla dziecka zabawą, ale pełni także ważną funkcję ćwiczenia umiejętności powtarzania dostrzeżonego ruchu. Mowa znika z pola słyszenia tak szybko, że dla wielu dzieci powtórzenie sekwencji dźwięków mowy jest zadaniem zbyt trudnym. Należy więc ćwiczeniarozpocząć od prymarnej stymulacji wzrokowo-ruchowej. Dziecko nie ma wówczas świadomości, że się uczy, co zwiększa efektywność ćwiczeń.
Terapeuta prezentuje sekwencje dwóch/trzech/czterech uderzeń (stuka młoteczkiem w wybrane klocki) i zachęca dziecko do powtórzenia sekwencji. Potem następuje zamiana ról, dziecko prezentuje sekwencję uderzeń dla dorosłego.
Zestaw zawiera: klocki + młoteczek
Opakowanie: pudełko tekturowe