ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]40554 |
Wymiar: |
14.5x20.5cm |
Nr wydania: |
1 |
Seria: |
- |
Ilość stron: |
308 |
Ocena: |
- |
Waga: |
0,37 kg |
Indeks: |
544[zasłonięte]01951KS |
Rok wydania: |
2011 |
Wydawca: |
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna |
Rodzaj okładki: |
Miękka |
Stan: |
Nowa |
Autor: |
Zaorski-Sikora Łukasz |
Opis książki
Współcześnie nauka postaw obywatelskich utożsamiana jest głównie z zaangażowaniem w działalność społeczną oraz kształtowaniem społecznej tożsamości. (...) jako konieczne jawi się dzisiaj budowanie określonego etosu - zbioru normatywnych i poznawczych cech oraz dyspozycji jednostek przy jednoczesnym podkreśleniu aktywnego aspektu bycia obywatelem.
Autorzy podjęli się próby wykazania, że mimo zmieniającej się rzeczywistości zasadnicze wartości stanowiące o funkcjonowaniu społecznym człowieka są trwałe. Zagadnienie to ma szczególne znaczenie, kiedy analizie poddawane jest życie obywatelskie. (...) Cele wychowania obywatelskiego koncentrują się na wyposażaniu ucznia w wiadomości, wyrabianiu umiejętności i kształtowaniu postaw, natomiast sfera wartości jest w nich bagatelizowana. W konsekwencji tak przygotowany „młody obywatel” posiada wiedzę dotyczącą formalno – prawnych aspektów życia w społeczeństwie demokratycznym, natomiast nie czuje potrzeby zaangażowania w nie. Jednakże nawet rozległa wiedza zdobyta w procesie kształcenia szkolnego nie przekłada się wprost na wysoki stopień aktywności obywatelskiej uczniów.
d