Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zanieczyszczenie powietrza przez pojazdy samochodo

01-02-2014, 16:17
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 37.20 zł     
Użytkownik infoporadniki
numer aukcji: 3850560491
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 1   
Koniec: 01-02-2014 16:06:10

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

mail: [zasłonięte]@enev.pl

telefon : 606 [zasłonięte] 729

1 dzień roboczy Przesyłka kurierska
3 dni roboczych Przesyłka priorytetowa
14 dni roboczych Przesyłka ekonomiczna

Po zakończeniu aukcji oczekujemy na e-mail z informacją o wybranej formie płatności. Przy płatności przelewem klient przelewa na nasze konto wylicytowaną kwotę, powiększoną o koszt przesyłki.

Wysyłka jest realizowana w ciągu doby od zaksięgowania wpłaty na naszym koncie.

Zamówiony towar można odebrać w Księgarni WITMIR:
03-550 Warszawa
ul. Remiszewska 1 lok. 2

Zanieczyszczenie powietrza przez pojazdy samochodo

Zanieczyszczenie powietrza przez pojazdy samochodowe


wydawnictwo: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności WKŁ
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-1809-9
wydanie: 1 / 2011
format: B5, str. 156, rys. 86, oprawa miękka

Monografia poświęcona szkodliwemu oddziaływaniu transportu drogowego na stan zanieczyszczenia powietrza aglomeracji wielkomiejskich na przykładzie Szczecina i Gorzowa Wlkp. Porównano związki toksyczne występujące w powietrzu z podstawowymi wskaźnikami eksploatacyjnymi silników spalinowych, głównie silników wysokoprężnych samochodów ciężarowych dużej ładowności i autobusów. Na podstawie badań drogowych, laboratoryjnych i symulacyjnych określono zależności między najczęściej występującymi związkami szkodliwymi w powietrzu atmosferycznym badanych aglomeracji (tlenkami azotu, dwutlenkiem siarki, tlenkiem węgla i pyłami zawieszonymi w powietrzu) a podstawowymi wskaźnikami eksploatacyjnymi silników wysokoprężnych oraz wskazano możliwości rozwiązania problemów wynikających z oddziaływania transportu drogowego na środowisko w aglomeracjach miejskich.
Odbiorcy książki: pracownicy naukowi i studenci wyższych uczelni technicznych oraz pracownicy instytucji związanych z projektowaniem i eksploatacją infrastruktury drogowej i ochrony środowiska, jak również osoby zajmujące się eksploatacją i ekologią transportu drogowego.

Wykaz ważniejszych oznaczeń i skrótów 7
1. Wprowadzenie 9
2. Charakterystyka aglomeracji szczecińskiej 15
3. Opis układu komunikacyjnego Szczecina 21
3.1. Wiadomości wstępne 21
3.2. Sieć drogowa 24
4. Natężenie ruchu drogowego w aglomeracjach szczecińskiej i gorzowskiej 26
4.1. Wiadomości ogólne 26
4.2. Natężenie ruchu drogowego w Gorzowie Wielkopolskim 30
5. Stan zanieczyszczenia środowiska na przestrzeni lat 32
5.1. Natężenie ruchu drogowego w Szczecinie 32
5.2. Skażenie powietrza 35
5.3. Skażenia występujące w aglomeracji szczecińskiej 42
5.3.1. Pomiary skażenia powietrza 42
5.3.2. Skażenie powietrza tlenkami siarki 51
5.3.3. Skażenie powietrza tlenkami azotu 53
5.3.4. Skażenie powietrza pyłem zawieszonym PM10 54
5.3.5. Średnioroczne skażenia powietrza w aglomeracji szczecińskiej 56
5.3.6. Średnioroczne skażenia powietrza w aglomeracjach szczecińskiej i gorzowskiej 59
5.3.7. Wpływ wybranego zanieczyszczenia powietrza na zapadalność na nowotwór płuc 62
6. Charakterystyka skażeń wywołanych przez silniki spalinowe 64
6.1. Oddziaływanie silników o zapłonie iskrowym 64
6.2. Oddziaływanie silników wysokoprężnych 66
6.3. Oddziaływanie paliwa silnikowego na skażenie atmosfery 67
7. Parametry pracy silnika poddane badaniom 75
7.1. Jednostkowe zużycie paliwa 75
7.1.1. Wiadomości wstępne 75
7.1.2. Zastępcze jednostkowe zużycie paliwa 82
7.1.3. Badania symulacyjne jednostkowego zużycia paliwa 88
7.2. Zadymienie spalin 96
7.2.1. Zadymienie spalin silników wysokoprężnych o wtrysku bezpośrednim 98
7.2.2. Zadymienie spalin silników wysokoprężnych o wtrysku pośrednim 106
7.3. Elastyczność silników spalinowych napędzających pojazdy samochodowe 109
7.3.1. Elastyczność silników wysokoprężnych samochodów ciężarowych 111
7.3.2. Analiza elastyczności silników wysokoprężnych samochodów ciężarowych 114
7.3.3. Elastyczność silników samochodów osobowych 116
8. Analiza wyników badań 122
8.1. Rodzaj pojazdu 122
8.1.1. Samochody osobowe 122
8.1.2. Samochody ciężarowe 123
8.2. Zużycie paliwa 124
8.3. Zadymienie spalin 127
8.4. Elastyczność silnika 129
8.5. Zależność między zawartością SO2 i NO2 a parametrami eksploatacyjnymi badanych silników 131
9. Kierunki poprawy istniejącego stanu 135
9.1. Uwagi ogólne 135
9.2. Propozycje rozwiązania problemu w aglomeracji szczecińskiej 139
10. Podsumowanie i wnioski 143
Literatura 145
Słownik podstawowych pojęć 153


 
 

FHU WITMIR W. Zawko 03-526 Warszawa ul. Sw. Wincentego 40/43

BRE BANK S.A.

76 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 258166

W tytule przelewu prosimy wpisać numer aukcji oraz nick allegro i formę wysyłki/odbioru.

Wszystkie towary dostępne na aukcjach objęte są roczną gwarancją producenta.

Podstawą reklamacji jest paragon lub faktura zakupu.

Wszystkie towary są nowe.